Gå til innhold

Høstens store Windows-oppdatering er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut til at MS vil ha både håndskriften og utklippstavla til brukeren.

 

Det jeg savner mest (hos samtlige softwareutviklere) er mulighet til å skru av funksjoner.

Hvis du vil "skru av" spionering og ha mulighet til innsyn og deltagelse, kan du benytte deg av fri programvare.

 

Mørk drakt har for eksempel funnes i de fleste skrivebordsmiljøer i årtier.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Dark Mode kan jo være en god funksjon om en sitter i mørke rom og arbeider, eller generelt om en arbeider mye foran skjerm. Mye mer behagelig for øynene. Vi har jo den her nattmodus eller kveldsmodus eller hva den nå heter, som gir en mer "varm" belysning fra skjermen på kvelden, men svart fungerer enda bedre. Som allerede nevnt er det noe man har hatt i de fleste skrivebordsmiljøer lenge. Svært mange linux distroer har vært geniale på det punktet.

 

Resten var ikke noe særlig å rope wow av for min del. Sikkert noen som vil like de funksjonene også, hvis en jobber mye med klipping og liming og på tvers av enheter. Da kan de sikkert være geniale til sitt bruk.

 

Når det kommer til "spionering", så er det vel prisen man må betale for "å gjøre ting mer lettvint". Eller så kan en jo legge inn for eksempel pCloud og betale for den ekstra krypterte pakka de tilbyr. Da kan du gjøre noe liknende om jeg ikke husker helt feil, pluss at det er kryptert. Ergo lite eller i det minste mindre spionering.

Lenke til kommentar

Kjører du fortsatt Windows 7 ville jeg oppgradert. Win 10 er vesentlig bedre på nesten alle måter?

 

Bortsett fra på UI, selvsagt. Microsoft fortsetter forsøkene på å gjøre Windows mer og mer likt et mobil-OS. Windows var suverent for folk som faktisk kan pc (kontrollpanelet er totalt overlegent de "dumbed down"-innstillingene som fins nå, startmenyen fungerte alltid uten at man måtte omstarte Explorer-servicen iblant, og man hadde full kontrll over startmenyen, istedenfor de begrensningene som ligger på den nå. Dessverre funker ikke W7 på Surface Pro, derfor kjører jeg 10.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...