Gå til innhold

Bekreftet: BMW i3 får 42 kWh batteri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Avhenger vel av behovet ditt det.

 

Vi har både i3 (60Ah) og Model S (P85). Med 3 unger er S'en valget når hele familien skal på tur. Når jeg kjører alene eller med 1-3 passasjerer foretrekker jeg i3'n. Liker i3'n generelt bedre enn S'en, selv om designet er litt "spesielt". 

 

Hadde i3 kommet som 5-seter kunne vi muligens solgt S'en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker i3'n generelt bedre enn S'en, selv om designet er litt "spesielt". 

 

Vi har samme bilpark. i3 60ah og S85d. Jeg benytter i3en og sambo Teslan til daglig. Men jeg liker Teslaen mye bedre enn i3en - dog i3en er bedre bypendler-bil. Lettere å smyge med den i trange gater.

Kjørekomfortmessig er Teslaen milevis over i3en, men så er Teslaen en helt annen bil også. Er både stillere og stødigere. Og mye mer brutal når det trengs. I3en er for nervøs på styrerespons, og veldig vinglete i vind, og støyer som et helvete baki, selv med nye dekk...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Liker i3'n generelt bedre enn S'en, selv om designet er litt "spesielt". 

 

Vi har samme bilpark. i3 60ah og S85d. Jeg benytter i3en og sambo Teslan til daglig. Men jeg liker Teslaen mye bedre enn i3en - dog i3en er bedre bypendler-bil. Lettere å smyge med den i trange gater.

Kjørekomfortmessig er Teslaen milevis over i3en, men så er Teslaen en helt annen bil også. Er både stillere og stødigere. Og mye mer brutal når det trengs. I3en er for nervøs på styrerespons, og veldig vinglete i vind, og støyer som et helvete baki, selv med nye dekk...

Rart den vingler med så mye lav vekt. Tynne dekk som kanskje ikke er like brede som veisporene heller?

Lenke til kommentar

Avhenger vel av behovet ditt det.

 

Vi har både i3 (60Ah) og Model S (P85). Med 3 unger er S'en valget når hele familien skal på tur. Når jeg kjører alene eller med 1-3 passasjerer foretrekker jeg i3'n. Liker i3'n generelt bedre enn S'en, selv om designet er litt "spesielt". 

 

Hadde i3 kommet som 5-seter kunne vi muligens solgt S'en.

Jeg byttet ene og alene til TMS grunnet rekkevidde.

Jeg trengte en 40-50km ekstra per lading.

Siden der vi bor en så lenge ikke har lading hjemme så blir det lading på jobb og lading på ladestasjoner.

Med en TMS75D kan jeg gjerne kjøre 400km i et, men ulempen med Tesla er vampire drain. Så lader jeg bilen fullt på Fredag og kjører noen småturer i helgen kan jeg faktisk komme bare rundt 200km før "tanken er tom". Kan alltids slå av ting og tang,men det blir for dumt.

 

For oss som er 2 stykker og en kjempestor kamphund, så er i3en helt genial. Nok bagasjeplass og veldig god å kjøre både på snø og vinter. Lett også å parkere. Med Tesla sliter man av og til å komme inn i parkeringshus i byene fordi det er mer eller mindre en båt med hjul :p

4eKhjS3.png

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Rart den vingler med så mye lav vekt. Tynne dekk som kanskje ikke er like brede som veisporene heller?

Er nok det at det er høye dekkvegger som er årsaken, og temmelig direkte styring. En knøttliten bevegelse på rattet merkes godt på bilen. Men til gjengjeld snur den på en 5øring - ganske presist.

 

EDIT:

Konge kamphund!  :rofl:

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...