Gå til innhold

TEST: Apple Watch series 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke snart på tide at Apple også lager smartklokker som ser ut som klokker og ikke lego-klosser? Har selv en Gear S3 Frontier og kunne aldri tenke meg en klokke som ser ut som et leketøy.

Ganske behagelig å bare måtte lade klokka hver 4. dag.

Apple Watch er ikke så pen, nei. 

 

Har også en Gear S3 Frontier, men synes den er for stor og klumpete. Treg er den også. Blir nok lenge til jeg kjøper en ny smartklokke. Nytteverdien per i dag er rett og slett for liten.

Lenke til kommentar

Er det ikke snart på tide at Apple også lager smartklokker som ser ut som klokker og ikke lego-klosser? Har selv en Gear S3 Frontier og kunne aldri tenke meg en klokke som ser ut som et leketøy.

Ganske behagelig å bare måtte lade klokka hver 4. dag.

Jeg syns nye Apple Watch er milevis foran Gear S3 Frontier på design, så det er vel bare smak og behag. Og salgstallene kan jo indikere at det er mange som liker utseende på Apple Watch. Enig med batteritiden. Nå sover jeg ikke med klokke på så til daglig vil det ikke være noe problem å legge den på en ladeplate om natten, men på fjelltur f.eks hadde det jo vært greit med et batteri som holdt noen netter. 

 

 

8.5 av 10, for 4400 kroner…!?

Forventningen om at EKG-målinger virker er optimistiske. At man videre skal kunne tilsi sykdomsforløp er ønsket innbilning.

 

Man kan ta rede på hva klokken er uten å dele av seg personvernsdata i 2018 også.

4400,- er jo ikke nevneverdig dyrt i klokkeverdenen? 

 

Jeg syns det er mer optimistisk å tro at Apple lanserer en EKG-funksjon som ikke virker. Det høres jo ut som en oppskrift på søksmål. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig synd med fravær av EKG og ikke minst cellular. Da funker vel ikke walkie talkie funksjonen heller?

 

Ellers positivt at de har gått opp i skjermstørrelse. Håper på en utvikling som for mobiler, at det blir stadig mer vanlig med stor skjerm også på smartklokke. :)

 

Walkie Talkie funksjonen fungerer den, så lenge man er koblet til wi-fi eller via bluetooth til telefonen. Walkie Talkie er egentlig bare Facetime med kun lyd. Og det går igjennom telefonen :)

Lenke til kommentar

Veldig synd med fravær av EKG og ikke minst cellular. Da funker vel ikke walkie talkie funksjonen heller?

 

Ellers positivt at de har gått opp i skjermstørrelse. Håper på en utvikling som for mobiler, at det blir stadig mer vanlig med stor skjerm også på smartklokke. :)

 

Nå står det at EKG kan komme til norge også.

Og cellular? eSIM muligheten vil jo fungere med norske operatører med en update fra Apple.

Men klokken ser jo fortsatt ut som en barneleke fra wish?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det ikke snart på tide at Apple også lager smartklokker som ser ut som klokker og ikke lego-klosser? Har selv en Gear S3 Frontier og kunne aldri tenke meg en klokke som ser ut som et leketøy.

Ganske behagelig å bare måtte lade klokka hver 4. dag.

Apple Watch er ikke så pen, nei. 

 

Har også en Gear S3 Frontier, men synes den er for stor og klumpete. Treg er den også. Blir nok lenge til jeg kjøper en ny smartklokke. Nytteverdien per i dag er rett og slett for liten.

S3 Frontier er lynrask uten noen lag. Så hva i alle dager du har gjort med din klokke forstår jeg ikke?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er det ikke snart på tide at Apple også lager smartklokker som ser ut som klokker og ikke lego-klosser? Har selv en Gear S3 Frontier og kunne aldri tenke meg en klokke som ser ut som et leketøy.

Ganske behagelig å bare måtte lade klokka hver 4. dag.

Jeg syns nye Apple Watch er milevis foran Gear S3 Frontier på design, så det er vel bare smak og behag. Og salgstallene kan jo indikere at det er mange som liker utseende på Apple Watch. Enig med batteritiden. Nå sover jeg ikke med klokke på så til daglig vil det ikke være noe problem å legge den på en ladeplate om natten, men på fjelltur f.eks hadde det jo vært greit med et batteri som holdt noen netter. 

 

 

8.5 av 10, for 4400 kroner…!?

Forventningen om at EKG-målinger virker er optimistiske. At man videre skal kunne tilsi sykdomsforløp er ønsket innbilning.

 

Man kan ta rede på hva klokken er uten å dele av seg personvernsdata i 2018 også.

4400,- er jo ikke nevneverdig dyrt i klokkeverdenen? 

 

Jeg syns det er mer optimistisk å tro at Apple lanserer en EKG-funksjon som ikke virker. Det høres jo ut som en oppskrift på søksmål. 

Hvordan i huleste er ett utdatert og gammelt leketøys design forran en Gear S3 osv som faktisk ligner på en klokke??

Salgstallene betyr ikke folk liker designet bedre enn en smartklokke som ligner på en kul klokke.. Det betyr kun at folk sluker alt Apple lager uansett hvor dårlig design og syke priser de har..

 

 

4400kr er nevneverdig dyrt i smartklokkeverden.

2500-3500kr får man en penere og bedre klokke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For meg er det helt ubegripelig at det har blitt normalt at vi skal finne oss i å kjøpe produkter med funksjoner som ikke fungerer her.

Det er tross alt kostnader forbundet med disse som gjenspeiles i prisen.

 

Det var ikke greit med xbox live mot slutten av 2000-tallet, og det er ikke greit nå.

Lenke til kommentar

Endelig noen som tar opp det som gjør denne klokken virkelig ubrukelig: Batteritiden. Den er en skandale, og burde etter min mening gi mye større trekk i karakter.

Ingen av vennene mine som har Apple Watch bruker den, fordi den er konstant tom for batteri. Folk har store nok problemer som det er med å unngå å gå tom for strøm på mobilen, dette tar det til et nytt nivå. Det blir annerledes enn en mobil, for lader til mobil finnes "overalt" og det er mulig å bare låne litt strøm her og der. Hadde den i det minste hatt samme lader som iPhone, da kunne det fungert.

Det går nok forholdsvis greit i en typisk mandag-fredag jobbhverdag, med rutine for lading på nattbordet, men straks du skal noe som helst som innebærer at du overnatter et annet sted blir det problemer. Og det på en klokke som ikke en gang viser tiden med mindre du beveger på deg for å få på skjermen.

Jeg kommer aldri til å kjøpe en klokke som har mindre enn 5 dagers batteri tid. Pebble hadde 7 dager, og det fungerte veldig greit. Da ladet jeg den de gangene jeg husket på det, aldri noe stress. 
Nå har jeg derimot fått meg en klokke med et monster av et batteri (Amazfit Bip, den anbefales dog ikke), og reiste nettopp på 3 ukers ferie uten å trenge å tenke på å ta med lader...
 

Endret av John-B
Lenke til kommentar

 

 

Er det ikke snart på tide at Apple også lager smartklokker som ser ut som klokker og ikke lego-klosser? Har selv en Gear S3 Frontier og kunne aldri tenke meg en klokke som ser ut som et leketøy.

Ganske behagelig å bare måtte lade klokka hver 4. dag.

Jeg syns nye Apple Watch er milevis foran Gear S3 Frontier på design, så det er vel bare smak og behag. Og salgstallene kan jo indikere at det er mange som liker utseende på Apple Watch. Enig med batteritiden. Nå sover jeg ikke med klokke på så til daglig vil det ikke være noe problem å legge den på en ladeplate om natten, men på fjelltur f.eks hadde det jo vært greit med et batteri som holdt noen netter. 

 

 

8.5 av 10, for 4400 kroner…!?

Forventningen om at EKG-målinger virker er optimistiske. At man videre skal kunne tilsi sykdomsforløp er ønsket innbilning.

 

Man kan ta rede på hva klokken er uten å dele av seg personvernsdata i 2018 også.

4400,- er jo ikke nevneverdig dyrt i klokkeverdenen? 

 

Jeg syns det er mer optimistisk å tro at Apple lanserer en EKG-funksjon som ikke virker. Det høres jo ut som en oppskrift på søksmål. 

Hvordan i huleste er ett utdatert og gammelt leketøys design forran en Gear S3 osv som faktisk ligner på en klokke??

Salgstallene betyr ikke folk liker designet bedre enn en smartklokke som ligner på en kul klokke.. Det betyr kun at folk sluker alt Apple lager uansett hvor dårlig design og syke priser de har..

 

 

4400kr er nevneverdig dyrt i smartklokkeverden.

2500-3500kr får man en penere og bedre klokke.

No høres ikke du så veldig postiv ut til apple, noe eg forsåvidt ikke er heller men design er veldig individuelt, syntest apple sin klokke ser mye bedre ut
Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig versjonen i "stainless steel" kommer til Norge etterhvert. Noen som har ny info om dette?

Har veldig lyst til å kjøpe Apple Watch 4, men så lenge kun Aluminium er tilgjengelig blir det ingen kjøp.

Dette virker å være relatert til e-sim. I andre land hvor e-sim er tilgjengelig på Apple Watch, så kan man kjøpe de i stainless steel og keramikk/porselen. Så det kommer vel tilbake så fort e-sim funker her til lands også.

Lenke til kommentar

Hvordan i huleste er ett utdatert og gammelt leketøys design forran en Gear S3 osv som faktisk ligner på en klokke?

Salgstallene betyr ikke folk liker designet bedre enn en smartklokke som ligner på en kul klokke.. Det betyr kun at folk sluker alt Apple lager uansett hvor dårlig design og syke priser de har..

 

 

4400kr er nevneverdig dyrt i smartklokkeverden.

2500-3500kr får man en penere og bedre klokke.

Som sagt, design er smak og behag. Helt ok at du ikke liker det, men det er mange som er uenig med deg og det er lite poeng for deg å argumentere mot deres personlige smak. Det er tross alt den mest solgte klokken i verden du snakker om. At så mange skulle kjøpe klokken uten å like designet er lite troverdig.

 

Gear S3 ligner på en tradisjonell klokke ja, men jeg syns ikke det er en pen klokke. Fremstår litt småharry og billig i mine øyne. Nå er vel det vel ikke et godt argument at Apple sine klokker har et gammelt og utdatert design om det faktisk er tradisjonelle klokker du liker. De baserer seg jo tross alt på et særdeles gammelt design.

 

Selv har jeg en Garmin Fenix Chronos som har et pent tradisjonelt design i skikkelig urmaker-kvalitet. Den kostet over dobbelt så mye som en Apple Watch og er rimelig dum til en smartklokke å være. Jeg syns ikke 4400,- er ille pris for kvaliteten og funksjonene som Apple Watch tilbyr. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På slutten av 90 tallet når alle plutselig hadde mobiltelefoner som viste klokken også,  kunne vi endelig ta av oss den der tunge klumpen på håndleddet som gav oss skille i solen, og var klam og luktet surt på huden. Deilig! Jeg har ikke hatt klokke på håndleddet siden.

 

Nå prøver de å lure oss med et skapt, falskt "behov", at vi skal ta på oss klokken igjen...

 

Nei takk! Aldri mer klokke for meg.

Telefonen min klarer alt en slik klokke kan og mer til, raskere, på en bedre og mer lettlest skjerm, og med mye bedre batteritid. 

Til alt overmål er ofte "klokken" avhengig av en telefon... 

Lenke til kommentar

Selv synes jeg designet til Apple Watch er mye bedre en Samsung Watch som jeg synes er en stor klump og gammeldags ang design. Er veldig spent på å prøve Apple Watch og se om den forandrer på litt på hverdags bruken med telefonen min osv. Og så håper jeg at den gir meg en liten boost til å bevege meg litt mere...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...