Gå til innhold

Dette kan bli den første telefonen med 10 GB RAM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

iPhone klarer seg ikke bedre, den bare lukker apper raskere. Det kan du se på YT lett som bare det. Ta en test der de åpner en 15 apper og iPhone må laste på nytt. Mobiler med 6,8 GB må ikke. Apple bare mener at folk ikke trenger så mange apper åpne eller noe og velger å ikke ha mer RAM. Ikke fordi de magisk klarer seg bedre med mindre RAM. 4 GB mindre RAM = mer fortjeneste per telefon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

iPhone klarer seg ikke bedre, den bare lukker apper raskere. Det kan du se på YT lett som bare det. Ta en test der de åpner en 15 apper og iPhone må laste på nytt. Mobiler med 6,8 GB må ikke. Apple bare mener at folk ikke trenger så mange apper åpne eller noe og velger å ikke ha mer RAM. Ikke fordi de magisk klarer seg bedre med mindre RAM. 4 GB mindre RAM = mer fortjeneste per telefon.

Gjorde som du sa et kjapt youtube søk, fikk opp denne.

 

https://youtu.be/4uvm85aaDCE

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Snork...

Mengde RAM betyr dessverre ikke at telefonen er bra.

Oneplus 6 har visst masse RAM, men kameraet er i beste fall middels bra.

 

 

 

 

- Det kommer vel mer an på personen.

For noen er det mer viktig å kunne ha flere app'er aktive enn å kunne ta "gode" bilder.

 

Baksiden med det er nok at det sliter mer på batteriet i så måte.

 

Gi meg heller et kraftigere batteri fremfor et mer avansert kamera.

 

Mobil-TLF'er i dag blir bare mer og mer avanserte og mer krevende i så måte, men svært lite skjer på batteri-fronten til sammenligning.

Lenke til kommentar

Snork. Mengde RAM betyr dessverre ikke at telefonen er bra. Oneplus 6 har visst masse RAM, men kameraet er i beste fall middels bra.

Ja middels bra kamera har den nok til felles med iPhone X så selv ikke lite RAM gjør kamera bra. Kan virke som om de to har ingen relasjon. Så koster vel OnePlus en tredjedel av iPhone da, så om den ikke har like bra som beste Samsung/Huawei/Pixel så betaler du i det ikke minste ekstra mye for den som med en viss annen telefon :)

Lenke til kommentar

Gjorde som du sa et kjapt youtube søk, fikk opp denne.

 

 

 

 

Ta en test der de åpner en 15 apper

 

Testen du fant åpner 12 apper.

 

 

 

 

Her er to tester med litt over 15 apper. Første test reloader kun en app av 16. I EverythingApplePro sin video derimot... Der gikk det ikke like bra. Bedre enn iPhone X, men likevel.. Merk begge ønsker mer RAM i telefonen. Den andre videoen har reload fordi den bruker mye tunge apps. Og når RAM er litt lite nå, blir det bare verre om 1, 2, 3 år. Siden alle apper bruker mer RAM når telefonene får mer tilgjengelig. 

 

OnePlus 6 er altså foran iPhone XS Max i Apple-fyren sin test pga mer RAM. Og beholder tronen som raskeste mobil. Merk 8 GB RAM er ikke garanti mot reloading. Andre testen her viser ikke reload av apper for Samsung, men den du fant gjorde. Samsung er jo kjent som merket med dårligst RAM behandling. Så hvis du vil vise at Samsungs SW ikke alltid oppfører seg slik den skal så har du det. Det kommer ikke til å skje på andre telefoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hvorfor er det slik at dersom 17 tester viser at iPhone har bedre kamera enn OP6 så driter dere fullstendig i alle de testene, men heller henviser til testen foretatt av ITbransjens Se & Hør, ITavisen og holder det som høyeste sannhet. Helt til de skriver noe dere ikke er enige i, da er det plutselig verdens minst seriøse nettsted. Dere er morsomme.

Lenke til kommentar

 

Snork...

Mengde RAM betyr dessverre ikke at telefonen er bra.

Oneplus 6 har visst masse RAM, men kameraet er i beste fall middels bra.

 

 

 

- Det kommer vel mer an på personen.

For noen er det mer viktig å kunne ha flere app'er aktive enn å kunne ta "gode" bilder.

 

Baksiden med det er nok at det sliter mer på batteriet i så måte.

 

Gi meg heller et kraftigere batteri fremfor et mer avansert kamera.

 

Mobil-TLF'er i dag blir bare mer og mer avanserte og mer krevende i så måte, men svært lite skjer på batteri-fronten til sammenligning.

Godt om mobiler med store batterier.

 

Hvorfor highend mobilene ikke bruker dem er fryktelig rart. Veldig enkel og billig måte å få solgt en mobil på.

 

Lenovo p2 kostet meg 2500kr for 2 år siden med 5100mah batteri. Knuser selv note 9 i batteritid. Epplet sine batteritider må vi ikke engang snakke om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Godt om mobiler med store batterier.

 

Hvorfor highend mobilene ikke bruker dem er fryktelig rart. Veldig enkel og billig måte å få solgt en mobil på.

 

Lenovo p2 kostet meg 2500kr for 2 år siden med 5100mah batteri. Knuser selv note 9 i batteritid. Epplet sine batteritider må vi ikke engang snakke om.

 

For noen er batteritid veldig viktig. For andre ikke. Selv sitter jeg ikke med telefonen i handa hele dagen, så jeg har som regel 60-70% igjen når dagen er over. På en S7 som er 2 år gammel. Garanterer derimot at når jeg skal gjøre noe med min S7, så går det både raskere og mer effektivt enn på en P2 med gigabatteri. Og kameraet må vi ikke sammenligne i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Har ram virkelig mye og si?

På min S5 hadde jeg 2 GB, 1,7 brukt på systemet og 0,3 fritt til annet.

På min nåværende LG G6 bruker den 3,3/3,5 ut av 4 GB Ram.

 

Føles ut som at uansett hvor mye man har bruker telefonen 90% av ram'en, hvorfor vil 10 gb ram være verdt det da?

Fordi at apper bruker over tid mer RAM når mer RAM er tilgjengelig. Generelt så vil det optimale være å laste inn hele appen i RAM og la den ligge der, men 128 GB RAM ville vært veldig dyrt. Så stort sett så vil OS, apper osv å bruke tilgjengelig RAM.  Dess mer som ligger i RAM til enhver tid, dess mindre må du vente på at filer leses inn fra disk. 

 

Akkurat 10 GB er ikke nyttig nå, fordi ingen telefoner har det. Så sannsynligvis vil du ikke egentlig få brukt den ekstra RAMen da ting ikke er kodet for at telefoner har så mye enda. Hvis du har telefonen lenge så kan det være nyttig. Generelt vil du ha nok RAM til å følge med utviklingen i RAM-forbruk.  

Lenke til kommentar

Fordi at apper bruker over tid mer RAM når mer RAM er tilgjengelig. Generelt så vil det optimale være å laste inn hele appen i RAM og la den ligge der, men 128 GB RAM ville vært veldig dyrt. Så stort sett så vil OS, apper osv å bruke tilgjengelig RAM.  Dess mer som ligger i RAM til enhver tid, dess mindre må du vente på at filer leses inn fra disk. 

 

Akkurat 10 GB er ikke nyttig nå, fordi ingen telefoner har det. Så sannsynligvis vil du ikke egentlig få brukt den ekstra RAMen da ting ikke er kodet for at telefoner har så mye enda. Hvis du har telefonen lenge så kan det være nyttig. Generelt vil du ha nok RAM til å følge med utviklingen i RAM-forbruk.  

 

Stemmer dette? På både Windows og Mac, så er jo minnehåndteringa slik at den preloader programmer som kjøres ofte. At 10GB ikke er nyttig nå, høres jo ut som vås fra din side. Med 10GB så kan du vel strengt tatt ha enda flere apper åpne før de må lastes inn på nytt ved multitasking?

 

Så er det dette med hvor mye RAM behøver man egentlig på en telefon? Er man virkelig avhengig av å ha typ 20 apper åpne uten å måtte reloade noen av de på nytt når man bytter mellom? 

 

Personlig bruker jeg telefonen min ganske casual. Det er ikke noe arbeid jeg gjør på den, alt er fritidsbasert og jeg tenker veldig sjeldent over at "off, nå måtte shazam reloades".

Lenke til kommentar

Godt om mobiler med store batterier.

 

Hvorfor highend mobilene ikke bruker dem er fryktelig rart. Veldig enkel og billig måte å få solgt en mobil på.

 

Lenovo p2 kostet meg 2500kr for 2 år siden med 5100mah batteri. Knuser selv note 9 i batteritid. Epplet sine batteritider må vi ikke engang snakke om.

du kan godt snakke om epoler sine batteritider. Xs max har veldig god batteritid, og det kan se ut som at xr også vil ha veldig bra batteritid.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...