Gå til innhold

I Devil May Cry 5 kan du bruke ekte penger for å oppgradere figuren din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med at noen folk ville få tak i alle egenskaper med en gang har vært løst helt uten mikrotransaksjoner før. Cheat codes. Enten spilte du spillet slik utvikler mente var riktig, ellers brukte du de innebygde, men litt gjemte, mekanikkene for å slippe å bruke like lang tid.

 

Utviklere som påstår at de putter inn virkelige pengetransaksjoner i spillene sine for å være 'snille' er bullshit.

Når en utvikler først har bestemt seg for å ha mulighet til å 'kjøpe seg forbi' visse deler av spillet, skal det utrolig lite til for å gjøre spillet litt tregere og 'grindete' enn planlagt. Da tjener de jo penger på at spillet tar litt for lang tid å spille.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Med andre ord, p2w fortere? Jaja, litt mer penger gjør sikkert ingenting.

 

Spillet er i hovedsak single-player, og de har ikke kommentert noe som helst om hvordam multiplayer vil bli, annet enn at den er der. Så hva har du tenkt å "vinne" her, egentlig?

Pay to Win begrepet kan brukes for singleplayer også. Det det vil si da, er at du betaler for å komme deg forbi det som egentlig er et ganske flawed og upusset gameplay. Selvsagt, ingen utvikler vil frivillig innrømme dette. Det blir på samme måte som å spille et spill som er helt ødelagt og umulig å nyte uten cheats. Metal Gear Survive er et godt eksempel som blir bedre med cheats, såkalte Trainers fra CheatHappens

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stem med lommeboka. Ikke kjøp ifra så grådige selskap. Problemet er om man kan kjøpe seg framover i spillet så kommer jeg alltid til å se for meg at spillet er urettferdig balansert for at de vil ønske at du skal bruke ekte penger på å komme gjennom det. Akkurat slik som Shadow of War og Need For Speed Payback som jeg har hørt ble utrolig grindete senere ut i spillene med mindre du brukte mer penger på dem.

 

Begge de spillene har nå alt av mikrotransaksjoner patchet ut ifra dem og annbefaler alle å boikotte dette spillet også til det samme skjer med det og.

 

Hva om jeg ønsker å spille Devil May Cry på nytt igjen og valgte første gang å kjøpe meg videre. Må garantert kjøpe det igjen, så screw dat shit. Tar heller laster det ned fra bukta, når de er så grådige så fortjener de det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pay to Win begrepet kan brukes for singleplayer også. Det det vil si da, er at du betaler for å komme deg forbi det som egentlig er et ganske flawed og upusset gameplay. Selvsagt, ingen utvikler vil frivillig innrømme dette. Det blir på samme måte som å spille et spill som er helt ødelagt og umulig å nyte uten cheats. Metal Gear Survive er et godt eksempel som blir bedre med cheats, såkalte Trainers fra CheatHappens

 

Men hva har du tenkt å "vinne" egentlig? La oss si du betaler noen hundre spenn, får alle karakterene på maks level og går gjennom hele spillet på en halvtime. Hvordan påvirker dette meg på noe som helst vis? Hva har du "vunnet"? Gratulrer, du vant og slipper nå å spille spillet? At det er mulig å betale for å spare tid har uansett ingen sammenheng med kvaliteten på spillet. Ser ikke hvordan du i det hele tatt klarer å dra den konklusjonen. Hadde det vært tilfelle hadde vel færre giddet faktisk spille spillet, og dermed ikke betalt en krone for noe som helst?

 

For den saks skyld, hva mener du om MMORPGer som WoW, som lar deg betale for å få en helt ny karakter opp til maks level? Dette er rene onlinespill med andre folk. Dermed kan jeg slite meg opp til maks level på vanlige måte og lære å spille karakteren min, mens du starter på scratch, betaler litt, når maks level på noen sekunder, og jeg havner i en gruppe i endgame med en fyr som ikke aner forskjellen på tanking og DPS.

 

DMC5 er og blir single-player for de aller fleste, så jeg fatter ikke hva problemet med å betale for å bli sterkere er.

Lenke til kommentar

DMC5 er og blir single-player for de aller fleste, så jeg fatter ikke hva problemet med å betale for å bli sterkere er.

 

Problemet folk har med det er nok heller moralen i det. Det er, i business-perspektiv, en scummy ting å gjøre.

Eller, det er nå såfall det jeg føler, og jeg har lest på en del forumer at andre folk misliker slik også. Du trenger ikke være enig

Lenke til kommentar

 

Pay to Win begrepet kan brukes for singleplayer også. Det det vil si da, er at du betaler for å komme deg forbi det som egentlig er et ganske flawed og upusset gameplay. Selvsagt, ingen utvikler vil frivillig innrømme dette. Det blir på samme måte som å spille et spill som er helt ødelagt og umulig å nyte uten cheats. Metal Gear Survive er et godt eksempel som blir bedre med cheats, såkalte Trainers fra CheatHappens

 

Men hva har du tenkt å "vinne" egentlig? La oss si du betaler noen hundre spenn, får alle karakterene på maks level og går gjennom hele spillet på en halvtime. Hvordan påvirker dette meg på noe som helst vis? Hva har du "vunnet"? Gratulrer, du vant og slipper nå å spille spillet? At det er mulig å betale for å spare tid har uansett ingen sammenheng med kvaliteten på spillet. Ser ikke hvordan du i det hele tatt klarer å dra den konklusjonen. Hadde det vært tilfelle hadde vel færre giddet faktisk spille spillet, og dermed ikke betalt en krone for noe som helst?

 

For den saks skyld, hva mener du om MMORPGer som WoW, som lar deg betale for å få en helt ny karakter opp til maks level? Dette er rene onlinespill med andre folk. Dermed kan jeg slite meg opp til maks level på vanlige måte og lære å spille karakteren min, mens du starter på scratch, betaler litt, når maks level på noen sekunder, og jeg havner i en gruppe i endgame med en fyr som ikke aner forskjellen på tanking og DPS.

 

DMC5 er og blir single-player for de aller fleste, så jeg fatter ikke hva problemet med å betale for å bli sterkere er.

Problemet med denne typen mikrotransaksjoner er at utviklerne ofte vil gjøre det mer attraktivt å betale enn å spille spillet. La oss si at du har et spill uten mikrotransaksjoner der du kan få tak i alle egenskapene i løpet av 10-15 timer med fokusert spilling for akkurat dette. Spillet gjør det bra og de utviklerne vil lage et nytt spill, men denne gangen legger de til mikrotransaksjoner slik at du skal slippe å spille så lenge for å få alt, men du er også nødt til å bruke over dobbelt så lang tid på å få like mange powerups, level eller liknende.

 

Dette er gjort i veldig mange spill allerede, men EA gjorde virkelig det store når de lanserte Garden Warfare der spillet først kom uten mikrotransaksjoner og de senere lanserte mikrotransaksjoner som løsningen på en treg progresjon og dette ble mottatt godt.

https://kotaku.com/microtransactions-coming-to-garden-warfare-this-week-t-1568326126

Det å legge opp spillet til å irritere spillerne nok til å benytte seg av mikrotransaksjonene var også grunnen til at mange ikke likte Need For Speed Payback (inkludert redaksjonen i Gamer.no). Det er mulig Devil May Cry 5 fortsatt blir bra, men det er ikke en god idé å knytte mikrotransaksjoner opp til progresjon. Jeg kan godt benytte meg av andre typer mikrotransaksjoner, men dette er en form som fort kan bli like ille eller verre enn Lootbox der du får tilfeldige ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

DMC5 er og blir single-player for de aller fleste, så jeg fatter ikke hva problemet med å betale for å bli sterkere er.

Aldri spilt DMC før men det handler vel om frykten om at utvikleren gjør enkelte deler av spillet ekstra kjedelig/irriterende/tidkrevende bevisst for å suge penger ut av spillerne i stedet for å utvikle noe som faktisk er gøy og interessant. 

Lenke til kommentar

 

Pay to Win begrepet kan brukes for singleplayer også. Det det vil si da, er at du betaler for å komme deg forbi det som egentlig er et ganske flawed og upusset gameplay. Selvsagt, ingen utvikler vil frivillig innrømme dette. Det blir på samme måte som å spille et spill som er helt ødelagt og umulig å nyte uten cheats. Metal Gear Survive er et godt eksempel som blir bedre med cheats, såkalte Trainers fra CheatHappens

 

Men hva har du tenkt å "vinne" egentlig? La oss si du betaler noen hundre spenn, får alle karakterene på maks level og går gjennom hele spillet på en halvtime. Hvordan påvirker dette meg på noe som helst vis? Hva har du "vunnet"? Gratulrer, du vant og slipper nå å spille spillet? At det er mulig å betale for å spare tid har uansett ingen sammenheng med kvaliteten på spillet. Ser ikke hvordan du i det hele tatt klarer å dra den konklusjonen. Hadde det vært tilfelle hadde vel færre giddet faktisk spille spillet, og dermed ikke betalt en krone for noe som helst?

 

For den saks skyld, hva mener du om MMORPGer som WoW, som lar deg betale for å få en helt ny karakter opp til maks level? Dette er rene onlinespill med andre folk. Dermed kan jeg slite meg opp til maks level på vanlige måte og lære å spille karakteren min, mens du starter på scratch, betaler litt, når maks level på noen sekunder, og jeg havner i en gruppe i endgame med en fyr som ikke aner forskjellen på tanking og DPS.

 

DMC5 er og blir single-player for de aller fleste, så jeg fatter ikke hva problemet med å betale for å bli sterkere er.

problemet er jo at spillet blir lagt opp slik at du skal motiveres til å bruke penger. de lager kunstig og unødvendig "grinding" som du kan unngå med å bruke penger. og hvis de vil gi spillere mulighet til å spille som de vil, som de sier, hvorfor skal det koste penger å låse opp høy level eller hva de skal ta betalt for?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...