Gå til innhold

TEST: Apple iPhone XS Max


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aabLQt

Flott telefon, ingen tvil om det. Men det som plager meg mest med denne er at selv om den er større en Xs så ser du ikke mer informasjon på skjermen. Gå inn på en nettside på xs og xs max, begge viser akkurat like mye/lite informasjon. Hele poenget med større skjerm er vel å få mer plass til innhold?

Lenke til kommentar

Savner sammenlignsbilder! Det hadde vært greit om dere gjorde det med denne telefonen også så vi kunne fått sett eventuelle forskjeller selv.

 

Og en annen ting: Det blir vel feil å sammenligne batteritid på en splitter ny telefon med en du kanskje har brukt i flere måneder / opp til et år. For dere har vel skrevet om de fleste telefoner de siste årene at batteriet er bra og varer minst 1,5 dag ( når de er nye).

Lenke til kommentar

Flott telefon, ingen tvil om det. Men det som plager meg mest med denne er at selv om den er større en Xs så ser du ikke mer informasjon på skjermen. Gå inn på en nettside på xs og xs max, begge viser akkurat like mye/lite informasjon. Hele poenget med større skjerm er vel å få mer plass til innhold?

 

Nettsider kan du vel skalere selv? Men at det meste av apper osv bare blir blåst opp er temmelig skuffende. Men her kommer det vel forhåpentligvis oppdateringer etterhvert.

 

 

Skulle da bare mangle at en telefon til 17 lapper er bedre en enn billigere telefon. Ser ikke helt begeistringen.

 

Den starter fra 12'690 kr. Trenger ikke å basere alt på den absolutt dyreste konfigurasjonen.

Endret av RamGuy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Der er min neste telefon :)

 

Samme her. Har X-en i dag, med 256Gb. Skjønner nå at jeg ikke har bruk for mer enn 64, så da vil den koste litt mindre enn X-en gjorde. Er mye på farten og hører på internett-radio og musikk på hotellet. Da kommer de gode høyttalerne på Xs Max godt med. Slipper å dra med meg høyttaler. Og så kameraet, - lite er viktigere enn max bildekvalitet. En større skjerm i handa betyr også mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Der er min neste telefon :)

 

Samme her. Har X-en i dag, med 256Gb. Skjønner nå at jeg ikke har bruk for mer enn 64, så da vil den koste litt mindre enn X-en gjorde. Er mye på farten og hører på internett-radio og musikk på hotellet. Da kommer de gode høyttalerne på Xs Max godt med. Slipper å dra med meg høyttaler. Og så kameraet, - lite er viktigere enn max bildekvalitet. En større skjerm i handa betyr også mye.

Hvis du vil ha max bildekvalitet så kunne denne jo ikke by på det. Lyden var heller ikke best. Tenker meg det eneste som den vaere best på er spilling.

 

Ganske dyr gameboy

Lenke til kommentar

P20 pros nattmodus er det at den setter en veldig lang lukkertid i nattmodus? det kan man sette manuelt på andre telefoner isåfall.

eller er det noe jeg har missforstått?. Hadde p10 å den fikk voldsom skryt  for nattmoduset i tester men personlig var jeg lite imponert, måtte ha mobilen stille i en god stund å hvis man var litt skjelven på hånda så ble bildet ubrukelig.

Men har ikke prøvd p20 pro

Endret av mrpc
Lenke til kommentar

P20 pros nattmodus er det at den setter en veldig lang lukkertid i nattmodus? det kan man sette manuelt på andre telefoner isåfall.

eller er det noe jeg har missforstått?. Hadde p10 å den fikk voldsom skryt  for nattmoduset i tester men personlig var jeg lite imponert, måtte ha mobilen stille i en god stund å hvis man var litt skjelven på hånda så ble bildet ubrukelig.

Men har ikke prøvd p20 pro

 

P20 Pro har en 40mpx sensor som den kan bruke til å fange mer lys ved å slå sammen pixler, om jeg husker rett
Lenke til kommentar

P20 Pro har en 40mpx sensor som den kan bruke til å fange mer lys ved å slå sammen pixler, om jeg husker rett

 

Hvis den hadde vært så ekstremt god til å fange lys så hadde det vel ikke vært nødvendig med en slik ekstrem lukkertid, prøv å ta bilde av personer i nattmodus med 4-5s lukkertid :).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis den hadde vært så ekstremt god til å fange lys så hadde det vel ikke vært nødvendig med en slik ekstrem lukkertid, prøv å ta bilde av personer i nattmodus med 4-5s lukkertid :).

Det er faktisk det som er spesielt med P20 Pro, at den kan bruke 4 sek på lukketiden, og samtidig få et stødig bilde. En meget godt laget EIS
Lenke til kommentar

Det er altså ingenting å utsette på et økosystem som spionerer på deg, og ingenting galt med kunstig foreldelse på teknologifronten. Designet er uovertruffent, med både utstikkende kameralinse, og busslomme parkert på skjermen, som forøvrig ikke er rammeløs. Gratis ramme der altså. Her får du forbrukerfiendtlighet du kan kose deg med når det innlimte batteriet tar kvelden. Konsistent feilkonstruksjon på telefonfronten er et unikt formspråk du faktisk ikke får andre steder. 13000 kroner takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...