Gå til innhold

TEST: Asus ZenBook S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil minne om noen ting som ødela litt for min del.

 

Det først er at Asus er frekke nok til å ha flyttet [*'] apostrof-tasten en linje opp (for oss nordiske brukere. Dette ødelegger min måte å skrive på og jeg må bruke tid på å vende meg til dette.

 

Det andre er at den "glossy" skjermen reflekterer så mye at denne laptopen sansynlig vis er ubrukelig ute i sollyset.

 

Viftene ligger på oversiden av laptopen og blåser luften opp mot skjermen. Man skulle tro at dette gjør at du kan ha den på fanget uten at den blir for varm, men nei. Jobber CPU-en mye blir den fort opp i 70-80 grader og "thermal throttling" iverksettes.

 

Har fortsatt beholdt PC-en, men jeg syntes at til den prisen burde man kunne forvente mer.

Endret av nine09
Lenke til kommentar

Vi er glade for at Asus endelig har snudd om på måten Fn-tasten brukes på (må nå trykkes ned for å bruke tradisjonelle F1 – F12-funksjoner)

Glade for? Det er jo bakvendt at man må trykke inn en ekstra tast for å bruke tasteradens HOVEDfunksjoner!

 

F-tastene benyttes tross alt til en mengde tastatursnarveier i ulike program, som regel kombinert med Alt- eller Shift-tasten. Denne løsningen fører til at man nå må holde inn TRE taster for disse snarveiene! Snarveier man kan så godt at man ikke tenker, det er muskelminne som utfører de.

 

Nei, gi meg en maskin der F-tastene er F-taster, og Fn-tasten må holdes inn for å benytte produsentens proprietære funksjoner, uansett hvilken tast eller funksjon dette er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Vi er glade for at Asus endelig har snudd om på måten Fn-tasten brukes på (må nå trykkes ned for å bruke tradisjonelle F1 – F12-funksjoner)

Glade for? Det er jo bakvendt at man må trykke inn en ekstra tast for å bruke tasteradens HOVEDfunksjoner!

 

F-tastene benyttes tross alt til en mengde tastatursnarveier i ulike program, som regel kombinert med Alt- eller Shift-tasten. Denne løsningen fører til at man nå må holde inn TRE taster for disse snarveiene! Snarveier man kan så godt at man ikke tenker, det er muskelminne som utfører de.

 

Nei, gi meg en maskin der F-tastene er F-taster, og Fn-tasten må holdes inn for å benytte produsentens proprietære funksjoner, uansett hvilken tast eller funksjon dette er.

I de fleste laptoper finnes en BIOS-innstilling for om FN skal være default eller ikke slik at man får velge selv.

Lenke til kommentar

Aldri en gang til skal jeg kjøpe tynne bråkete windows PC'er med middelmådige trackpader. Hadde en Huawei MateBook X Pro som var konstant glovarm med tilhørende bråkete vifter, på grensen til elendig trackpad og en skjerm som var så reflektiv at alt bak meg i rommet lyste opp på skjermen. 18000 kroner for det? Macbook Pro 13 var som å komme til himmelen, har ikke hørt en lyd fra viften siden den ble kjøpt og med en trackpad som bare er i en helt egen divisjon.
Hvorfor får ikke PC produsenter til dette?

Endret av Severin Suveren
Lenke til kommentar

Aldri en gang til skal jeg kjøpe tynne bråkete windows PC'er med middelmådige trackpader. Hadde en Huawei MateBook X Pro som var konstant glovarm med tilhørende bråkete vifter, på grensen til elendig trackpad og en skjerm som var så reflektiv at alt bak meg i rommet lyste opp på skjermen. 18000 kroner for det? Macbook Pro 13 var som å komme til himmelen, har ikke hørt en lyd fra viften siden den ble kjøpt og med en trackpad som bare er i en helt egen divisjon.

Hvorfor får ikke PC produsenter til dette?

 

He he, Huawei MateBook X Pro får 10/10 i alle tester. #brukerfeil

Lenke til kommentar

Lurer på om du blander tall her?

Har en MBP 13" (2018) og får 2650MB/sek les og 2550MB/sek skriv. 

Tester på nettet sier det samme.

 

Har du sjekket 4K read/write og aksess tid?

 

Den les/skriv er kun for veldig store filer. Hvor stor andel av tiden din bruker du på å flytte store filer (10GB+) vs ikke flytter store filer?

 

Hvor lenge klarer den å skrive med slik hastighet? Testen den klarer den hastigheten er med en 1 GB fil. Hva som du skal flytte 500 GB. Skal ikke se vekk ifra at hastigheten faller betydelig. Og da blir plutselig det tallet helt meningsløst.

Lenke til kommentar

Aldri en gang til skal jeg kjøpe tynne bråkete windows PC'er med middelmådige trackpader. Hadde en Huawei MateBook X Pro som var konstant glovarm med tilhørende bråkete vifter, på grensen til elendig trackpad og en skjerm som var så reflektiv at alt bak meg i rommet lyste opp på skjermen. 18000 kroner for det? Macbook Pro 13 var som å komme til himmelen, har ikke hørt en lyd fra viften siden den ble kjøpt og med en trackpad som bare er i en helt egen divisjon.

Hvorfor får ikke PC produsenter til dette?

 

Min asus ultrabook bråker knapt og trackpaden er helt fantastisk, ikke like bra som mac sin men slettes ikke middelmådig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...