Gå til innhold

ANMELDELSE: Two Point Hospital


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter nå på jobb som nattevakt og er på ingen måte utvilt til jobb.. Dette skyldes dette forbanna spillet :p

Stor kost meg i hele dag med dette spillet!

 

Enig med at det er et 9/10 spill, det som trekker ned for min del er at det er så forbanna enkelt, har vel spillt 5-6 kart nå og veldig lite utfordring i spillet. 

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Har testet dette en stund nå, og liker det jeg ser. Det er lett å lære seg, men dypt avansert nok til at det ikke blir kjedelig. Men sliter med å få musen til å fungere (kan ikke styre kameraet med den), så venter på en patch før jeg setter meg mer inn i dette.

 

Angående sandkassemodus er det på mange måter en sandkasse her. Så vidt jeg har fortstått det har vi fem sykehus å leke i, og det er ingen tidsfrister osv i noen av dem. Dermed kan man fullføre spillet og åpne alt sammen, og så gå tilbake til det første sykehuset, starte på nytt og gjøre det man selv vil. Aner ikke helt hvordan det fungerer, men en slags sandkasse er det. Men mulig man bare kan fortsette å bygge videre på det originale sykehuset. Uansett litt kjipt. Hadde foretrukket en ekte sandkassemodus. Det er jo litt av poenget med sånne spill. :)

Lenke til kommentar

Som en som spilte mye Theme Hospital på slutten av nitti-tallet og også tatt det fram igjen med jevne mellomrom siste årene etter at det kom på GOG, så gledet jeg meg til å prøve dette. Og jeg må si at dette spillet meget bra. Det har alt det gamle hadde, men også mye mer. Det fryder meg også at de har beholdt såpass mye av detaljene i humoren, spesielt med PA-anlegget.

 

Til dels enig i at det er lett de første sykehusene, men jeg synes allikevel det er passe nok utfordrende dersom man går for å få tre stjerner. Etter hvert begynner det å bli større utfordringer og noen sykehus som jeg også failer på og må begynne på nytt.

 

Jeg er overrasket over hvor mye "dybde" de har fått inn i spillet med research, training og marketing. Selv om det er relativt rett fram så gir det et element av planlegging og strategi for sykehusdriften over tid.

 

Det jeg liker mest er at det er så mange mer items og dekorasjoner enn forgjengeren. Liker det for å gjøre sykehuset mer visuelt interessant, men også at det gir direkte effekter på diverse forhold som behandling, diagnostikk, happiness etc.

 

Det gleder meg å unlocke nye rom og elementer, og bare det å oppdage at man kan lage kafé var en liten høydare (selv om den var litt kjedelig og ikke hadde så mye spesielle dekorasjoner som andre rom).

 

Ser at noen over her tror det bare er de fem-seks første sykehusene man har å spille på, men det er i hvert fall 10-11 som jeg har på kartet nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...