Gå til innhold

LG med verdens første 8K-OLED-TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OLED kommer nok etterhvert å dø ut og bli erstattet av mikro-LED. 8k gir liten mening for mange da NRK, TV2 og andre norske TV kanaler fortsatt sender i 720p 30 fps. Men jeg vet Japans versjon av NRK har planer om å sende Toky 2020 i 8k @ 120 fps.

 

Linær tv er på vei til å død ut. De klarer ikke å følge utviklingen, og klokkeslett for den kommende generasjon fungerer ikke. De er oppvokst med å se det de vil, når de vil. Mine to barn på 11 og 17 har ikke sett linær tv på mange år. De bruker internet, og der er mulighetene mange (selv om 8K ikke er særlig utbredt der heller ennå)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Linær tv er på vei til å død ut. De klarer ikke å følge utviklingen, og klokkeslett for den kommende generasjon fungerer ikke. De er oppvokst med å se det de vil, når de vil. Mine to barn på 11 og 17 har ikke sett linær tv på mange år. De bruker internet, og der er mulighetene mange (selv om 8K ikke er særlig utbredt der heller ennå)

Jupp, helt enig. Har selv en TV hengende på veggen men den er svært sjelden i bruk. Netflix har også flere show nå som støtter 4k og HDR.

 

Snart kommer også teknologier og standarder som Rec. 2100, og det er lettere for selskaper som Netflix å oppdatere kvaliteten på sine sendinger med stadig nye teknologier enn det er for NRK, TV2 og andre konvensjonelle TV kanaler. Netflix distributeres bare via Internett, mens NRK skal sendes til paraboler, bakkenett, kabel og Internett. Jeg lo litt med meg selv i sommer da salget av nye, fancy TVer gikk opp pga fotball VM og så sender NRK og TV2 fortsatt i samme, sørgelige lyd og bildekvalitet.

Lenke til kommentar

Linær tv er på vei til å død ut. De klarer ikke å følge utviklingen, og klokkeslett for den kommende generasjon fungerer ikke. De er oppvokst med å se det de vil, når de vil. Mine to barn på 11 og 17 har ikke sett linær tv på mange år. De bruker internet, og der er mulighetene mange (selv om 8K ikke er særlig utbredt der heller ennå)

Lineær-TV er fremdeles det eneste som fungerer noenlunde for direktesendte eventer som OL og fotball-VM.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...