Gå til innhold

Her dukker nynorsk opp i Cyberpunk 2077


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med tanke på at studioets forrige stortittel The Witcher 3 hentet mye inspirasjon fra nordisk kultur og mytologi, særlig i området kalt Skellige – hvor figurene har tydelig skandinavisk aksent – høres det ikke urimelig ut at studioet har Wardruna-fans blant medarbeiderne sine.

Skellige er jo ikke basert på skandinavisk dialekt, det er jo helt opplagt Skotsk dialekt? Eller evt Irsk. Men ihvertfall ikke skandinavisk?

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

 

Da er spillet avbestilt, klarer ikke grautmål.

 

husk ingen kritikk av nynorsk her på forumet, det er moderatorene EKSTREMT opptatt av

Når han sa "grautmål", så var jeg helt sikker på at han refererte til elendig forsøk på norsk av noen ikke-norsktalende, som ofte skjer i film. Tenkte ikke tanken en gang på at det var snakk om nynorsk, lol.

Lenke til kommentar

husk ingen kritikk av nynorsk her på forumet, det er moderatorene EKSTREMT opptatt av

 

Er du sikker på at de ikke bare er opptatt av at man ikke skal avspore tråder på bakgrunn av språket som blir brukt? For jeg har lagt merke til at det tidligere ofte var jamring om nynorsk når spillomtalene kom på nynorsk. Og da er det på en måte forståelig at moderatorene tar tak i dette.

 

Da er spillet avbestilt, klarer ikke grautmål.

 

Hi hi. Ja, et par setninger med nynorsk burde være nok til å bestemme deg for at hele det gigantiske spillet ikke skulle bli kjøpt. Det må da være måte på!

 

For min egen del er jeg ikke nynorsk-entusiast, men jeg lar det heller ikke plage meg. Det er ting som er mer viktige å engasjere seg enn i hvorvidt noe er skrevet på bokmål eller nynorsk. Som for eksempel innholdet i dette spillet...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...