Gå til innhold

BMW i3 skal få «strømdispenser» ombord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dagens i3 94Ah har realistisk rekkevidde på 240-250 km med rolig norsk kjøring i maks 80 km/t. Den har 200 på motorvei i motorveivastigheter ...

 

Jeg forventer at 120Ah klarer 300 på en helt vanlig sommerdag i Norge. Hvis ikke kan de like gjerne droppe den og vente på 160Ah som det også ryktes om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig Snowleopard. Jeg kunne sikkert lett bedre. Men visste at jeg hadde sett denne her før. Det interessante er faktisk lyden når en kjører sånn billigbygget (firkantpulsaktig) inverter i forhold til kvalitetsinverter som forsøker å kommer så nær ekte sinus ved å forminske firkanthakkene på sinusbølgen.

 

Det var poenget med å vise akkurat denne video, så kunne man sikkert lett etter bedre og mer proffe eksempler..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja man kan jo spørre seg hva type inverter de bruker. Kanskje de bruker motorens inverter? Høres rart ut da, fordi det jeg tror er at de store kontaktorene er mellom batteriet og invertern istedet.

 

Ja ren sinus inverter er bedre for induksjonsmotorer, mindre tap. Men dyre.

 

Firkantpuls inverterene er ypperlig for elektronikk som bruker powerswitchingsupply. Laddere, tv, og alt annet unntatt dyre forsterkere som bruker trafo.

Lenke til kommentar

Enig Snowleopard. Jeg kunne sikkert lett bedre. Men visste at jeg hadde sett denne her før. Det interessante er faktisk lyden når en kjører sånn billigbygget (firkantpulsaktig) inverter i forhold til kvalitetsinverter som forsøker å kommer så nær ekte sinus ved å forminske firkanthakkene på sinusbølgen.

 

Det var poenget med å vise akkurat denne video, så kunne man sikkert lett etter bedre og mer proffe eksempler..

 

Viktigste var å få frem poenget... :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...