Gå til innhold

TEST: Microsoft Surface Go


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er iPad Pro to karakterer bedre enn denne? Når de så og si får trekk for det samme?

 

https://www.tek.no/artikler/test-apple-ipad-pro-10-5-2017/395931

 

Synes det er litt rart at tilbehøret sin pris og størrelse trekker ned. Er det ikke selve maskinen dere skal teste? I så fall er det ett minus her og det er at den ikke har USB-C og USB-A.

 

Vell, iPad pro sammenlignes med andre nettbrett, denne sammenlignes med både nettbrett og andre datamaskiner i helt andre formfaktorer. Selv om jeg skjønner at det kan være vanskelig å definere hva disse maskinene er, så fremstår dette som litt, skal vi si urettferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne tror jeg flopper bra.

Windows fullmodus i en så liten skjerm er bare smertefullt å bruke. Her er iOS overlegent.

 

Jasså? Bruker det stadig vekk på en 12 tommer'n - og klarer ikke helt ser for meg at det blir for smått så lenge du ikke gjør helt sære ting som du uansett ikke gjør på iOS - men forskjellen er at man faktisk har muligheten.

 

Hvis det blir for smått, så er pennen helt ypperlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Denne tror jeg flopper bra.

Windows fullmodus i en så liten skjerm er bare smertefullt å bruke. Her er iOS overlegent.

 

Jasså? Bruker det stadig vekk på en 12 tommer'n - og klarer ikke helt ser for meg at det blir for smått så lenge du ikke gjør helt sære ting som du uansett ikke gjør på iOS - men forskjellen er at man faktisk har muligheten.

 

Hvis det blir for smått, så er pennen helt ypperlig.

Hva du og jeg som henger i en slik side, klarer, er svært uinteressant for de som vurderer å kjøper en slik maskin. Majoriteten av denne gruppen tror jeg er de eldre. De vil ha et gigantisk ikon som de kan trykke på med fingern.

Når appen åpnes, så skal det være i fullskjerm for at ingenting annet skal forvirre dem i det som skal skje i appen.

etc. etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utenom at Surface Go hadde fortjent en karakter sammenlignbart med et iOS-nettbrett, var dette en grei test.

 

 

Jeg ville imidlertid sagt at dette er det soleklare valget for studenten. Enten denne eller Pro (2017). Du kan ikke kjøre de tyngste beregningene, men det har man nok heller ikke behov for.

 

Skulle ønske jeg hadde hatt mulighet til å få fatt i slike produkter da jeg var student...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er Apple. Det er bare sånn. De vinner på mote og status

At du mener at de eneste argumentene for at Apple får god kritikk for sine produkter er kun fordi "mote og status", så tror jeg nesten du skal sette deg *litt* mer inn i det du prøver å argumentere i mot

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Virker som om den er veldig veldig treg og nesten kriminelt at de kan selge en maskin i 2018 med 4GB minne.

 

Vell, jeg har en SFP17 og en SF3 som jeg bruker om hverandre. Den første er en Core i7, den andre en Atom. Sistnevnte er for øvrig på papiret betydelig tregere enn Pentium CPU'en som står i Go.

 

Og selv om det naturligvis er forskjell, spesielt på enkelte oppgaver, så må jeg si at jeg egentlig har svært få problemer relatert til ytelse på SF3. Jeg surfer nettet, jeg ser på netflix, jeg tegner i PS og Corel, jeg bruker Office og jeg bruker en god del apper fra MS store, og det fungerer helt fint.

 

Altså ville jeg ikke vært spesielt bekymret for å kjøpe innstegsmodellen til Go på bakgrunn av erfaringene jeg har fra SF3. Har man råd kjøper man gjerne SFP17, men ikke alle har denne muligheten.

Lenke til kommentar

 

 

Denne tror jeg flopper bra.

Windows fullmodus i en så liten skjerm er bare smertefullt å bruke. Her er iOS overlegent.

 

Jasså? Bruker det stadig vekk på en 12 tommer'n - og klarer ikke helt ser for meg at det blir for smått så lenge du ikke gjør helt sære ting som du uansett ikke gjør på iOS - men forskjellen er at man faktisk har muligheten.

 

Hvis det blir for smått, så er pennen helt ypperlig.

Hva du og jeg som henger i en slik side, klarer, er svært uinteressant for de som vurderer å kjøper en slik maskin. Majoriteten av denne gruppen tror jeg er de eldre. De vil ha et gigantisk ikon som de kan trykke på med fingern.

Når appen åpnes, så skal det være i fullskjerm for at ingenting annet skal forvirre dem i det som skal skje i appen.

etc. etc.

Ja, og nettbrettmodusen til W10 kjører alle app'er i fullskjerm - og alle apper (de moderne) som de gamle kommer til å bruke skaleres iht til skjermens DPI.

 

W10 har blitt ganske god på DPI skalering egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...