Gå til innhold

Nå vet vi hva trådløs-adapteren til HTC Vive vil koste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 Et minus for kjøpere av HTCs nye Vive Pro-sett er at de ikke er kompatible med den trådløse adapteren rett ut av esken.

 

Dette er helt absurd... Jeg er glad jeg droppet å kjøpe Vive Pro. Satser på at Oculus 2 kommer ganske snart nå som RTX-serien til nVidia er lansert 

Pro ble lansert lenge etter at utviklingen av trådløs-enheten var underveis, så det virker særdeles dårlig planlagt dersom den ikke er kompatibel med en fremtidig teknologi som de selv jobber med å utvikle, mens deres eldre versjon er det?

 

Ekstra spesielt blir det når de reklamerer spesifikt med Vive Pro på bildene. Her lukter det mugg og fandenskap.

Lenke til kommentar

 

 

 

 Et minus for kjøpere av HTCs nye Vive Pro-sett er at de ikke er kompatible med den trådløse adapteren rett ut av esken.

 

Dette er helt absurd... Jeg er glad jeg droppet å kjøpe Vive Pro. Satser på at Oculus 2 kommer ganske snart nå som RTX-serien til nVidia er lansert 

Pro ble lansert lenge etter at utviklingen av trådløs-enheten var underveis, så det virker særdeles dårlig planlagt dersom den ikke er kompatibel med en fremtidig teknologi som de selv jobber med å utvikle, mens deres eldre versjon er det?

 

Ekstra spesielt blir det når de reklamerer spesifikt med Vive Pro på bildene. Her lukter det mugg og fandenskap.

pro er faktisk ikke en consumer basert enhet, men heller en enhet som faktisk er ment for og brukes av utviklere og til vr demoer. Det er der navnet "pro" kommer fra, den er ment for profesjonelt bruk. den er bland annet mye tyngere enn den originale HTC viven og er dermed ikke egnet for og spille over lingerer tid. men dette er helt greit når du bare skal ta på et headset i 10 minutter for og teste noe nytt, eller vise noen en kort VR demo i et showroom. så jeg synes ikke det er rart at den trådløse adapteren ikke er laget med Pro versjonen i tankene først.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

 

 

 Et minus for kjøpere av HTCs nye Vive Pro-sett er at de ikke er kompatible med den trådløse adapteren rett ut av esken.

 

Dette er helt absurd... Jeg er glad jeg droppet å kjøpe Vive Pro. Satser på at Oculus 2 kommer ganske snart nå som RTX-serien til nVidia er lansert 

Vive Pro er ikke rettet mot forbrukere, men bedrifter. Så det å hoppe over den gir 110% mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 Et minus for kjøpere av HTCs nye Vive Pro-sett er at de ikke er kompatible med den trådløse adapteren rett ut av esken.

 

Dette er helt absurd... Jeg er glad jeg droppet å kjøpe Vive Pro. Satser på at Oculus 2 kommer ganske snart nå som RTX-serien til nVidia er lansert 

Vive Pro er ikke rettet mot forbrukere, men bedrifter. Så det å hoppe over den gir 110% mening.

Dette skyldes nok at de ikke har kunnet produsere nok enheter for salg - og HTC er forøvrig utsolgt på websiden sin i Europa for Vive Pro allerede, men nye er forventet snart. Samtidig venter de på at de på masseproduksjonen av nye basestasjonen og Valve kontrolleren - disse er ferdig utviklet og sendt til spill- og programutviklere. Regner med at de legger ut en Vive Pro konsumerpakke med nye basestasjoner og kontrollere om ikke alt for lenge, sannsynligvis før Jul en gang. Vive Pro er en spillenhet også, men meningen har vel verdt å tyne mest mulig penger ut av de få Vive Pro enhetene de hadde tilgjengelig og samtidig påse at det primært er utviklerne som kjøper dem så de får testet sine spill og programmer i høyere oppløsning først - samtidig som de demonstrerer den forbedrete versjonen for massene. Det blir som når Intel selger et begrenset antall 8700K i begynnelsen, eller NVidia først selger Founders Editions av sine grafikkort. Tviler forøvrig på at det kommer noen Oculus versjon med enda høyere oppløsning enn Vive Pro, dette fordi det ikke masseproduseres slike skjermer - dvs. teknologisk er det mulig, men å skalere produksjon utover prototyper tar mye tid - dessuten er det knapt økonomisk lønnsomt siden det ikke er nok kunder med bra nok grafikkort. Det er et åpent spørsmål om det kommer en Oculus "pro"/2 med samme oppløsning og når, og eventuelt om den får eyetracking og handtracking (noe de jobber med å utvikle) i år eller neste år.

Lenke til kommentar

 

 

 

 Et minus for kjøpere av HTCs nye Vive Pro-sett er at de ikke er kompatible med den trådløse adapteren rett ut av esken.

 

Dette er helt absurd... Jeg er glad jeg droppet å kjøpe Vive Pro. Satser på at Oculus 2 kommer ganske snart nå som RTX-serien til nVidia er lansert 

Vive Pro er ikke rettet mot forbrukere, men bedrifter. Så det å hoppe over den gir 110% mening.

Jeg var ikke klar over dette, men det gjør at jeg er glad for at jeg valgte å holde meg til den gamle modellen og kanskje kjøpe en ny senere når de klarer å gå over oppløsningsproblemet. (Kan ikke lese tekst i spill som Elite Dangerous)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...