Gå til innhold

Så enkelt strømmer du PC-spill til TV-en i stua


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra dere tar opp dette. Med en god spill pc en eller annet sted i huset, faller behovet for ekstra konsoller helt bort.
Har selv kjøpt nvidia shield for og takle uhd filmer fra plex, og oppdaget att den fungere perfekt til og streame spill med. Plugget til en gammel xbox360 kontroller som lå og støvet ned og koblet mot gforce experience. Alle spill er tilgjengelig, ikke bare steam bibloteket som er tilfellet med steam link.

Endret av per parker
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bra dere tar opp dette. Med en god spill pc en eller annet sted i huset, faller behovet for ekstra konsoller helt bort.

Har selv kjøpt inn nvidias shield for og takle uhd filmer fra plex, og oppdaget att den fungere perfekt tll og streame spill med. Plugget til en gammel xbox360 kontroller som lå og støvet ned og koblet til gforce experience. Alle spill er tilgjengelig, ikke bare steam bibloteket som er tilfellet med steam link.

 

Tja. Det faller ikke bort om du ønsker å spille sammen med venner som ikke har like mye penger, eller spille spill som ikke kommer til pc.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

... Alle spill er tilgjengelig, ikke bare steam bibloteket som er tilfellet med steam link.

 

Jeg har hatt en Steam Link i et par år nå, det er ikke noe problem å spille spill du ikke har kjøpt i steam gjennom Steam Link :)

I steam klienten kan du velge 'add non-steam game' og legge til alle .exe filer du måtte ønske. Du kan legge til alt fra spill til nettlesere til videoredigeringsprogrammer og streame det til Steam Linken

Lenke til kommentar

Tja. Det faller ikke bort om du ønsker å spille sammen med venner som ikke har like mye penger, eller spille spill som ikke kommer til pc.

 

Eg har venner som ikke har jobb, noen er fullt eller delvis ufør, men de har likevel råd til pcer godt over 20k. Tror nok alle i Norge har råd til det de vil av hardware, men verre med dem som har fått 2-3 unger og ikke klarer styre økonomien eller spiller nok pc til at det er verdt 10k for en pc. 

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på her er: kan man bruke trådløse kontrollere som er koblet mot PCen man strømmer fra? Ved strømming fra en PC til en annen er dette mulig, og kan se for meg at teknologien bak Steam Link er rimelig lik strømming mellom to PCer med steam. Isåfall er det mulig å benytte trådløs xbox one kontroll, og det vil muligens fjerne noe input lag..?

Lenke til kommentar

Eg har brukt Steam Home Streaming i fleire år, sjølv om det ikkje er heilt det same. Det som var det største hoppet i reduksjon i forsinkelse og gav best mogleg biletekvalitet var 10G nettverk over fiber. 20 år gamal tradisjonell gigabit nettverk helde ikkje når du ynskje best mogleg biletekvalitet.

Endret av siDDis
Lenke til kommentar

Bra dere tar opp dette. Med en god spill pc en eller annet sted i huset, faller behovet for ekstra konsoller helt bort.

Har selv kjøpt inn nvidias shield for og takle uhd filmer fra plex, og oppdaget att den fungere perfekt tll og streame spill med. Plugget til en gammel xbox360 kontroller som lå og støvet ned og koblet til gforce experience. Alle spill er tilgjengelig, ikke bare steam bibloteket som er tilfellet med steam link.

 

Du har jo hoppet over grunnen til at folk har konsoller. Jeg sitter med en monster PC selv men jeg har likevel PS4 Pro. Det er tonnevis av kvalitetsspill som kun finnes på konsoll. Du kan ikke kalle deg gamer og samtidig IKKE ha konsoll idag. Det er for mange gode spill du går glipp av som pc gamer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det jeg lurer på her er: kan man bruke trådløse kontrollere som er koblet mot PCen man strømmer fra? Ved strømming fra en PC til en annen er dette mulig, og kan se for meg at teknologien bak Steam Link er rimelig lik strømming mellom to PCer med steam. Isåfall er det mulig å benytte trådløs xbox one kontroll, og det vil muligens fjerne noe input lag..?

 

Godt spørsmål :p

Skal teste det mot en Nvidia Shield etterpå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette med musepeker er Windows feil. Du må ha en mus tilkoblet PCen du streamer fra, hvist ikke forsvinner musepekeren.

 

Er også vert å nevne at du kan streame desktop også ved å minimere steam big picture.. så kan du også jobbe eller browse fra sofaen med mus og keyboard, som kan være ganske nyttig

Hvorfor er dette en Windows feil og ikke en feil med strømmetjenesten?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg lurer på her er: kan man bruke trådløse kontrollere som er koblet mot PCen man strømmer fra? Ved strømming fra en PC til en annen er dette mulig, og kan se for meg at teknologien bak Steam Link er rimelig lik strømming mellom to PCer med steam. Isåfall er det mulig å benytte trådløs xbox one kontroll, og det vil muligens fjerne noe input lag..?

Det funket fjell det!

 

Knallgod løsning om man ikke har mulighet å trekke en lang hdmi kabel feks (som jeg gjør selv, har shield'en til andre formål).

Nå er ikke input laggen til shield direkte krise heller, satt med to kontroller og A/B testet. Den til pc va noen hakk mer "tight", merket det spesielt godt i Forza.

 

Testet også i AC Origins, men ikke så stor forskell der (selv om der helt klart var forskjell).

Lenke til kommentar

Eg har venner som ikke har jobb, noen er fullt eller delvis ufør, men de har likevel råd til pcer godt over 20k. Tror nok alle i Norge har råd til det de vil av hardware, men verre med dem som har fått 2-3 unger og ikke klarer styre økonomien eller spiller nok pc til at det er verdt 10k for en pc. 

 

 

Ja hva skal man si til dette? Våkn opp kanskje? Fattig norge er nok mer omfattende enn du tror. Snakket med ei dame som jobber å dele ut greier til fattige i byen og hun fortalte det var stor spredning i hvem som benyttet seg av dem. Det var unge mennesker i tidlig tyveårene til pensjonister. Mange av brukerne var uføre og hadde utbetalinger mindre enn pensjonister. De som kommer inn under ung ufør får tillegg, de som blir ufør før slik at de ikke kommer inn under ung ufør og kanskje ikke har hatt inntekt feks grunnet studier etc. kan få det veldig tøft økonomisk. 

 

Mange har råd til å prioritere gaming rig. Men langt ifra alle. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Du kan ikke kalle deg gamer og samtidig IKKE ha konsoll idag. Det er for mange gode spill du går glipp av som pc gamer.

Dette er jo bare tull. Ikke det at et finnes eksklusive titler, men det at du liksom må spille alle av dem for å være en gamer.

 

For noe vås. En gamer er dedikert til det å spille spill, enten det er ett spill på en platform, mange spill på en platform, eller mange spill på mange platformer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har en Steam Link stående, men den har blitt relativt lite brukt. Tenkte egentlig å parkere den hos foreldrene mine, men fant ut at det var altfor mye input lag for spillene jeg ville strømme fra laptopen (type Ori, Hollow Knight, etc.). Skyrim gikk sånn passelig greit, men det ser jo litt PS3 ut med integrert grafikk. Har kort nok avstand mellom TV og PC til å trekke HDMI hjemme hos meg selv, så nytteverdien ble så som så. Det er nok en grei nødløsning om man ikke kan trekke kabler, flytte PCen eller kjøpe seg en dedikert HTPC, men føler ikke systemet er klart for noe mer ennå.

Lenke til kommentar

Man kan også koble pcen rett på Tven og sitte avslappet i sofaen å nyte spillene helt uten noe ekstra input lag, og det virker da på alle tver. Dette vil jeg anbefalle :)

 

selvfølgelig er det en mulighet. Men mange av oss bruker dedikerte skjermer til PC, fordi vi ofte gjør andre arbeidsoppgaver på maskinen, og da er det ganske greit med en god stol, og et greit bord. Gjerne står også maskinen i et annet rom enn TV'en, og da blir det litt værre med kablet løsning. Klart det finnes lange HDMI kabler, men da må du også slite med trådløse enheter som ikke rekker så langt.

 

Men klart, er PC'en hovedsaklig brukt til spilling, kan den mest sannsynlig stå fint under TV-bordet og være konstant tilkoblet.

 

Selv bruker jeg mye tid i Adobe-programmer, og vil ikke ha stor glede av å jobbe fra sofaen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...