Gå til innhold

Nintendos abonnementstjeneste er rett rundt hjørnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det vel bare å la være å betale. Hvis du ikke skal bruke noen av tjenestene.

 

Det er ikke noen "tjeneste". NES-spill driter jeg i, savebackups kunne man fint gjort til SD-kort, og online har ingen grunn til å koste penger når nintendo har dårligere online enn man har i f.eks. steam-spill, hvor man ikke betaler noen månedlig avgift.

 

Nintendo vil bare gjøre dette fordi de ser at M$ og sony tjener gode penger på samme tullet, nintendobabs har ingen grunn til å forsvare søpla.

Lenke til kommentar

Jaha. Dårligere online enn i Steam-spill? Hva er det som er dårlig med Steam-spill?

 

Jeg mente at steam tilbyr alt mulig av chat-muligheter, achievements, salg, gratisspill av og til, mods, anticheat, servere, refunds, alt som man kan tenke seg. Og det er inkludert i prisen på de spillene man kjøper, så man trenger ikke betale dobbelt for å spille på internett (slik man må på konsoller).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Den amerikanske prisen er satt til $3.99 i måneden. Såpass lavt at det er helt greit å betale for skylagring, noen gratis spill, onlinespilling og reduserte priser på noen spill.

 

Om man tar hele året i slengen, så er det bare $ 1.6 i måneden. Rundt 14 kroner :)

Ser også ut til at man kan alliere seg med 6 andre for å dele på Switch Online. Da går prisen ned til $0.4 per måned. Rundt 4 kroner per "family"-medlem. xD

Lenke til kommentar

Jeez, folk syter sånn. Eldre spill er jo bare en bonus vi får. Både Microsoft og Sony har betalingstjenester. Hvorfor skal Nintendo gi noe gratis? Og hvis man syns det er så forferdelig å betale for dette, kan man fint la være. Folk kjøper seg kanskje sikkert i snitt to spill i måneden, så klager man får en «symbolsk» sum for skylagring og noen spill attåt.

 

Men sånn er det vel med oss mennesker. Må alltid klage. Aldri er noe bra nok. Får omtrent alle spillfigurer det er mulig å få i Smash, så klarer man pokker meg å klage og lage tullete opprop for Waluigi...

Lenke til kommentar

Jeez, folk syter sånn. Eldre spill er jo bare en bonus vi får. Både Microsoft og Sony har betalingstjenester. Hvorfor skal Nintendo gi noe gratis? Og hvis man syns det er så forferdelig å betale for dette, kan man fint la være. Folk kjøper seg kanskje sikkert i snitt to spill i måneden, så klager man får en «symbolsk» sum for skylagring og noen spill attåt.

 

Men sånn er det vel med oss mennesker. Må alltid klage. Aldri er noe bra nok. Får omtrent alle spillfigurer det er mulig å få i Smash, så klarer man pokker meg å klage og lage tullete opprop for Waluigi...

 

Standard nintendobab. Støtter antikonsumer-praktiser fordi o store nintendo kan jo aldri gjøre noe galt.

 

Hvis jeg kjøper et spill til 500 kr så burde det kunne forventes å spille det på min 3000 kr switch uten noe bullshit. Men fanboys kan ikke vente med å gi enda mer penger til korporasjonen, så akk nei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeez, folk syter sånn. Eldre spill er jo bare en bonus vi får. Både Microsoft og Sony har betalingstjenester. Hvorfor skal Nintendo gi noe gratis? Og hvis man syns det er så forferdelig å betale for dette, kan man fint la være. Folk kjøper seg kanskje sikkert i snitt to spill i måneden, så klager man får en «symbolsk» sum for skylagring og noen spill attåt.

 

Men sånn er det vel med oss mennesker. Må alltid klage. Aldri er noe bra nok. Får omtrent alle spillfigurer det er mulig å få i Smash, så klarer man pokker meg å klage og lage tullete opprop for Waluigi...

 

Standard nintendobab. Støtter antikonsumer-praktiser fordi o store nintendo kan jo aldri gjøre noe galt.

 

Hvis jeg kjøper et spill til 500 kr så burde det kunne forventes å spille det på min 3000 kr switch uten noe bullshit. Men fanboys kan ikke vente med å gi enda mer penger til korporasjonen, så akk nei.

Jaha, så du bare antar jeg er en ‘fanboy’? Det er da vel ikke poenget i saken heller. Det er jo helt greit hvis du ikke vil benytte deg sv abonnenttjenester. Det er helt valgfritt. Du går glipp av noen goder, men ikke nødvendige for å kunne spille spill.

 

Men dette er jo ikke unikt for Nintendo. Microsoft og Sony har hatt det hele veien. Nintendo har latt os ha det gratis over et år. Nå vil de ha en liten sum for å drive servere. Får jo ikke noe mer hos Sony for eksempel. Du får skylagring og et månedens spill billigere.

 

Men igjen. Helt valgfritt om du vil ha dette. Du får ikke spille online på Nintendo eksklusive spill. Men det er det. All tredjepart er fremdeles gratis å spille online.

 

Holde deg til steam da. Der er alt gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...