Gå til innhold

Galaxy Home blir alt det HomePod ikke er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det helt umulig for media å ikke dra inn Apple i alle artikler som omhandler konkurrerende Samsungprodukter?

 

Apple Homepod er tilnærmet helt ubetydelig i smarthøyttalermarkedet med sine usle 4 prosent markedsandel, mens markedsleder Amazon er ikke nevt med ett eneste ord...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde den vært åpen også for valg av en annen assistent, som for eksempel google, hadde den vært fristende.

 

Samsungs låsing mot Bixby er irriterende. Det er tydelig at de vil bruke alle muligheter til å promotere og skvise den inn overalt. Den ubrukelige knappen på telefonen min skulle jeg gjerne brukt til noe.

 

Her ser vi en tydelig agenda, på lik linje med Microsoft sine tvungne oppdateringer som kontinuerlig erstatter gode deler av Windows med fattige Metro-versjoner, med en målsetning om at desktopen skal bort og alle blir tvunget til å kjøpe apper gjennom app-butikken hvor MS tilfeldigvis får 30%.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skal det vel strengt tatt være "hummer og kanari", ikke "hummel og kanari". Det stammer fra da nyrike bestilte ting som absolutt ikke passet sammen, som hummer og dessertvin fra Kanariøyene (nei, ikke 80-tallets japper, dette var 50 år før...).

 

Og ellers er smarthøytalere en morsom greie, men jeg tror ikke den overtar for webstyring og RF-fjernkontroller i smarthuset eller smarthytta mi med det første. Og når det gjelder Bixby-knappen (fullstendig idiotisk, ja, helt enig) er det jo ikke noe problem å remappe den til noe helt annet:

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jamworks.bxactions&hl=nb

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Samsung's bixby har ingen plass blandt moderne taleassistenter... det gjelder forsåvidt Apple's Siri også, men selv Siri er bedre enn Bixby.

Og hvorfor er hele artikkelen skrevet uten ett ord om Google Assistant (Google Home) eller Amazon Alexa (Amazon Echo), det er jo de to som faktisk har gjort en god jobb. Apple Homepod er bare sinnsykt dyr hardware med dårlig utført software, og skal ikke late som jeg har satt meg veldig inn i Galaxy Home's specs heller, men Bixby er nok til at jeg aldri kommer til å så mye som vurdere å kjøpe

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det helt umulig for media å ikke dra inn Apple i alle artikler som omhandler konkurrerende Samsungprodukter?

 

Apple Homepod er tilnærmet helt ubetydelig i smarthøyttalermarkedet med sine usle 4 prosent markedsandel, mens markedsleder Amazon er ikke nevt med ett eneste ord...

 

Helt enig. Latterlig inngangsvinkel og simpel journalistikk.

Lenke til kommentar

Samsung's bixby har ingen plass blandt moderne taleassistenter... det gjelder forsåvidt Apple's Siri også, men selv Siri er bedre enn Bixby.

Og hvorfor er hele artikkelen skrevet uten ett ord om Google Assistant (Google Home) eller Amazon Alexa (Amazon Echo), det er jo de to som faktisk har gjort en god jobb. Apple Homepod er bare sinnsykt dyr hardware med dårlig utført software, og skal ikke late som jeg har satt meg veldig inn i Galaxy Home's specs heller, men Bixby er nok til at jeg aldri kommer til å så mye som vurdere å kjøpe

Ikke glem høyttalere fra 3parts utviklere som f.eks Sony LF S50G.

 

https://www.sony.com/electronics/wireless-speakers/lf-s50g

 

Har selv både denne og Google Home Mini, og denne fungerer minst like godt som Google sin egen. Faktisk bedre, da den også har swipe motions (touch free), klokke som alltid er på og mest sannsynlig den beste lyden av samtlige smarthøyttalere. Anbefales på det sterkeste om du vil ha en skikkelig smarthøyttaler og du bruker google.

 

Det finnes selvsagt en drøss med andre alternativer også.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...