Gå til innhold

SNIKTITT: Samsung Galaxy Watch Nå kommer både eSIM og Galaxy Watch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanskelig å være uenig i at både Fenix-serien og Pebblene er/var fantastiske produkter - men det er relativt ulike klokker sammenliknet med denne. De er perfekt for litt forskjellig bruk begge de to nevnte. Her snakker vi om en klokke som prøver å gjøre "alt" det de to kan, og da er ikke fire dagers tung/aktiv bruk så ille. Spesielt ikke når Apple bare klarer én (i realiteten litt mer - men likevel) :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Galaxy Gear S3 har vært tilgjengelig i Norge med eSim støtte i mange år, så det i seg selv er ingen nyhet. Men, desverre så har de store aktørene Telenor og Telia valgt å ignorere eSim - av opplagte årsaker: Markedsmakt! Såvidt jeg vet, er den eneste operatøren som har tilbudt eSim til sine kunder vært OneCall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor de skal beholde Gear serien sammen med denne klokken. Er det egentlig noen forskjell på de?

 

Jeg kunne fint klart meg uten e-sim, så håper den utgaven dukker opp etterhvert til en litt lavere pris.

 

Har de fått kontroll på nøyaktigheten til gps og at pulsmåleren virker når det regner eller en svetter så kan dette bli en klokke som står høyt på innkjøpslisten min.

Lenke til kommentar

Galaxy Gear S3 har vært tilgjengelig i Norge med eSim støtte i mange år, så det i seg selv er ingen nyhet. Men, desverre så har de store aktørene Telenor og Telia valgt å ignorere eSim - av opplagte årsaker: Markedsmakt! Såvidt jeg vet, er den eneste operatøren som har tilbudt eSim til sine kunder vært OneCall.

 

Tja, selv om Telenor ikke har gått ut og annonsert mot forbrukere er de faktisk ganske frempå med eSIM og har drevet testing i flere år allerede.

De er faktisk den første (?) operatøren i Norge med egen infrastruktur for det, og en av de første i Europa (eller verden? Husker ikke) som har fått sin infrastruktur sertifisert av GSMA (alliansen som er ansvarlig for standardene i mobilnett).

 

Ellers synes jeg det er litt skuffende at de fortsetter med Tizen etter ryktene om at de skulle gå over til wear os (delvis på grunn av navnebyttet). Å ha en klokke som støtter både Google og Samsung pay ville gjort det til et sikkert kjøp all den tid ingen av dem får ut fingeren og annonserer når de har tenkt å lansere i Norge...

Lenke til kommentar

Tja, selv om Telenor ikke har gått ut og annonsert mot forbrukere er de faktisk ganske frempå med eSIM og har drevet testing i flere år allerede.

De er faktisk den første (?) operatøren i Norge med egen infrastruktur for det, og en av de første i Europa (eller verden? Husker ikke) som har fått sin infrastruktur sertifisert av GSMA (alliansen som er ansvarlig for standardene i mobilnett).

 

Ellers synes jeg det er litt skuffende at de fortsetter med Tizen etter ryktene om at de skulle gå over til wear os (delvis på grunn av navnebyttet). Å ha en klokke som støtter både Google og Samsung pay ville gjort det til et sikkert kjøp all den tid ingen av dem får ut fingeren og annonserer når de har tenkt å lansere i Norge...

Er ikke litt overrasket at Samsung beholder Tizen, med tanke på alt det mest sannsynlig er fremtiden til Samsung når det gjelder OS. Men skulle heller sett Wear OS jeg også, samtidig kunne jeg også tenkt meg ren Android som mulighet på Samsung.
Lenke til kommentar

Min flere år gamle Pebble: 10+ dager batteritid...

Min Garmin Fenix: 2 uker batteritid...

 

Samsung Galaxy watch: 4 dager (ubekreftet...)

 

"Samsung skryter av fire dagers batteritid ved aktiv bruk" :D Morsomt... :D

 

Sportsklokkene er helt forskjellig fra smartklokkene. Har selv en Garmin Fenix 5. Her er ikke noen touchskjerm samt at farge- og lysnivået er sparsommelig. De er laget for treningsprogram samt at de kan vise varsler på telefonen. Dermed er strømbruken helt forskjellig. Her må man se hva man har behov for. En ting jeg er misfornøyd med Fenix er at rekkevidden på Bluetooth er dårlig. Skal ikke mye til for at klokken frakobler mobilen. Hjemme når jeg sitter i stua og skal bare en tur på kjøkkenet så mister klokka forbindelsen. Har du samme problem? Resultatet er at klokka blir brukt kun til trening.

Lenke til kommentar

Lest litt andre artikler om denne klokken, og til nå er det kun her på TEK det sies at Gear serien skal leve videre sammen med denne. Andre steder nevnes det at denne overtar for Gear serien.

 

Noen som har noe info om de har byttet pulsmåler og gps siden Gear sport? Dette er det som blir avgjørende for min del om det blir kjøp eller ikke.

Lenke til kommentar

 

Min flere år gamle Pebble: 10+ dager batteritid...

Min Garmin Fenix: 2 uker batteritid...

 

Samsung Galaxy watch: 4 dager (ubekreftet...)

 

"Samsung skryter av fire dagers batteritid ved aktiv bruk" :D Morsomt... :D

 

Sportsklokkene er helt forskjellig fra smartklokkene. Har selv en Garmin Fenix 5. Her er ikke noen touchskjerm samt at farge- og lysnivået er sparsommelig. De er laget for treningsprogram samt at de kan vise varsler på telefonen. Dermed er strømbruken helt forskjellig. Her må man se hva man har behov for. En ting jeg er misfornøyd med Fenix er at rekkevidden på Bluetooth er dårlig. Skal ikke mye til for at klokken frakobler mobilen. Hjemme når jeg sitter i stua og skal bare en tur på kjøkkenet så mister klokka forbindelsen. Har du samme problem? Resultatet er at klokka blir brukt kun til trening.

Instillinger->telefon->varsler->av. så slipper du varsling når klokken faller ut/inn av blutooethrekkevidde, alt annet blir som før.

Lenke til kommentar

Når eSIM innføres, blir da "gammel-SIM" umulig eller ulovlig å bruke, så man MÅ kjøpe alt på nytt igjen eller? Leste en artikkel som sa at det enten ble en "overgangsperiode" hvor gammel og ny SIM eksisterte side om side eller så måtte alt byttes ut eller noe. :(

 

Men litt bra at kontantkort trolig ikke kan brukes på eSIM så da blir det et klasseskille :)

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...