Gå til innhold

TEST: Dyson V10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pris og maks 30 min på medium sugekraft...? Fail!

 

Tidene virker utrolig korte når man ser dem i en tabell som det der. Jeg tenkte akkurat det samme. Men i praksis, i løpet av flere uker med testing, var det nesten aldri et problem. Har du et digert hus/slott vil det naturligvis ikke være nok for å ta en hel runde i huset, men for de aller, aller fleste vil jeg si det er nok. Når det er sagt så hadde det vært fint hvis de hadde lagt ved et ekstra batteri, eller gjort det lettere å bytte batteri, for å slippe hele problemet.

 

- Niklas

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det står mellom denne og en liknende fra Panasonic når jeg skal kjøpe ny nå snart.

 

Panasonic sin er bortimot identisk utformet, og har fått strålende kritikker overalt jeg har sett. Og den koster bare halvparten av Dyson.

 

I samletesten deres sist var det jo Electrolux og Philips som gikk av med seieren, så hadde vært interessant å fått sitt en ny en.

 

https://www.tek.no/artikler/samletest-handholdte-stovsugere-pa-batteri/377577

 

 

 

https://www.amazon.co.jp/%E3%83%91%E3%83%8A%E3%82%BD%E3%83%8B%E3%83%83%E3%82%AF-%E3%82%B9%E3%83%86%E3%82%A3%E3%83%83%E3%82%AF%E3%82%AF%E3%83%AA%E3%83%BC%E3%83%8A%E3%83%BC-%E3%82%B5%E3%82%A4%E3%82%AF%E3%83%AD%E3%83%B3%E5%BC%8F-%E3%82%B7%E3%83%A3%E3%83%B3%E3%83%91%E3%83%B3%E3%82%B4%E3%83%BC%E3%83%AB%E3%83%89-MC-SBU410J-N/dp/B07652V6XP/ref=sr_1_5?s=kitchen&ie=UTF8&qid=1533797201&sr=1-5&refinements=p_89%3A%E3%83%91%E3%83%8A%E3%82%BD%E3%83%8B%E3%83%83%E3%82%AF%28Panasonic%29

Lenke til kommentar

Det står mellom denne og en liknende fra Panasonic når jeg skal kjøpe ny nå snart.

 

Panasonic sin er bortimot identisk utformet, og har fått strålende kritikker overalt jeg har sett. Og den koster bare halvparten av Dyson.

 

I samletesten deres sist var det jo Electrolux og Philips som gikk av med seieren, så hadde vært interessant å fått sitt en ny en.

 

https://www.tek.no/artikler/samletest-handholdte-stovsugere-pa-batteri/377577

 

 

 

https://www.amazon.co.jp/%E3%83%91%E3%83%8A%E3%82%BD%E3%83%8B%E3%83%83%E3%82%AF-%E3%82%B9%E3%83%86%E3%82%A3%E3%83%83%E3%82%AF%E3%82%AF%E3%83%AA%E3%83%BC%E3%83%8A%E3%83%BC-%E3%82%B5%E3%82%A4%E3%82%AF%E3%83%AD%E3%83%B3%E5%BC%8F-%E3%82%B7%E3%83%A3%E3%83%B3%E3%83%91%E3%83%B3%E3%82%B4%E3%83%BC%E3%83%AB%E3%83%89-MC-SBU410J-N/dp/B07652V6XP/ref=sr_1_5?s=kitchen&ie=UTF8&qid=1533797201&sr=1-5&refinements=p_89%3A%E3%83%91%E3%83%8A%E3%82%BD%E3%83%8B%E3%83%83%E3%82%AF%28Panasonic%29

 

Den fra Panasonic ser jo helt jævlig ut! I tillegg så må du lade den på bakken (Dyson har veggfeste).

Lenke til kommentar

Tidene virker utrolig korte når man ser dem i en tabell som det der. Jeg tenkte akkurat det samme. Men i praksis, i løpet av flere uker med testing, var det nesten aldri et problem. Har du et digert hus/slott vil det naturligvis ikke være nok for å ta en hel runde i huset, men for de aller, aller fleste vil jeg si det er nok. Når det er sagt så hadde det vært fint hvis de hadde lagt ved et ekstra batteri, eller gjort det lettere å bytte batteri, for å slippe hele problemet.

 

- Niklas

Ein tilleggskommentar til dette. Vi har eit relativt stort hus, så det ville aldri vere nok for ein fullstendig støvsuging av heile huset, men eg ser jo helt klart føre meg at terskelen for å støvsuge litt og litt blir betydeleg lavare med ein handheldt som denne vs. ein standard støvsuger.

 

Kjente eg fekk lyst på denne no, men så var det prisen då!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har det vært robot som har regjert hos oss i flere år, og en annen fordel med de er at du tvinger deg selv til ikke å rote og ha alt rundt på gulvet. Men som ekstra støvsuger, er nok en håndholdt å foretrekke, selv om det er mye bedre med en slange når man skal støvsuge f.eks. i bilen. En liten billig helt vanlig støvsuger fra europris funker uansett fint til den bruken, så den kan kanskje bo i garasjen uansett. Selv har vi gammel Nilfisk som 'standardstøvsuger' og en våt/tørr i garasjen, den er genial når oppblåsbare ting skal blåses opp og tømmes i tillegg!

Lenke til kommentar

Den fra Panasonic ser jo helt jævlig ut! I tillegg så må du lade den på bakken (Dyson har veggfeste).

 

Utseende er nok subjektivt. Personlig synes jeg Dyson sine ser ut som om noen fra 50-tallet har forsøkt å spå år 2000, uten å ha lykkes med det... Får litt sånn Fallout-vibber av produktene deres.

 

Men så er det vel neppe meningen at en håndhold støvsuger skal være et møbel. Kunne vært interessant å prøve en, men ikke til den prisen. Min forrige håndholdte (Elektrolux som skulle være ålreit) klarte knapt støvsuge opp smuler, så den ga jeg bort.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har en Electrolux Ergorapido.

 

Var fornøyd med den i starten, men etter en stund virker det som at batteriet enten dør eller slutter å lade.

Den kan stå i laderen i timesvis, starter når jeg trykker på knappen, men stopper etter få sekunder.

 

Muttern har hatt to stykker og søstera mi en, og de har endt opp på samme vis alle sammen.

 

Hadde vært perfekt med en enkel og lett håndholdt støvsuger til å gå over en gang i uka og ta det Roomba'en ikke fikser i det daglige,  men har vært nødt til å gå tilbake til det gamle beistet med ledning og pose.

 

Er batteritid over tid en del av testen, eller mulig å teste?

Lenke til kommentar

Har en Dyson V8, og hadde før det en V6 som ble solgt videre til en kompis. Folk som ikke har prøvd disse støvsugerne aner ikke hva de går glipp av, og det er alltid like gøy å lese alle kommentarer her om at Tek er kjøpt og betalt av Dyson. Nei, støvsugerne er akkurat så bra, og batteritida er mer enn nok til å støvsuge en hel etasje på medium styrke. Har til og med sluttet å bruke robotstøvsuger (Miele Scout) fordi denne er så bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det virkelig er slik at batteriet ikke kan skiftes ut, så er det en stor brøler. Har hatt Total Clean V6 i et par år, og batteritiden er nå på max 5 minutter på laveste sugekraft, ned fra ca 20 minutter. Å kjøpe en støvsuger til 6000 hvert 2.-3. år er jo helt bunødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ein tilleggskommentar til dette. Vi har eit relativt stort hus, så det ville aldri vere nok for ein fullstendig støvsuging av heile huset, men eg ser jo helt klart føre meg at terskelen for å støvsuge litt og litt blir betydeleg lavare med ein handheldt som denne vs. ein standard støvsuger.

 

Kjente eg fekk lyst på denne no, men så var det prisen då!

For min del blir denne et tillegg til robotstøvsugeren. Det blir derfor svært sjeldent at den blir brukt til å støvsuge hele huset. Det blir nok mer til å støvsuge sofa, krinker/kroker og de rommene vi ikke bruker roboten i.

 

Den fra Panasonic ser jo helt jævlig ut!

Spør du meg er det Dyson som ser stygg ut og Panasonicen som ser bra ut. Panasonicen er stilren. Dyson ser ut som som et futuristisk romskip fra en 70-tallsfilm.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser at det står i overskriften at "ingen andre støvsugere kan sammenlignes".

 

1. Dere sammenligner jo med V8 som virker ganske så sammenlignbar...

 

2. Kan dere ikke sammenligne med de andre støvsugerne nevnt i kommentarfeltet før dere trekker konklusjonen at ingen andre kan sammenlignes? ...

 

Nå ser det bare ut som dere har bestemt dere for at denne er den beste støvsugeren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå kommer kritikken:

 

Kan man kalle dette en seriøst test? Det er i hvert fall ikke i nærheten av ordentlige tester av støvsugere på seriøse testsider.

Her er det masse synsing i testen og ikke bruk av noen måleinstrumenter eller fast testmetode.

Hva er den reelle sugekraften? Hvor mye støv blåses rett ut i rommet? Hva er støynivået?

Hvilke testkriterier og metode bruker man i testene. Er det bare hva man gidder eller finner på gang for gang?

 

Er referansen sugekraft på gode håndholdte støvsugere eller gode vanlige støvsugere? Med tanke på prisen så er man oppe i luksussegmentet av vanlige støvsugere.

 

Husk at spesifikasjoner ikke alltid stemmer med virkeligheten. Det er blitt avslørt i mange ulike tester av produkter. Husk og at håndholdte støvsugere dessverre ikke har krav til merking av ulik effekt slik vanlige støvsugere har.

Endret av plankeby
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...