Gå til innhold

Snapchat mistet millioner av brukere etter redesignet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At Snapchat er såpass populær som det er er i USA og Norge (og kanskje et par andre land) er for meg en gåte. I andre land er det en app folk flest ikke engang har hørt om. Selv i et sammenlignbart land som f.eks Nederland eller Spania.

Jeg bor i Asia, og bruker asiatiske sosial media apper som Wechat, Line, KakaoTalk osv i tillegg til Snapchat, Facebook, Instagram og Wechat. Og felles for samtlige er at de går Snapchat en høy gang innen alt fra brukervennlighet, kvalitet og frihet. Og dette var før de gjorde denne endringen alle er så irritert over ( som jeg egentlig ikke skjønner hvorfor..)

Greit at Snapchat har enkelte ting som de gjør bra, men til å være en app som deler bilde er det jo en møkkaapp når bildekvaliteten du får der er rævva. Og til å chatte er den enda verre, da all tekst forsvinner om du ikke aktivt lagrer det.

Mange sier det er enkelt, men det tar meg mindre tid å dele et bilde med alle/de jeg vil i f.eks Instagram, Line eller Wechat enn det gjør i Snapchat.

Eneste grunnen til at jeg bruker det er pga folk flest jeg kjenner i Norge har det. Men det viser jo nok en gang hvor enormt stor sheep-mentality nordmenn flest har til alt som er amerikansk.

Endret av bakalaka
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Har 1200 i streak med en kompis, så er passelig tvunget til å bruke det daglig uansett.

 

Snapchat er helt ubrukelig til å chatte med ja, værste driten som finnes. Kamerakvaliteten er bare god på iphone siden den faktisk tar ett bilde der, og ikke bare en screenshot av viewfindern som den gjør på Android.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har 1200 i streak med en kompis, så er passelig tvunget til å bruke det daglig uansett.

 

Snapchat er helt ubrukelig til å chatte med ja, værste driten som finnes. Kamerakvaliteten er bare god på iphone siden den faktisk tar ett bilde der, og ikke bare en screenshot av viewfindern som den gjør på Android.

Så da ligger du på top 5 i verden når d kommer til snapstreaks da :O

Lenke til kommentar

Greit at Snapchat har enkelte ting som de gjør bra, men til å være en app som deler bilde er det jo en møkkaapp når bildekvaliteten du får der er rævva. Og til å chatte er den enda verre, da all tekst forsvinner om du ikke aktivt lagrer det.

 

Det er jo hele poenget med Snapchat. Altså at ting skal forsvinne kort tid etter du har sendt det. Snapchat er da temmelig stort i Asia? Er hvertfall mye brukt i Japan.

 

Men ja, selve appen har jo sine klare mangler. Bildekvaliteten er alt for dårlig, spesielt på Android og ytelsen og batteriforbruket er temmelig begredelige greier. Re-designet har jeg ikke noe stort problem med, men måten den nå sorterer listen over samtaler er temmelig på viddene den også.

Lenke til kommentar

Hvordan klarer de å tape slike summer? Gjør de voldsomt med investeringer i utstyr og lokaler eller noe?

Fordi det koster å hoste all trafikken tjenesten deres har. De må også ha ansatte som vedlikeholder og forbedrer. Dette er ikke nødvendigvis så høye kostnader kan du tenke deg, men så tenk på hva tjener de penger på? Det er ikke mye. Reklame i appen er jo alt.

 

Selv YouTube tjener jo ikke penger. Alle slike tjenester har enorme problemer med å klare å tjene penger. Det er ikke lett.

Lenke til kommentar

Joda skjønner de har utgifter, men å klare å tape 3 milliarder pr kvartal. Enten har de da altfor mange ansatte, ellers så er det villt mye dyrere å hoste trafikken enn jeg tror.

Vel når selv ikke Google klarer det, hvordan skal SC klare det? Hosting er dyrt. (ikke at Google betaler for det, men det gjør nok SC). Det er en grunn til at bilder og tekst timer ut, da sparer de jo penger. Alle andre må lagre og vise folk denne infoen stadig vekk, SC kan bare slette den etter den er sendt.

 

Problem for slike tjenester at de trenger å nå en god størrelse slik at store selskap investerer i reklame der. Det er de som betaler mye penger. Hjelper ikke med reklame om du tjener lite på den reklamen. Til tross for at SC har så mange brukere har de altså langt ifra nok.

Lenke til kommentar

De har også hatt en del nedetid den siste tiden, men jeg brukte snapchat til dele bilder og korte snutter med familie osv (jeg har små barn og med en familie som er spredt over hele landet) og fordelen er at innholdet ikke blir digitalt voldtatt slik det blir hos feks Facebook og det forsvinner etter et døgn.

Hovedproblemet slik jeg ser det er at selve kamera appen er elendig. Det er kun nylig den har fått støtte for digital bildestabilisering og ekstremt enkel klipping i videosnutter men den egner seg fortsatt kun til selfier med hundeører.

 

Jeg tror snapchat hadde tjent på å tilby en kamera app som faktisk kan ta gode bilder og ikke bare vas og streaks.

Lenke til kommentar

De har også hatt en del nedetid den siste tiden, men jeg brukte snapchat til dele bilder og korte snutter med familie osv (jeg har små barn og med en familie som er spredt over hele landet) og fordelen er at innholdet ikke blir digitalt voldtatt slik det blir hos feks Facebook og det forsvinner etter et døgn.

Hovedproblemet slik jeg ser det er at selve kamera appen er elendig. Det er kun nylig den har fått støtte for digital bildestabilisering og ekstremt enkel klipping i videosnutter men den egner seg fortsatt kun til selfier med hundeører.

 

Jeg tror snapchat hadde tjent på å tilby en kamera app som faktisk kan ta gode bilder og ikke bare vas og streaks.

Du kan ta bilder helt vanlig. Så kan du gå i SC og "redigere" bilder fra kamerarull. Og så blir de jo komprimert, men da har du hvertfall et faktisk bilde du har tatt som blir komprimert og ikke et screenshot... så hvis du vil sende bilder som ikke er helt håpløse kun halvveis så kan du gjøre det.

 

De kan jo lett gjøre det bedre. Er mye bedre på iOS, men SC gjør med vilje slik at det ikke er bedre. Akkurat som de aktivt blokkerte alle som prøvde å gi noe SC på Windows Phone og selv nektet blankt å lansere der. Det var ikke fordi det var dyrt for så liten plattform. Sjefen har et par uttalelser som ikke er så positive om spesielt MS.

 

Så om de bare ville så hadde de lett fått det til. SC må være enste som gjør det på den måten på Android. Det er jo åpenbart de har gjort det elendig med vilje. Generelt er jo den appen elendig, så ikke be meg om hva meningen med alt tullet deres skal være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

De har også hatt en del nedetid den siste tiden, men jeg brukte snapchat til dele bilder og korte snutter med familie osv (jeg har små barn og med en familie som er spredt over hele landet) og fordelen er at innholdet ikke blir digitalt voldtatt slik det blir hos feks Facebook og det forsvinner etter et døgn.

Hovedproblemet slik jeg ser det er at selve kamera appen er elendig. Det er kun nylig den har fått støtte for digital bildestabilisering og ekstremt enkel klipping i videosnutter men den egner seg fortsatt kun til selfier med hundeører.

 

Jeg tror snapchat hadde tjent på å tilby en kamera app som faktisk kan ta gode bilder og ikke bare vas og streaks.

Du kan ta bilder helt vanlig. Så kan du gå i SC og "redigere" bilder fra kamerarull. Og så blir de jo komprimert, men da har du hvertfall et faktisk bilde du har tatt som blir komprimert og ikke et screenshot... så hvis du vil sende bilder som ikke er helt håpløse kun halvveis så kan du gjøre det.

 

De kan jo lett gjøre det bedre. Er mye bedre på iOS, men SC gjør med vilje slik at det ikke er bedre. Akkurat som de aktivt blokkerte alle som prøvde å gi noe SC på Windows Phone og selv nektet blankt å lansere der. Det var ikke fordi det var dyrt for så liten plattform. Sjefen har et par uttalelser som ikke er så positive om spesielt MS.

 

Så om de bare ville så hadde de lett fått det til. SC må være enste som gjør det på den måten på Android. Det er jo åpenbart de har gjort det elendig med vilje. Generelt er jo den appen elendig, så ikke be meg om hva meningen med alt tullet deres skal være.

Jeg er klar over den muligheten, men det blir så unødvendig, nå laster jeg det heller opp i et delt album i google photo.

Og jeg er helt enig i at valgene snapchat tar ikke henger helt på greip, det er veldig lite utvikling av konseptet og designendringer er ikke nok for hverken å få nye brukere eller unngå å miste eksisterende.

Det eneste det blir brukt til her nå for tiden er rask deling av enkeltøyeblikk til utvalgte personer.

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at jeg bruker det er pga folk flest jeg kjenner i Norge har det. Men det viser jo nok en gang hvor enormt stor sheep-mentality nordmenn flest har til alt som er amerikansk.

Er ikke akkurat det du gjør der, det som er selve definisjonen på sauementaliteten, nemlig å gjøre som alle andre nettopp fordi alle andre gjør det?

 

?

 

Selv bruker jeg snap littegranne, og det begrenser seg til å sende bilder av ting som kun har øyeblikksinteresse, da bilder sier mer enn ord. Da er det perfekt at ting forsvinner etterhvert.

 

Ellers holder jeg meg til sms/mms og email, og en og annen telefonsamtale. Har ikke FB-konto, og kommer heller ikke til å skaffe meg det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...