Gå til innhold

Nå vil Elon Musk få spill inn i Tesla-biler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så ....fremtidig bilkjøring med en Tesla skal bli så kjedelig at man må spill enable el-bilene for at ikke eier skal kjede seg i hjel ?

Kan ikke påstå det er noe jeg ser frem til. Aktiv bilkjøring blir på sikt noe man må gjøre i simulatorer og på tivoli liksom...

 

De som ikke forstår «bilkjøring» som en aktivitet som enkelte av oss gutter/menn liker og har interesse for kan jo spørre en hesteeier hvorfor de rir , eller en vannscootereier hvorfor de kjører med de på måfå.

For mange er ikke bil i eget eie kun til for å frakte deg fra a til b, men noe ekstra i tillegg til dette.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Så ....fremtidig bilkjøring med en Tesla skal bli så kjedelig at man må spill enable el-bilene for at ikke eier skal kjede seg i hjel ?

Kan ikke påstå det er noe jeg ser frem til. Aktiv bilkjøring blir på sikt noe man må gjøre i simulatorer og på tivoli liksom...

 

De som ikke forstår «bilkjøring» som en aktivitet som enkelte av oss gutter/menn liker og har interesse for kan jo spørre en hesteeier hvorfor de rir , eller en vannscootereier hvorfor de kjører med de på måfå.

For mange er ikke bil i eget eie kun til for å frakte deg fra a til b, men noe ekstra i tillegg til dette.

 

Men som med hest så kan du ta interessen din over på bane til fordel for oss andre som ønsker trygghet i trafikken.

 

For all del, jeg liker å kjøre bil jeg også men jeg liker også autopilot til tider. Når en før flere bilbaner pga interessen vill også prisene gå ned slik at en kan kose seg til forsvarlige priser. Slik det er i dag er det jo bare latterlig og jeg tar meg heller en runde i en gocart. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tror nok dette er mer ment for situasjoner hvor bilen står i ro og ikke noe annet foregår. Tenk så praktisk om du står i en stillestående kø, og istedenfor å bare se ut av vinduet kan du fyre opp et spill mens du sitter i temperert bil? Eller om du står parkert et sted og venter på noe, typ plukke opp full venn fra byen som kommer en time etter avtalen - blir langt mindre kjedelig om du kan spille litt!

Lenke til kommentar

Men som med hest så kan du ta interessen din over på bane til fordel for oss andre som ønsker trygghet i trafikken.

 

For all del, jeg liker å kjøre bil jeg også men jeg liker også autopilot til tider. Når en før flere bilbaner pga interessen vill også prisene gå ned slik at en kan kose seg til forsvarlige priser. Slik det er i dag er det jo bare latterlig og jeg tar meg heller en runde i en gocart.

 

Så din påstand og tilsvar er at jeg ikke er trygg i trafikken , makan til frekkhet.

Bane er jo bra det selv om det er lite tilgjengelig. Det er også noe med å like annen form for kjøring enn aggressiv banekjøring , såkalt «Cruisin» slik det forekommer i mang en låt/sang.

Ri på bane er heller noe som hører til sjeldenhetene for hesteinteresserte.

tenåringsjenter.

Slå i samme omgang ned på motorsyklistene som cruiser rundt på norske veier og turer også da.

 

@The Very End

Selv når bilen er i trafikk-kø (under køkjøring) er det ikke forsvarlig å avspore oppmerksomheten med spill , ref Salvesens bekymring om trafikksikkerhet.

Da er jo i såfall dette spill enablings sporet fra Tesla ikke særlig godt implementert.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Så din påstand og tilsvar er at jeg ikke er trygg i trafikken , makan til frekkhet.

Bane er jo bra det selv om det er lite tilgjengelig. Det er også noe med å like annen form for kjøring enn aggressiv banekjøring , såkalt «Cruisin» slik det forekommer i mang en låt/sang.

Ri på bane er heller noe som hører til sjeldenhetene for hesteinteresserte.

tenåringsjenter.

Slå i samme omgang ned på motorsyklistene som cruiser rundt på norske veier og turer også da.

 

@The Very End

Selv når bilen er i trafikk-kø (under køkjøring) er det ikke forsvarlig å avspore oppmerksomheten med spill , ref Salvesens bekymring om trafikksikkerhet.

Da er jo i såfall dette spill enablings sporet fra Tesla ikke særlig godt implementert.

 

Nei, det handlet ikke om deg. Men det handler generelt om alle i trafikken, det kan en lett vise til med tall. Du kan være en eksepsjonell sjåfør du, men det hjelper ikke når majoriteten ikke er det. Så beklager om du alene følte deg truffen, det var ikke poenget. 

 

Skal ikke se bort i fra at en kan få cruise opplegg heller, om det er interesse for det. 

 

Når har jeg vell aldri sagt noe om at spill gjør trafikken tryggere..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tesla-biler er dermed di dyraste samt svakaste konsollane med eit elendige spillutvalg. Portabiliteten kunne vore eit positivt innslag om den ikkje var avhengig av elendig service/deletilgang. Musk er på sitt beste når han røyker sokkane sine!

Sikker?

 

En NVidia Drive Pegasus trekker 500 W. Den har 16 ARM kjerner + 2 Nvidia Volta GPUer. Mangler kanskje litt på CPU siden, men det gjør konsoller som Ps4 også. Og på GPU siden så er den klart kraftigere enn Ps4.

 

Usikker hva som sitter i en Tesla, men det er rimelig kraftig HW du kan få til biler fra Nvidia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...