Gå til innhold

Ambisiøs Morrowind-mod har fått en stor oppdatering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja. Alle motorene skalerer seg etter det som er nødvendig. Årsaken til at nettopp Morrowind brukes er nok fordi slike ambisiøse prosjekter tar lang tid. Morrowind har også forblitt en hjørnestein i TES-serien som det siste ekte RPG-spillet, så det er stor interesse i å holde Morrowind i live.

 

Jeg er mest engasjert i OpenMW-prosjektet, som ombygger Morrowind sin motor med åpen kildekode, og skaper uendelig potensiale for forbedringer og videreføring av spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beyond Skyrim teamet skrev noe om at vis du gjorde kartet større enn Skyrim så gikk alt av fysikk til helvete...

 

Maks størrelse er visst 128x128 cells. Fra -64 til +64. Alt over å havok flipper ut. Dette gjaldt Skyrim. Kan være det er fikset i SSE og Fallout 4. Men tviler da F4 er veldig lite kart. (samme gjelder Skyrim)

Lenke til kommentar

Har noen testa dette her inne? Linken til nexusmods funker forresten ikke.

 

Ja, spiller aldri Morrowind uten Tamriel Rebuilt. Men det er nok enklest å bare laste det ned fra de offisielle sidene og det er også viktig å huske linjene som må legges til i ini-filen. Skal være gode instruksjoner på siden. TR er et helt rått prosjekt og de holder etter min mening høyere nivå enn Bethesdas opprinnelige innhold øver absolutt hele linja - denne gjengen har virkelig lest TES-lore når de utarbeider områder og oppdrag osv. Anbefales på det varmeste!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har noen testa dette her inne? Linken til nexusmods funker forresten ikke.

 

Ja, spiller aldri Morrowind uten Tamriel Rebuilt. Men det er nok enklest å bare laste det ned fra de offisielle sidene og det er også viktig å huske linjene som må legges til i ini-filen. Skal være gode instruksjoner på siden. TR er et helt rått prosjekt og de holder etter min mening høyere nivå enn Bethesdas opprinnelige innhold øver absolutt hele linja - denne gjengen har virkelig lest TES-lore når de utarbeider områder og oppdrag osv. Anbefales på det varmeste!

Det er jo kjempe nyheter! Dette må jeg få prøvd. Tusen hjertelig takk for svar ☺

Lenke til kommentar

Det er jo kjempe nyheter! Dette må jeg få prøvd. Tusen hjertelig takk for svar ☺

 

Når jeg tenker meg om så er det Nexus jeg selv brukte for å laste inn Tamriel Rebuilt, man må bare huske endringene i ini-filen. Linjene etter "Archive1=Bloodmoon.bsa" (to linjer) må legges til ini-filen under headingen "[Archives]" for at det skal fungere, forutsatt at du spiller GOTY utgaven med begge utvidelsene, og at de ikke har forandret dette fra siste versjon av TR:

 

Archive 0=Tribunal.bsa

Archive 1=Bloodmoon.bsa

Archive 2=PT_Data.bsa

Archive 3=TR_Data.bsa

 

Jeg vil også anbefale Morrowind Rebirth som er en stor overhalingsmod som best kan beskrives som "forbedret vanilla" - de har balansert spillet mye bedre og lagt til masse innhold i spillverdenen som egentlig Bethesda burde lagt inn selv, f.eks en liten forstad til byen Vivec, slik at det virker mer "realistisk" - men alt er helt lore-friendly og det føles som om spillet har vært sånn fra begynnelsen. Rebirth inneholder også en uoffisiell patch som fikser mange "broken quests" som Bethesda ikke gadd å fikse etter sin siste patching av spillet.

 

Til slutt bør ingen spille Morrowind uten MCP (Morrowind Code Patch) som fikser mange problemer i motoren og som f.eks tilpasser kartet i spillet så det passer med det utvidede kartet i Tamriel Rebuilt.

 

Så selv spiller jeg aldri uten MCP, Rebirth (som også inneholder en community-patch) og Tamriel Rebuilt. For de som er opptatt av en autentisk opplevelse, så kan jeg garantere at dette oppsettet ikke rokker ved den følelsen i det hele tatt, men alt MÅ være slik man husker det og ikke bedre :) Dette oppsettet lar deg også spille i 1920x1080.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

skal være: *om ikke alt MÅ være slik man husker det og ikke bedre.

 

(Er det ikke mulig å redigere poster her i det hele tatt?)

 

Du bedre svar kunne jeg ikke drømt om. Skal få til de ekstra linjene i ini fila. Husker jeg rota litt med samme fila i skyrim. Om jeg skulle tilfeldigvis treffe deg en gang her i livet må du la meg spandere en kald en på deg! ☺

 

For å redigere posten må du inn på forumet og redigere der. Er en lenke ditt rett før kommentarfeltet starter.

Endret av Peteguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...