Gå til innhold

Heavy Rain-studioet saksøkte ansatt for beskyldninger om ukultur – tapte i retten


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det her er so tilbakeståandes. Samme kva spel du plukker opp so bør et nevralt nett med riktig trening slå mennesker. Å late som om dette er ei meir massiv bragd enn når deep blue slo kasparov er berre tullete.

 

Personlig hater eg og at vi har valgt å bruke begrepet kunstig intelligens på alt som involverer maskinlæring. Man kan kanskje argumentere for at det er ein intelligent måte å skrive kode på, men for å være helt ærlig vil sjøl det dummaste dyret i vår verden fortsatt ha ein intelligens so avansert at det er fullstendig usammenlignbar med dette her. Vist vi ser på kva mennesker bruker for å diktere intelligens er det først og fremst når du lager noke som begynder og stille spørsmål ved sine eigne handlinga at du virkelig er intelligent. Denne AI-en er fortsatt langt fråd ette sia alle spørsmål den stiller er pre-determinert av kva vi ber den gjer. Den stiller ikkje spørsmål ved eller bryr seg om korfor vi ber den gjer desse tinga slik et menneske eller andre smartere dyr ville gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg har sett igjennom og OpenAI tar en del uventede valg, det er godt mulig det finnes noen poenger å ta med seg her. AI var veldig fokusert på hva som var "bra for laget" og gjør noen ting som matematisk kanskje gir best resultat, men som jeg aldri hadde vurdert selv.

 

Der OpenAI virkelig stråler er imidlertid der du kan forvente at den gjør det. Null reaksjonstid.

Hadde en gitt de menneskelige spillerne noen omganger til ville de nok ha lagt om stilen litt. En del kjente teknikker (f.eks. earthshaker + blink) fungerer dårlig når motstander alltid reagerer momentant.

 

Naturlig at AI også har bedre koordinasjon, det er jo i prinsipp en og samme "spiller" som spiller alle fem avantarer/helter. Du unngår at noen ikke gjør hva de skal på gitt tidspunkt. Det kunne vært intressant å sett fem ulike AI forsøke et samarbeid.

 

Det AI virket dårligst på var alternative løsninger. Det virket som om den hadde bestemt seg langt tid på forhånd hva som er det beste strategi og har ingen plan B dersom strategien, av ulike årsaker, ikke fungerer. AI forsøkte å gjennomføre på samme måte i hver omgang, uansett hva som skjedde.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Heavy Rain-studioet saksøkte ansatt for beskyldninger om ukultur – tapte i retten

Forøvrig - det er noe rart med førstepost (tittel/tekst/bilde) i denne tråden ifht. artikkelen jeg kommenterte. En feil AI aldri ville gjort, så det er nok en menneskelig journalist. Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...