Gå til innhold

Her rundes alle Fallout-spillene på 90 minutter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble uhyre uinteressant når det boe snakk om glitch runs

Hvorfor synes du det da? Det er klart det finnes enkelte glitcher og spesifikke exploits som kan ødelegge noen speed runs til de blir kjedelige, men generelt sett så synes jeg utnytting av glitcher i vanilla spill (altså ingen mods eller cheats eller lignende) er helt greit. Glitch runs kontra de uten er også mye raskere og det er mye mer frihet når man ikke må følge reglene og man kan finne nye måter å utnytte spillet på. Finner man en ny bug så kan man plutselig kappe mye ned på tiden. GTA: Vice City speedruns er morsomme for eksempel. Mange glitcher der jeg ikke ante om.

Lenke til kommentar

 

Ble uhyre uinteressant når det boe snakk om glitch runs

Hvorfor synes du det da? Det er klart det finnes enkelte glitcher og spesifikke exploits som kan ødelegge noen speed runs til de blir kjedelige, men generelt sett så synes jeg utnytting av glitcher i vanilla spill (altså ingen mods eller cheats eller lignende) er helt greit. Glitch runs kontra de uten er også mye raskere og det er mye mer frihet når man ikke må følge reglene og man kan finne nye måter å utnytte spillet på. Finner man en ny bug så kan man plutselig kappe mye ned på tiden. GTA: Vice City speedruns er morsomme for eksempel. Mange glitcher der jeg ikke ante om.

Skriver bare ikke en artikkel om noen som cheater/glitcher seg gjennom en rekke spill. Selv om det tar lang tid så vil jeg heller høre om den personen som speedrunna alle uten å cheate.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skriver bare ikke en artikkel om noen som cheater/glitcher seg gjennom en rekke spill. Selv om det tar lang tid så vil jeg heller høre om den personen som speedrunna alle uten å cheate.

Det er ikke juks, da det er en del av hvordan spillet er kodet, med vilje eller ei. Det er ingen juksekoder involvert heller. Personlig vil jeg se hvem som klarer det raskest, og da kan man utnytte feil i spillet.

Lenke til kommentar

Lurer alltid på hva som er så imponerende med glitchruns.

Med måten han beveget seg på i new vegas så kunne han like gjerne ha skrevet tcl i konsollen, det er da vel like fullt programmert inn i spillet som speedglitchen han brukte?

 

Nå har ikke jeg innsikt i hvor vanskelig noe av det personen gjør i dette tilfellet, men i enkelte spill er glitchruns uhyret mye vanskeligere enn non-glitch runs, fordi enkelte glitches krever latterlig presisjon. Dog er det ikke alltid tilfelle selvfølgelig. Personlig synes jeg det er interessant med begge deler. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...