Gå til innhold

Monster Hunter World og Resident Evil 2 får Denuvo-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Helt idiotisk. De lanserer spillene igjennom Steam, det bør holde for DRM. Det er færre i dag som laster ned spill "ulovelig", enn før, takket være gode priser og tilgjengelighet gjennom Steam, GOG, Origin osv.

 

Denuvo er også kjent til å skape performance problemer så ser ikke helt vitsen. Kanskje det hjelper en måned før det knekkes.

Lenke til kommentar

Kan ikke huske jeg har hatt noe problem med spill som har eller har hatt Denuvo. Så for min del er jeg helt likegyldig. Skjønner jo godt dem vil ihvertfall for en stund beskytte spillet for piratkopiering. Men en ser jo at endel fjerner Denuvo etter det har blitt knekt. 

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke helt å se poenget med Denuvo. Ja, jeg skjønner at utgivere vil beskytte produktet mot piratkopiering, men det er ikke akkurat effektivt. Spillet vil jo bli cracket ganske fort, og da er det fritt frem uansett. Hvorfor velge en kopibeskyttelse folk ikke vil ha?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt idiotisk. De lanserer spillene igjennom Steam, det bør holde for DRM. Det er færre i dag som laster ned spill "ulovelig", enn før, takket være gode priser og tilgjengelighet gjennom Steam, GOG, Origin osv.

 

Denuvo er også kjent til å skape performance problemer så ser ikke helt vitsen. Kanskje det hjelper en måned før det knekkes.

 

I det siste har nye spill med Denuvo blitt cracka på knapt noen timer eller dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

I det siste har nye spill med Denuvo blitt cracka på knapt noen timer eller dager.

 

Japp, i know. Så fjerner også ofte utviklerne det etter at dette har skjedd, da det spekuleres i at Denuvo tar betaling for å ha det aktivt i spillene. 

Lenke til kommentar

Om Denuvo hjelper i 2-3 ukers til det er kommet crack slik som f.eks med Far Cry 5 så har den allerede hjulpet ganske mye. Er i den tiden interessen for spillet er på topp og de fleste som virkelig har lyst å spille det vil da slå til å kjøpe det om de absolutt ønsker å spille det.

 

Dog sålenge utviklerne fjerner Denuvo etter spillet allerede er blidd cracket for å gi maks ytelse tilbake til spillere så plager ikke denuvo meg. Derimot om Denuvo plutselig blir vanskelig å knekke så vet jeg ikke. Ser ikke for meg det, men vet aldri.

 

Skal uansett ha Resident Evil 2 remaken på PC, Deluxe edition.

Lenke til kommentar

Altså, jeg så for meg at dette skulle bli online-only, så at de lar deg spille sp med denuvo offline er da bare greit. Det er mye ubegrunnet hysteri rundt denovo.

Folk lar seg lure fordi de ønsker at det skal være negativt og dermed godtar det de ser som negativt uten å være kritisk til kilde eller innhold. Denuvo er helt sikkert ikke perfekt, men jeg har sett flere høylytte påstander med så tynt grunnlag at det åpenbart ikke er noe hold i de. Regner med en storm i et vannglass denne gangen også desverre, men ser frem til å teste det selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...