Gå til innhold

Denne roboten kan erstatte postkassen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Og der forsvinner ennå fler arbeidsplasser... Evt innsparinger på årsverk, ellerhvadetnåheter..

 

Nei, jeg bruker ikke selvbetjeningskassene i butikkene heller. Jeg er på butikken for å handle, ikke gjøre jobben til de ansatte.

 

Fyller du bensin selv? Kjører bilen selv? Ringer direkte til noen uten å gå via en sentral? Bruker du nettbank? Da gjør du isåfall jobben til noen andre for få år siden...

Så det betyr at man skal bare akseptere å bidra til at ennå flere arbeidsplasser forsvinner?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Og der forsvinner ennå fler arbeidsplasser... Evt innsparinger på årsverk, ellerhvadetnåheter..

 

Nei, jeg bruker ikke selvbetjeningskassene i butikkene heller. Jeg er på butikken for å handle, ikke gjøre jobben til de ansatte.

 

Fyller du bensin selv? Kjører bilen selv? Ringer direkte til noen uten å gå via en sentral? Bruker du nettbank? Da gjør du isåfall jobben til noen andre for få år siden...

Så det betyr at man skal bare akseptere å bidra til at ennå flere arbeidsplasser forsvinner?

Jepp, for når en arbeidsplass forsvinner dukker det opp to nye har historien vist oss. Evt så kan menneskene bruke livet sitt til andre ting enn arbeid.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Så det betyr at man skal bare akseptere å bidra til at ennå flere arbeidsplasser forsvinner?

Ansatte i Posten mister snart jobbene sine uansett grunnet konkurs. Begeret renner snart over for kundene etter to tiår med synkende produkt- og tjenestetilbud og økende priser.

Det er tross alt ikke pakketransport fra og med torsdag til og med søndag nå (en pakke flytter på seg kun mandag til og med onsdag). Folk får ikke post på lørdager, og snart forsvinner enda en dag med post i kassa.

 

Så hvis folk i Posten mister jobben sin, så kan de klage på ledelsen og ikke kundene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqzORNGH

Joda, i en alder hvor vi sender færre og færre brev og handler mer og mer på nett er det nettopp måten brev leveres som må fornyes, pakker får vi ordne selv!

Hva med å heller gå over til dette fortreffelige Digipost-systemet jeg bortimot aldri har hatt bruk for, så kan vanlige postkasser erstattes av postboks i post i butikk for oss som sjelden får brev.

Må jo være enklere det enn å lage og holde styr på 25000 roboter landet over.

Lenke til kommentar

Ubrukelig 6-8 mnd. i året med dårlig måking....sikkert god investering ;)

 

Testes vel i Oslo, og så starter de innføringen i Tromsø. Oj, 40 cm våt snø var litt annerledes en 3 cm tørr Oslosnø...

 

:-D

 

Er så dritt lei av roboter. Håper elektrisiteten på jord forsvinner snart

 

Du kan jo starte en test selv med å se hvor lenge du klarer deg uten elektrisitet. Ta ut hovedsikringen slik at alle duppedittene i heimen ikke virker lengre, som kjøleskapet, mikroen og komfyren, varmtvannsberederen, vaskemaskinen og oppvaskmaskinen, varmovnen og bordvifta, trådløsruteren og PCen. Og så slår du av nettbrettet og mobilen. Ja, også uten lys da.

 

Lykke til. Regner med at du går på veggene før vi er kommet frem til helga.

 

;-)

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Har ikke trua på akkurat denne, men liker ideen, og liker at de tør å tenke nytt.

 

Skeptikerne skjønner ikke at å bestride ny teknologi er å grave sin egen grav, dere kan boikotte selvbetjente kasser så mye dere vil men det er kommet for å bli ;) Så får vi se hvordan dette går, kan ikke se for meg at de skal slippe til på vegnettet med en hastighet på 6 km/t.

Lenke til kommentar

 

 

Og der forsvinner ennå fler arbeidsplasser... Evt innsparinger på årsverk, ellerhvadetnåheter..

 

Nei, jeg bruker ikke selvbetjeningskassene i butikkene heller. Jeg er på butikken for å handle, ikke gjøre jobben til de ansatte.

 

Fyller du bensin selv? Kjører bilen selv? Ringer direkte til noen uten å gå via en sentral? Bruker du nettbank? Da gjør du isåfall jobben til noen andre for få år siden...

Så det betyr at man skal bare akseptere å bidra til at ennå flere arbeidsplasser forsvinner?

Hvis en jobb kan erstattes av en robot er det idiotisk å bruke et menneske der, så ja, jeg synes mennesker bør brukes til ting roboter ikke klarer..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Og der forsvinner ennå fler arbeidsplasser... Evt innsparinger på årsverk, ellerhvadetnåheter..

 

Nei, jeg bruker ikke selvbetjeningskassene i butikkene heller. Jeg er på butikken for å handle, ikke gjøre jobben til de ansatte.

 

Fyller du bensin selv? Kjører bilen selv? Ringer direkte til noen uten å gå via en sentral? Bruker du nettbank? Da gjør du isåfall jobben til noen andre for få år siden...

HAHAHA! Fantastisk respons! Like!

Lenke til kommentar

Og der forsvinner ennå fler arbeidsplasser... Evt innsparinger på årsverk, ellerhvadetnåheter..

 

Nei, jeg bruker ikke selvbetjeningskassene i butikkene heller. Jeg er på butikken for å handle, ikke gjøre jobben til de ansatte.

 

Arbeidsplasser vil alltid forsvinne, oppstå eller forflyttes på veien mot effektivisering og modernisering av tjenester og produkter. Den "gammelmanns"-tankegangen din vil nok ikke ha noen betydning for fremtiden. Endringene skjer uansett om du vil det eller ikke. Nå er heller ikke Posten blant de mest lønnsomme virksomhetene her i landet, og hadde du forstått hvordan nyere tider tvinger slike bedrifter til å tenke annerledes hadde du nok ikke kommentert slik.

 

Aksepter at verden endrer seg, og at man i et land med høye lønninger og velferd noen ganger må prioritere effektivisering og automatisering fremfor å gi folk arbeid når det står om hvorvidt en bedrift kan forbli relevant eller ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...