Gå til innhold

Slik er elbilfordelene verden rundt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er i Kina nå, nord-vest og der var det ikke grønne skilter i Januar-Februar. Nå er det en del, men ingen ladestasjoner så parkering på fortau med skjøteledninger tar til. Tror ikke strømnettet er veldig godt dimensjonert heller. Strømmen kommer fra kullkraft, gas og vannkraft.

Det er lange ventelister på registrering, men de får lov å kjøre UTEN skilt i påvente av registrering ( ja en stund)

Lenke til kommentar

Singapore glemte dere... Sist jeg var der ble det innført ca 90.000 norske kroner i CO2 avgift på en Tesla, fordi den lades med fossilt brensel... Mulig det er endret nå. Minimalt med dieselbiler der, selv om fortsatt diesel forurenser minst GLOBALT, men bensin er bedre lokalt. Og ett hvert land gir blanke i den globale forurensningen bare de er best selv.

Når det gjelder svevestøv så skjer vel det uansett hva slags bil.... Må vaske gatene og inngå salt, men da skjer det uliykker...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er veldig glad for at vi har hatt gode ordninger for Elbil her i landet.

 

Det er ikke jeg. Helt greit med fritak for engangsavgift og lav årsavgift, men slik burde det være for alle biler uavhengig av drivverk. Kun moms burde tilkomme ved kjøp av bil, slik som med veldig mange andre varer. Avgift på drivstoff har jeg dog mindre problemer med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er veldig glad for at vi har hatt gode ordninger for Elbil her i landet.

 

Så vi som har fossilbil, må betale bompenger enda lenger?

Et livsløp på en bensin disel bil er såpass mye høyere enn en elbil at det er bare fair. Samme hvordan strømmen lages så er fotavtrykket av elbilen minimal i forhold til andre biler

 

Man er vel ikke helt der enda, men grunnene for å fortsatt kjøre på bensin og disel er så og si borte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kjøp elbil neste gang du skal ha bil.

Hvis alle skal kjøre gratis gjennom bommen får jo ikke de som skal ha betalt betalt, og da må alle betale istedenfor. Det å gi elbiler slike goder er litt lite gjennomtenkt, mener jeg.

Apropos lite gjennomtenkt. Du har virkelig misforstått. Å eliminere avgifter på elbiler er midlertidig tiltak for at folk skal kjøpe ny teknologi selv om det er dyrere, for di det er nødvendig for fremtiden.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...