Gå til innhold

Foto

SNIKTITT: Tom Clancy's The Division 2


21 svar i denne tråden

#1 akelbo

akelbo

    Skribent, Gamer.no

  • Medlemmer
  • 1 418 innlegg
  •   31. mars 2014

Skrevet 11. juli 2018 - 12:27

TCTD2_Concept_Logo_E32018_180611_230pm_2

Vår første kikk på oppfølgeren lover godt.

SNIKTITT: Tom Clancy's The Division 2
  • 0

#2 MultiGamerClub

MultiGamerClub

    Bruker

  • Medlemmer
  • 727 innlegg
  •   17. november 2014

Skrevet 11. juli 2018 - 12:33

Dette har jeg ventet på! Ble anbefalt og ikke kjøpe det første ettersom 2'ern kommer, gleder meg som en unge.

 

(Bare det ikke bruker 100% av cpu'en som 1'ern :))

 

edit: 19 mars 2019? RIIIIIIIIIIIP.


Dette innlegget har blitt redigert av MultiGamerClub: 11. juli 2018 - 12:35

  • 1

Hovedkort: ASUS ROG STRIX B350-F Gaming Prosessor: AMD Ryzen 1700 3.6 GHz Skjermkort: MSI Geforce GTX 1070 8 GB Gaming Ram: Corsair Vengeance RGB 16GB DDR4 (2x 8GB) 2933 MHz Strømforsyning: Chieftec BPS-850C SSD1: Intel 600p - 256 GB (M.2) SSD2: Samsung EVO 850 - 500 GB HDD1: Z7K500 - 500 GB Kabinett: Scout 2 Ghost White - Steam - Youtube - Twitter


#3 Schreiber

Schreiber

    Bruker

  • Medlemmer
  • 7 582 innlegg
  •   12. november 2009

Skrevet 11. juli 2018 - 13:09

"Det tok halvannet år, men med lanseringen av spillets 1.8-oppdatering i desember 2017 virket det som om teamet endelig hadde knekt koden. Spillet fungerte som det skulle, det var mye for spillere å finne på, og for første gang på lenge var det gøy å spille The Division igjen."

Mye av det samme kan sies om Elder Scrolls Online. Launch var rimelig kjedelige saker, og det ble ikke bedre med tiden. Ikke før det kom til konsoll og fikk en expansion satt i Morrowind. Etter det er det blitt det beste MMORPGet jeg har spilt noensinne, og jeg har spilt MMRPGer du neppe har hørt om engang. :p Håper de klarer noe av det samme med Division. Det første hadde absolutt potensiale, men var mye de måtte rette opp. Har heller ikke prøvd det etter 1.8 patchen. Men Division 2 lover meget bra. Gleder meg.
  • 0

#4 onkel_jon

onkel_jon

    Bruker

  • Medlemmer
  • 503 innlegg
  •   21. januar 2008

Skrevet 11. juli 2018 - 13:25

watchdogs 1 ble og litt slaktet mens 2`ern var mye bedre så har troa på at denne blir mye bedre
  • 0

#5 Schreiber

Schreiber

    Bruker

  • Medlemmer
  • 7 582 innlegg
  •   12. november 2009

Skrevet 11. juli 2018 - 14:59

Det samme gjelder Assassin's Creed. "Alle" elsker AC2 og oppover, men "ingen" nevner AC1. :)


  • 0

#6 Blodstrupm0en

Blodstrupm0en

    Bruker

  • Medlemmer
  • 59 innlegg
  •   3. november 2013

Skrevet 11. juli 2018 - 17:06

Er ikke noe fan av bullet sponges... Men kan tåle det om det ikke tar helt av og om det er logisk. Som at de har en viss type rustning eller som i GoW hvor de ikke er mennesker.
Ellers virker raids med 8 spillere veldig kult! Skikkelig slagmark
  • 0

#7 Allostasis

Allostasis

    Bruker

  • Medlemmer
  • 769 innlegg
  •   2. juli 2013

Skrevet 11. juli 2018 - 19:31

Er ikke noe fan av bullet sponges... Men kan tåle det om det ikke tar helt av og om det er logisk. Som at de har en viss type rustning eller som i GoW hvor de ikke er mennesker.
Ellers virker raids med 8 spillere veldig kult! Skikkelig slagmark


Du har spilt ett RPG før, right? Dette er ett action RPG, det vil si at action foregår uten at du kan stoppe tiden å planlegge neste trekk. Du må være proaktiv hele tiden. I RPG sloss man tall mot tall, det har ikke noe med realisme å gjøre. Ikke forvirr dette med en simpel shooter, selv om det ser ut slik på overflaten. Bullett sponges er ett nødvendig RPG element.
  • 2

#8 Gunfreak

Gunfreak

    Bruker

  • Medlemmer
  • 25 733 innlegg
  •   27. oktober 2003

Skrevet 11. juli 2018 - 20:38

Du har spilt ett RPG før, right? Dette er ett action RPG, det vil si at action foregår uten at du kan stoppe tiden å planlegge neste trekk. Du må være proaktiv hele tiden. I RPG sloss man tall mot tall, det har ikke noe med realisme å gjøre. Ikke forvirr dette med en simpel shooter, selv om det ser ut slik på overflaten. Bullett sponges er ett nødvendig RPG element.


Folk kan ha problemer med konseptet selv om de skjønner konseptet.
Noen ser etter logikk i spill. Og det er ikke logisk at et helt vanlig menneske i t-skjorte skal tåle en milliard kuler uansett hvilken gamey grunn som brukes som forkalkning.

Det betyr ikke at spillet er dårlig betyr bare et for noen bryter det deres personlige logikk og de liker det ikke.
  • 1

#9 Andres

Andres

    Bruker

  • Medlemmer
  • 8 innlegg
  •   9. januar 2017

Skrevet 11. juli 2018 - 20:59

kan ikke jeg styre en drone med ipad app og hjelpe i kamper som de viste npr de annonserte første the division så gidder jeg ikke engang å vurdere nr 2
  • 0

#10 DrAlban3000

DrAlban3000

    Bruker

  • Medlemmer
  • 252 innlegg
  •   14. mars 2018

Skrevet 12. juli 2018 - 05:22

Folk kan ha problemer med konseptet selv om de skjønner konseptet.
Noen ser etter logikk i spill. Og det er ikke logisk at et helt vanlig menneske i t-skjorte skal tåle en milliard kuler uansett hvilken gamey grunn som brukes som forkalkning.

Det betyr ikke at spillet er dårlig betyr bare et for noen bryter det deres personlige logikk og de liker det ikke.


Den "Gamey" forklaringen er altså at det er et RPG. I rpg spill tåler elites og bosser ofte veldig mye. Jeg spiller The Division, vanlige fiender tåler 4-6 skudd, visse bosser tåler mange tusen.

Jeg var personlig luta lei av å måtte spille rpg med rustning og alver og hester. Fint med en ny setting, og The Division ble til slutt et meget godt spill!

Det er mange som spiller The Division 1 ennå og, like mange spiller idag som 3 måneder etter release 🙂
  • 0

#11 Gunfreak

Gunfreak

    Bruker

  • Medlemmer
  • 25 733 innlegg
  •   27. oktober 2003

Skrevet 12. juli 2018 - 08:35

Den "Gamey" forklaringen er altså at det er et RPG. I rpg spill tåler elites og bosser ofte veldig mye. Jeg spiller The Division, vanlige fiender tåler 4-6 skudd, visse bosser tåler mange tusen.

Jeg var personlig luta lei av å måtte spille rpg med rustning og alver og hester. Fint med en ny setting, og The Division ble til slutt et meget godt spill!

Det er mange som spiller The Division 1 ennå og, like mange spiller idag som 3 måneder etter release

 

Og så?`at mange liker det har vel ingen påvirkng at en del folk ikke kan ignorerer at det ser teit ut at en kar tåler 300 skudd i huge når han ikke har noe på huet.

Det heter suspension of disbelief og folk har grensa på forskjelllige steder.

Som han første du qouta uten å skjønne hva han snakket om.

Han kan overse bullet sponges om det for han har en viss logikk(ikke mennesker, rusting osv osv) Men når han skyter en mann 20 ganger i hode med et våpen som eksisterer i dag, mot et hode uten noe beskyttesle(et hode som sitter på et helt vanlig menneske)  så går det over hans grense for det som virker logisk. At du kan overse det er bare bra for deg, men du behøver ikke gå til forsvar for et spill når noen sier de rett og slett ikke liker det av personlige grunner.


  • 0

#12 barezell

barezell

    Bruker

  • Medlemmer
  • 3 139 innlegg
  •   5. oktober 2012

Skrevet 12. juli 2018 - 08:54

Ble ikke spesielt imponert av gameplay filmene fra e3, men kosa meg til en viss grad med division 1 så skal ikke utelukke det. Jeg er alt for glad i loot  :(


  • 0

#13 DrAlban3000

DrAlban3000

    Bruker

  • Medlemmer
  • 252 innlegg
  •   14. mars 2018

Skrevet 12. juli 2018 - 08:55

Og så?`at mange liker det har vel ingen påvirkng at en del folk ikke kan ignorerer at det ser teit ut at en kar tåler 300 skudd i huge når han ikke har noe på huet.
Det heter suspension of disbelief og folk har grensa på forskjelllige steder.
Som han første du qouta uten å skjønne hva han snakket om.
Han kan overse bullet sponges om det for han har en viss logikk(ikke mennesker, rusting osv osv) Men når han skyter en mann 20 ganger i hode med et våpen som eksisterer i dag, mot et hode uten noe beskyttesle(et hode som sitter på et helt vanlig menneske) så går det over hans grense for det som virker logisk. At du kan overse det er bare bra for deg, men du behøver ikke gå til forsvar for et spill når noen sier de rett og slett ikke liker det av personlige grunner.


Det er helt sant, men hvorfor ser de på et action-rpg da? I en sjanger hvor 250 økseslag i hodet er "godtatt", hvorfor henge seg opp i bullet-sponges? Det er på en måte videreføring av sjangeren sett i et nytt lys.

Jeg forstår at folk ikke liker det, setting, gameplay eller andre aspekter trenger ikke passe alle. Det jeg ville nevne var sjangeren, da mange ikke ser ut til å skjønne alt det er et lagbasert skytespill med tydelige rollespill-elementer. I rollespill er ofte gameplayet som dette, med forskjellige klasser fiender med forskjellige egenskaper.
  • 1

#14 Gunfreak

Gunfreak

    Bruker

  • Medlemmer
  • 25 733 innlegg
  •   27. oktober 2003

Skrevet 12. juli 2018 - 09:02

Det er helt sant, men hvorfor ser de på et action-rpg da? I en sjanger hvor 250 økseslag i hodet er "godtatt", hvorfor henge seg opp i bullet-sponges? Det er på en måte videreføring av sjangeren sett i et nytt lys.

Jeg forstår at folk ikke liker det, setting, gameplay eller andre aspekter trenger ikke passe alle. Det jeg ville nevne var sjangeren, da mange ikke ser ut til å skjønne alt det er et lagbasert skytespill med tydelige rollespill-elementer. I rollespill er ofte gameplayet som dette, med forskjellige klasser fiender med forskjellige egenskaper.

 

Fordi for dem er gir rusting beskyttesle, enten er det fantasi eller sci fi rustning. At effekten av rustningen er overdrivet er en annen sak.

Men folk vet insinktivt at blir du skutt i ditt bare hoded med en 5.56 så dør man. Og det er derfor ikke logisk for dem at du skal skyte noen 50 ganger i hode. 

 

For dem så vil de ikke ha den sjagren i den rettingen fordi dem ikke liker det enkelt og greit.

 

De skjønner sjangeren, de bare liker ikke det grunnleggende konsepetet med spillet, de er sikkert i en minioriet men de liker det ikke. 

Jeg skjønner suvival sjangeren betyr ikke at jeg liker det.


  • 1

#15 Misky

Misky

    Bruker

  • Medlemmer
  • 121 innlegg
  •   3. juli 2014

Skrevet 12. juli 2018 - 10:42

Jeg og de jeg spiller med likte godt 1érn når det kom ut, men det var jo ganske opplagt at alt ikke var like "gjennomtenkt" på det tidspunktet. 

 

Oppfølgeren virker lovende, så jeg gleder meg :)


  • 0

#16 Blodstrupm0en

Blodstrupm0en

    Bruker

  • Medlemmer
  • 59 innlegg
  •   3. november 2013

Skrevet 12. juli 2018 - 11:00

Du har spilt ett RPG før, right? Dette er ett action RPG, det vil si at action foregår uten at du kan stoppe tiden å planlegge neste trekk. Du må være proaktiv hele tiden. I RPG sloss man tall mot tall, det har ikke noe med realisme å gjøre. Ikke forvirr dette med en simpel shooter, selv om det ser ut slik på overflaten. Bullett sponges er ett nødvendig RPG element.


Jeg har spilt nok action RPG til å vite at det går ann å blande en viss logikk med at fiender også tåler mye. Mass effect 2 gjør feks dette, da headshot med en kraftig sniper er nok til å ta de fleste vanlige fiender. Men skjønner også at noen fiender tåler mye mer, det er når hver eneste fiende må grindes ned pga de har så mye helse at jeg begynner å kjede meg.
Division ser kult ut, derfor følger jeg litt med på det, men ble skuffa over å lese at det tydeligvis tar litt av med bulletsponges.
  • 0

#17 DrAlban3000

DrAlban3000

    Bruker

  • Medlemmer
  • 252 innlegg
  •   14. mars 2018

Skrevet 12. juli 2018 - 12:06

Jeg har spilt nok action RPG til å vite at det går ann å blande en viss logikk med at fiender også tåler mye. Mass effect 2 gjør feks dette, da headshot med en kraftig sniper er nok til å ta de fleste vanlige fiender. Men skjønner også at noen fiender tåler mye mer, det er når hver eneste fiende må grindes ned pga de har så mye helse at jeg begynner å kjede meg.
Division ser kult ut, derfor følger jeg litt med på det, men ble skuffa over å lese at det tydeligvis tar litt av med bulletsponges.

Vanlige fiender dør av et hs med sniper såfremt du bruker "din level" våpen. Andre fiender (elites, bosser osv) er satt opp som et hvilket som helst annet rpg. Du må kite, bruke abilities og unngå abilities fra fienden.

Når du møter en boss i et annet rpg pleier den å tåle mer. I the Division betyr det veldig mye ranged angrep, dette gjøres med et våpen.

Dette innlegget har blitt redigert av DrAlban3000: 12. juli 2018 - 12:07

  • 0

#18 Helpless/Green

Helpless/Green

    Bruker

  • Medlemmer
  • 42 innlegg
  •   25. september 2015

Skrevet 15. juli 2018 - 12:16

The Division var dritkjedelig og repetativt!
  • 0

#19 XmasB

XmasB

    Bruker

  • Medlemmer
  • 3 414 innlegg
  •   2. februar 2004

Skrevet 23. juli 2018 - 13:09

 

The Division 2 kan rette opp i alle problemene fra det første spillet

 

 

Om du kommer til The Division 2 med håp om at spillets kamper vil oppføre seg annerledes enn i det forrige, kan du bare snu i døren. Fiendene tåler fortsatt en drøss med skuddsalver i trynet før de segner om, og «bullet sponge»-konseptet – et uttrykk brukt om spill hvor fiender virker å absorbere kuler i stedet for å ta skade av dem – lever i beste velgående.

 

Det var det desidert største ankepunktet jeg hadde. 1'ern var ålreit underholdning til maks level. Grinding for utstyr etter det gadd jeg aldri, så det har støvet ned siden.


  • 0

Just be yourself. No. Not like that.


#20 Comma Chameleon

Comma Chameleon

    Bruker

  • Medlemmer
  • 9 211 innlegg
  •   21. august 2007

Skrevet 23. juli 2018 - 13:24

Det var det desidert største ankepunktet jeg hadde. 1'ern var ålreit underholdning til maks level. Grinding for utstyr etter det gadd jeg aldri, så det har støvet ned siden.

Hva er galt med det? Spill som Destiny, Skyrim, Fallout +++ har da også "bullet sponge" fiender. Er det settingen som gjør at du ikke takler det?


  • 0


0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere