Gå til innhold

NES Classic er tilbake i butikkene, og konsollen rives vekk fra hyllene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det som gjør at denne er så populær? 

 

Absolutt ingenting, det er en middels dårlig emulator, ingenting annet, men populær er den.

Originalen fra midten av åttitallet er faktisk langt bedre, men med relativt kostbare spill.

 

Sist spekulerte mange i å kjøpe for så å videreselge, ettersom det var begrenset opplag. Nå som de produserer disse for fullt, vil bruktprisene falle som en sten.

Lenke til kommentar

Ser noen lurer på hvorfor noen vil ha denne.

Mitt personlige svar er at min gode, gamle konsoll døde for 14-15 år siden og savnet har vært STORT!

Kontrollene til Wii var ubrukelige når jeg skulle kose meg med Super Mario-spillene...

Nå har jeg endelig både Mini SNES og NES i hus 8-D

Lenke til kommentar

Hva er det som gjør at denne er så populær? Jeg har SNES Classic og den selger de på Coop Obs. Forstår ikke dette.

 

- B

 

SNES inneholder ikke de samme spillene og den ble nok produsert i langt flere eksemplarer.

Dermed unngikk man en utsolgt-situasjon.

Muligens er det også flere som har savnet NES enn SNES? :-)

Lenke til kommentar

Det er nok ikke så enkelt.

 

Nja, det er det sikkert ikke for du må også ha avtaler med software produsentene, men strengt tatt så er jo dette en emulator som er preppet til å kjøre gamle NES spill.  Innpakningen kunne således vært en kaffekopp.  Det som gjør dette festlig er jo at folk går amok fordi de gamle maskinene er verdifulle.  Disse vil jo aldri ha noen samleverdi over hodet på samme måten som de gamle NES maskinene nå har

Lenke til kommentar

 

Mitt personlige svar er at min gode, gamle konsoll døde for 14-15 år siden og savnet har vært STORT!

 

Du hadde jo fått en ny original NES på Finn til en femhundrelapp, ingen grunn til å vente 15 år på en emulator ?

Jeg vil rett og slett ikke ha en «ny» som risikerer å takke for seg når som helst.. ;-)

Dessuten er det praktisk å ha alle spillene installert.

Jeg har bare vært borti et fåtall av dem fra før, så her er det sikkert mye uprøvd moro! 8-)

Lenke til kommentar

Jeg vil rett og slett ikke ha en «ny» som risikerer å takke for seg når som helst.. ;-)

Dessuten er det praktisk å ha alle spillene installert.

Jeg har bare vært borti et fåtall av dem fra før, så her er det sikkert mye uprøvd moro! 8-)

For det første, så takker de aldri for seg, de er nærmest skuddsikre.

Etter 30+ år så kan det trenges noen nye kondensatorer og rens av connector, men gamle NES lever evig.

 

Med 30 av de mest vanlige spillene på en Classic, så er det ikke mye av skryte av. Dog ble ikke alle spillene opprinnelig solgt i Norge, så noen av de er nok ukjent for mange.

 

Det er jo også mulig å "hakke" NES Classic slik at den spiller alle spillene som er tilgjengelig som ROM.

 

Uansett blir det emulering, det funker greit, men blir aldri helt som å spille på original hardware, litt "lag" merker man her og der osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...