Gå til innhold

INTERVJU: – Enhver forandring i en så populær spillserie vil alltid være vanskelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"– Jeg tror enhver forandring, spesielt i en så populær spillserie som Call of Duty, alltid vil være vankelig for både utviklere og fans."

 

Han har helt rett i dette. Det er jo bare å se på Dad of War hvor hysteriske folk kan bli hvis noe er endret fra de forrige. Men Dad of War viser jo også at folk gir fullstendig blaffen i de gamle spillene hvis det nye faktisk er bra. Resident Evil 4 er ofte regnet som et av de beste i serien. Samme faen at det er et rent skytespill, og ikke survival horror som de forrige. Legend of Zelda: Breath of the Wild har fint lite med klassisk Zelda å gjøre, like fullt er det regnet som det beste i serien av mange. Assassin's Creed: Origins har sterk fokus på kamp, og drar inn overnaturlige greier som dødsriket osv. Folk gir blaffen, de elsker det likevel. (At man "kan" snike betyr ikke at spillet er basert rundt det, som resten av serien. Du "kan" snike

Doom også om du føler for det.)

 

Det gjør meg spesielt spent på Fallout 76. Her og nå er det veldig mange som er skeptisk pga multiplayer og online (meg inkludert), men hvordan blir det i praksis når spillet kommer? Hvis spillet faktisk blir bra, er det neppe noen som bryr seg lengre at det ikke er "klassisk Fallout". ALT handler om å lage det beste spillet som mulig, ikke nødvendigvis om å lage et som har noe som helst med resten av serien å gjøre.

Lenke til kommentar

"– Jeg tror enhver forandring, spesielt i en så populær spillserie som Call of Duty, alltid vil være vankelig for både utviklere og fans."

 

Han har helt rett i dette. Det er jo bare å se på Dad of War hvor hysteriske folk kan bli hvis noe er endret fra de forrige. Men Dad of War viser jo også at folk gir fullstendig blaffen i de gamle spillene hvis det nye faktisk er bra. Resident Evil 4 er ofte regnet som et av de beste i serien. Samme faen at det er et rent skytespill, og ikke survival horror som de forrige. Legend of Zelda: Breath of the Wild har fint lite med klassisk Zelda å gjøre, like fullt er det regnet som det beste i serien av mange. Assassin's Creed: Origins har sterk fokus på kamp, og drar inn overnaturlige greier som dødsriket osv. Folk gir blaffen, de elsker det likevel. (At man "kan" snike betyr ikke at spillet er basert rundt det, som resten av serien. Du "kan" snike

Doom også om du føler for det.)

 

Det gjør meg spesielt spent på Fallout 76. Her og nå er det veldig mange som er skeptisk pga multiplayer og online (meg inkludert), men hvordan blir det i praksis når spillet kommer? Hvis spillet faktisk blir bra, er det neppe noen som bryr seg lengre at det ikke er "klassisk Fallout". ALT handler om å lage det beste spillet som mulig, ikke nødvendigvis om å lage et som har noe som helst med resten av serien å gjøre.

 

Vi har nok brødhoder som glemmer det som er gammelt og husker bare det nyeste. De mener de er progressive og resten bare har nostalgiske følelser. Forbanna toskete hersketeknikk siden det ikke kan bevises siden hva en liker og ikke liker er meget subjektivt. Personlig syns jeg breath of the wild er det dårligste i serien. Ja, jeg runna det og koset meg med det. Det er det dårligste, men strekker meg ikke til å si det er dårlig. Vesentlig forskjell.

+ når man får zelda følelsen så er det bra. Alltid spennende å besøke nye byer.

+ labyrinther og puzzles i verden var spennende.

+ artig å brenne ned masse fiender som står i gress.

+ mange side quests som er interessante.

+ temples er bra

 

- Verden var for stor og tom

- Lite grunn til å utforske annet enn repeterende shrines

- av og til får man følelsen av at det faktisk er et zelda spill, men ikke ofte nok.

- våpen brekker for fort

- aaalt for lite story

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...