Gå til innhold

Chromecast gikk ned – Google måtte ut med fiks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm er Chromecast online hele tiden? Nok et spionverktøy for Google ??

 

Ja, og hva er problemet om Google vet hva jeg ser på? Ønsker man og leve offline er det fullt mulig og for de paranoide så er nok det eneste mulighet, solcellepaneler, kontanter, brev og sjølberging er fortsatt lovlig, dog begynner det og bli værre og værre når det kommer til brev...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ja, og hva er problemet om Google vet hva jeg ser på? Ønsker man og leve offline er det fullt mulig og for de paranoide så er nok det eneste mulighet, solcellepaneler, kontanter, brev og sjølberging er fortsatt lovlig, dog begynner det og bli værre og værre når det kommer til brev...

Kan jeg også få overvåke hva du ser på? Kan jeg få putte en dings jeg kontrollerer inn i nettverket ditt? Kan jeg få montere kameraer i huset ditt og se på hva du driver med 24/7? Ikke at jeg gidder å overvåke deg live, men jeg kan lagre det og ta det frem senere og bruke det mot deg om du gjør noe jeg ikke liker.

 

Hvis ikke jeg får lov, kan du fortelle meg forskjellen på meg og google? Jeg kan også gi deg en 200 sider lang EULA som du ikke gidder å lese om det er det som skal til

Endret av Suppen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hmm er Chromecast online hele tiden? Nok et spionverktøy for Google ??

Ja, dersom du har den plugget i veggen med konstant spenning. Selv har jeg den koblet til USB på TVen, og der er det kun spenning når TVen er påslått på min modell. Dette varierer fra TV til TV.

 

 

Kan jeg også få overvåke hva du ser på? Kan jeg få putte en dings jeg kontrollerer inn i nettverket ditt? Kan jeg få montere kameraer i huset ditt og se på hva du driver med 24/7? Ikke at jeg gidder å overvåke deg live, men jeg kan lagre det og ta det frem senere og bruke det mot deg om du gjør noe jeg ikke liker.

 

Hvis ikke jeg får lov, kan du fortelle meg forskjellen på meg og google? Jeg kan også gi deg en 200 sider lang EULA som du ikke gidder å lese om det er det som skal til

Nei du får ikke lov. Forskjellen er at Google gir meg tjenester jeg synes det er verdt å "betale" med litt data om meg. ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Fordi Google vet det meste uansett, jeg bruker mye Chrome på PC og mobil, jeg bruker posisjonsloggingen i google maps så der er jeg overvåket, at de vet hva jeg ser på av serier og filmer betyr lite. Jeg er ingen spennede eller kjent person, jeg har ingen ting jeg trenger og skjule spesielt, og skulle jeg trenger det har jeg muligheten i den grad du faktisk kan det i dag, er du interesant nok og i søkelyset så tror jeg det er tilnærmet umulig uansett tiltak du gjør.

Lenke til kommentar

Det er et falsk sammenligningsgrunnlag. Årsakssammenhengen er at du lager en argumentativ sirkel av å bruke og se direkte effekt av bruk. All den tid dette ikke er nødvendig, virker det fatalistisk.

 

Alternativer:

 

Nettleser:

Falkon, eller Firefox, Tor-nettleseren

Mobil:

Lightning eller Orfox på mobil.

 

Navigasjon:

https://openstreetmap.org/

Mobil:

OsmAnd fra F-Droid

 

Strømmekasting:

https://github.com/ASHS-School/mirrorcast eller en annen løsning, evt. noe på https://forum.xda-developers.com/android-tv/chromecast for deg som har det.

Problemet ditt er at du likestiller teknologi og overvåkning, og at du forventer å ikke komme til å angre i fremtiden. At du ikke kommer til å bli interessant i den forstand at du har noe spesielt viktig å holde hemmelig, betyr ikke at data om deg ikke kan og blir kommersialisert. Det virker som du driver med https://snl.no/prokrastinering

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Nothing_to_hide_argument

Lenke til kommentar

Google Home er vel appen, Chromecast Audio er smarthøytaleren.

 

Nei, Chromecast Audio er en Chromecast dings som ikke har HDMI-tilkobling for bilde som vanlige Chromecast, men bare lydtilkobling. Det er som en vanlig Chromecast, men bare for lyd.

 

Google Home er navnet både på appen og på en av smarthøyttalerne, de andre heter Google Home Mini og Google Home Max.

Lenke til kommentar

De får kommersialiser meg til de blir blå. det bekymrer meg svært lite. Jeg kaster ikke bort tiden min på paranoia, har møtt mange nok som er helt hysteriske og jeg får veldig skjelden noe spesielt godt svar når jeg spør hvorfor de ser spøkelser over alt. Ser selvsagt at Google og Facebook tracker meg på annonsene de serverer, er uansett en helt udugelig ting da de gjerne viser det jeg har sett på, ikke noe jeg ikke vet om og som kunne være av interesse.

 

Akkurat nå får jeg reklame for vannpumper og vvs, helt greit og uproblematisk i min verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...