Gå til innhold

SNIKTITT: Days Gone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sett flere som har meldt om at dem er skuffet over det dem har sett og ikke minst prøvd av spillet. Men det er lite som biter på meg så langt av hva som har blitt nevnt. Jeg må ikke se noe nytt i hvert spill for å kunne kose meg (heldigvis). Så jeg synes absolutt alt som er blitt vist ser fortsatt kjempe spennende ut...

 

Så gjenstår det jo å se om det var tunnelsyn fra min side eller om det er enda et spill som blir pirket ihjel av en trøtt spillpresse...  :hmm:

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nøyaktig hvordan man går frem er i utgangspunktet opp til hver enkelt spiller, men spillet stoler liksom ikke helt på at du vil gjøre en god nok jobb selv. Eksplosive tønner, digre dammer med olje og tankbiler fulle av bensin lyser opp overalt du snur og vender deg, og skriker «HER! SE HER! BRUK MEG! JEG KAN HJELPE DEG MED Å BEKJEMPE ZOMBIER!».

 

Skjønner ikke hvorfor utviklerne på død og liv må holde oss i henda, til og med på survive spill :S 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nøyaktig hvordan man går frem er i utgangspunktet opp til hver enkelt spiller, men spillet stoler liksom ikke helt på at du vil gjøre en god nok jobb selv. Eksplosive tønner, digre dammer med olje og tankbiler fulle av bensin lyser opp overalt du snur og vender deg, og skriker «HER! SE HER! BRUK MEG! JEG KAN HJELPE DEG MED Å BEKJEMPE ZOMBIER!».

 

Skjønner ikke hvorfor utviklerne på død og liv må holde oss i henda, til og med på survive spill :S 

 

Slikt burde bare forekomme på "easy". Forventer at den slags er mulig å skru av eller velge bort med anna vanskelighetsgrad. Men jo, alt for mange spill er ei hjelpande hand framfor å la spilleren tenke sjølv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så gjenstår det jo å se om det var tunnelsyn fra min side eller om det er enda et spill som blir pirket ihjel av en trøtt spillpresse...  :hmm:

 

Hvis utgangspunktet er at du og pressa har ulike synspunkt, blir det vanskelig å avgjøre dette spørsmålet. Jeg vil heller spå at dere begge holder dere ganske tett til forventningene deres, og begge føler dere har rett

Lenke til kommentar

Eksplosive tønner, digre dammer med olje og tankbiler fulle av bensin lyser opp overalt du snur og vender deg, og skriker «HER! SE HER! BRUK MEG! JEG KAN HJELPE DEG MED Å BEKJEMPE ZOMBIER!».

 

Jeg savner bare gleden ved å finne løsninger selv, fremfor å følge den tydelig oppmerkede ruta som alle andre helt sikkert også kommer til å ta.

Og dette er feilen med dagens AAA spill.

 

Spillte Tomb Raider rebooten for noen år siden, og det var helt jævlig.

 

Steder du kunne feste klatre-linen var merket hvitt og lyste deg opp i trynet.

Tau du kunne rappellere eller skli på var også merket lysende hvitt.

"Klatre" sekvensene var lagt opp så banalt enkelt at man kunne gjøre det i blinde.

Det var ingen utfordinger og stunder hvor du klødde deg i hodet "Hvordan i svarte skal jeg komme meg opp der?", Alt var lineært lagt opp og godt merket.

 

Det var ingen aha opplevelser ved å studere omgivelsene for mulig ruter videre. Og det var heller ingen følelse av utforskning. Hele level designet var forenklet og beleilig.

 

Alt det som gjorde de gamle spillene så interessante var borte. I stedet fikk vi inn mere action, sniking og myrding.

 

Rett og slett et stort gjesp.Som alle andre storspill nå for tiden. De følger alle samme kjedelige mal for å tilpasse seg alle type spillere og dermed selge mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Eksplosive tønner, digre dammer med olje og tankbiler fulle av bensin lyser opp overalt du snur og vender deg, og skriker «HER! SE HER! BRUK MEG! JEG KAN HJELPE DEG MED Å BEKJEMPE ZOMBIER!».

 

Jeg savner bare gleden ved å finne løsninger selv, fremfor å følge den tydelig oppmerkede ruta som alle andre helt sikkert også kommer til å ta.

Og dette er feilen med dagens AAA spill.

 

Spillte Tomb Raider rebooten for noen år siden, og det var helt jævlig.

 

Steder du kunne feste klatre-linen var merket hvitt og lyste deg opp i trynet.

Tau du kunne rappellere eller skli på var også merket lysende hvitt.

"Klatre" sekvensene var lagt opp så banalt enkelt at man kunne gjøre det i blinde.

Det var ingen utfordinger og stunder hvor du klødde deg i hodet "Hvordan i svarte skal jeg komme meg opp der?", Alt var lineært lagt opp og godt merket.

 

Det var ingen aha opplevelser ved å studere omgivelsene for mulig ruter videre. Og det var heller ingen følelse av utforskning. Hele level designet var forenklet og beleilig.

 

Alt det som gjorde de gamle spillene så interessante var borte. I stedet fikk vi inn mere action, sniking og myrding.

 

Rett og slett et stort gjesp.Som alle andre storspill nå for tiden. De følger alle samme kjedelige mal for å tilpasse seg alle type spillere og dermed selge mer.

Nåja. Mesteparten av det du sier er helt sant, men både eneren og toeren hadde sine utfordrende puzzles. Spesielt Baba yaga i toeren. Går fint, men man kan lett klø seg i hodet av den.

 

Men sånn helt seriøst. Dette er nok et zombiespill hvor de i tillegg bruker jallanavn de kaller zombier. Kunne ikke se for meg noe annet enn en forglemmelig opplevelse. Har vært lut lei av zombier og ting og tang some ER zombier men teknisk sett ikke er zombier likevell..

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar

Sett flere som har meldt om at dem er skuffet over det dem har sett og ikke minst prøvd av spillet. Men det er lite som biter på meg så langt av hva som har blitt nevnt. Jeg må ikke se noe nytt i hvert spill for å kunne kose meg (heldigvis). Så jeg synes absolutt alt som er blitt vist ser fortsatt kjempe spennende ut...

 

Så gjenstår det jo å se om det var tunnelsyn fra min side eller om det er enda et spill som blir pirket ihjel av en trøtt spillpresse...  :hmm:

 

Jeg opplever at du er positiv til så og si alt AAA siden av spillbransjen foretar seg, så at du opplever pressen som kresne og kravstore er vel ikke så overraskende. Ikke kritisk ment altså, bare en observasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Sett flere som har meldt om at dem er skuffet over det dem har sett og ikke minst prøvd av spillet. Men det er lite som biter på meg så langt av hva som har blitt nevnt. Jeg må ikke se noe nytt i hvert spill for å kunne kose meg (heldigvis). Så jeg synes absolutt alt som er blitt vist ser fortsatt kjempe spennende ut...

 

Så gjenstår det jo å se om det var tunnelsyn fra min side eller om det er enda et spill som blir pirket ihjel av en trøtt spillpresse...  :hmm:

 

Jeg opplever at du er positiv til så og si alt AAA siden av spillbransjen foretar seg, så at du opplever pressen som kresne og kravstore er vel ikke så overraskende. Ikke kritisk ment altså, bare en observasjon.

Det var nok en kritisk obervasjon, men jeg har observert det samme :p

Lenke til kommentar

Jeg opplever at du er positiv til så og si alt AAA siden av spillbransjen foretar seg, så at du opplever pressen som kresne og kravstore er vel ikke så overraskende. Ikke kritisk ment altså, bare en observasjon.

 

Hehe, ja det er nok ikke så langt ifra sannheten det altså. Jeg henger meg sjeldent opp i ting som andre gjør i spill. Det gjelder for både spill og filmer egentlig. 

 

Om det er pga jeg er en enkel fyr eller hva vet jeg ikke. Men jeg synes mye kritikk av både spill og film er pirking. Og føles som endel overanalyserer bare for å overanalysere. 

 

Så joda. Jeg skjønner at det kan virke litt snodig...  :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hehe, ja det er nok ikke så langt ifra sannheten det altså. Jeg henger meg sjeldent opp i ting som andre gjør i spill. Det gjelder for både spill og filmer egentlig.

 

Om det er pga jeg er en enkel fyr eller hva vet jeg ikke. Men jeg synes mye kritikk av både spill og film er pirking. Og føles som endel overanalyserer bare for å overanalysere.

 

Så joda. Jeg skjønner at det kan virke litt snodig... :D

For din del, som spiller, er det jo helt fantastisk. Gir jo enormt mye innhold som treffer. Er vel ikke enkel av den grunn, bare veldig glad i spill? Poenget mitt var bare at jeg tror det er bra at pressen er litt mer kritiske, kanskje spesielt ifht nyskaping ☺️

Lenke til kommentar

For din del, som spiller, er det jo helt fantastisk. Gir jo enormt mye innhold som treffer. Er vel ikke enkel av den grunn, bare veldig glad i spill? Poenget mitt var bare at jeg tror det er bra at pressen er litt mer kritiske, kanskje spesielt ifht nyskaping ☺️

 

Joda det er jo en måte å se det på  :)  Jeg har det stort sett veldig gøy i dem fleste spill egentlig. Om det er noe som gjør meg grinete så må det vel være mikrotransaksjoner osv. Og ja som du sier så er det nok greit spill presse osv er mer kritiske en det jeg er da jeg tviler dem fleste er vel like alt spisende som meg... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...