Gå til innhold

TEST: LG OLED55B8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OLED i stua ville jeg tenkt nøye over. De er lyssvake som bare det og ubrukelige om man ikke har meget god lyskontroll i en norsk sommer for eks. Har fjorårets OLED på soverommet og den hadde blitt sendt i retur om den skulle vært i stua. YPPERLIG på soverommet er den

Har eid endel Oled tvr kan se problemet med sterk sol lys med lysstyrken og refleksjonen fra lys. Har selv muligheten for god lyskontroll ,så for mitt bruk fungerer oled veldig bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det egentlig noen vits i å kjøpe denne TVen, når du kan få fjorårsmodellen til ca. 13.000,-? Panelet er visstnok identisk.

Små forskjeller 100nits mere ca i lystyrke på HDR ,litt bedre ut i fra sort aka skygge detaljer. Pluss flere små ting cms bilde flyt osv.Om det er verd 10 000kr er opp til kjøperen men ...

Lenke til kommentar

- Dette kan nok virke en smule kverulerende, men "Bunnløst Sortnivå" blir litt feil, eller misvisende om du vil.

Det nevnes jo "Black Crush" i samme artikkel.

Black crush har ingenting med sortnivå å gjøre, det har med skyggedetaljer. Man får for eks black crush om black levels er feil innstilt (0-255 for PC og 0-235 er vanlig for TV). OLED sliter litt med å vise de siste nivåene på det mørkeste i gammakurven, så det er nok en iboende egenskap på OLED de kanskje ikke får løst.

Lenke til kommentar

 

OLED i stua ville jeg tenkt nøye over. De er lyssvake som bare det og ubrukelige om man ikke har meget god lyskontroll i en norsk sommer for eks. Har fjorårets OLED på soverommet og den hadde blitt sendt i retur om den skulle vært i stua. YPPERLIG på soverommet er den

Har eid endel Oled tvr kan se problemet med sterk sol lys med lysstyrken og refleksjonen fra lys. Har selv muligheten for god lyskontroll ,så for mitt bruk fungerer oled veldig bra.

En del Oled tvr? Er det så dårlig kvalitet på de, at du stadig må bytte?
Lenke til kommentar

Er høytalerne noe å vurdere i hele tatt. Er det noen som kjøper seg tv i denne prisklassen og ikke har andre høytalere? Og er det noen tv'er som har bedre innebygde høytalere enn den biligste lydplanke?

 

Sålenge TVen har høyttalere, så skal de selvsagt vurderes. Dette sier seg selv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

En del Oled tvr? Er det så dårlig kvalitet på de, at du stadig må bytte?

Har vært og fortsatt er endel feil noe som få omtaler skriver om... har prøvd rundt 20 stk fra 2013.

 

Så her er noen av oled tvr bonuser om man er uheldig ....

 

Edit får ikke lagt til bilder. Søk Oled TV banding. Oled TV Vignetting. Oled TV Colour tint. Oled TV Screen burn.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Ville heller gått for en Sony KD-55AF8, bedre bildebehandling og lyd, samt at denne koster 19990,-.

Helt enig har jeg vært på Oled jakt i år har AF8 vært Number 1 så langt. Ryktes sterkt om en AF9 på IFA 2018 i høst.

Som kan bli en fristelse for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...