Gå til innhold

Telenor risikerer gigantgebyr for misbruk av dominerende stilling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå syns jeg at summen Telenor må betale, er trist. Da regningen lett dyttes over på kundene og ikke der den hører hjemme. Jeg mener dog at dommen er vel fortjent da selskapet har hatt og har en holdning til kunder og konkurrenter som man knapt finner andre steder. Innad i selskapet har ledelsen en holdning som gjør at tilbakemeldinger nedenfra blir avfeid og ignorert. Selv ved problemstillinger som kunne vært lett fikset for det beste for alle. Jeg sier ikke at andre selskap er bedre om de hadde hatt samme dominerende posisjon som Telenor i det Norske markedet, men jeg er rystet over at Telenor har fått lov til å holde på slik som de har gjort nå siden monopolist dager, og som delvis privateid selskap.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Tror dette rammer 5g satsingen og fiber utbygging er vel der telenor sparer mest.

788 millioner i gebyr er vel nok å oppgradere halve norge med fiber eller 4g. Eller gjøre kobberlinjene døde.

Men desverre må vi leve med idioter og kobber til 2050.

 

Kunne håpet det rammet lederlønningene men der spares vel aldri.

Endret av LMH1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lønner seg ofte å bryte konkurranseregler selv om du får bot. Bøtene blir raskt mindre penger enn hva de ville tapt på økt konkurranse.Så da er det å ta frem kalkulatoren og så se. Om du totalt sett tjener på det selv om du bryter loven og får bot så blir det lett til at de gjør det likevel. Det er en grunn til at vi ser selskaper bryte konkurranselover om og om igjen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hater ikke Telenor, fordi man kan velge dem bort. Men, jeg "hater" TV-mottakerlisensen så inderlig. Fordi den hindrer nyinnkjøp av et TV-apparat, og Stortinget er i ferd med å legge lisensen over på skatteseddelen. Da forsvinner valgmuligheten i såfall, på om man vil ha TV eller ei, fordi man må betale lisens og ikke lengre aktivt kan velge den vekk.

Endret av G
Lenke til kommentar

Nå syns jeg at summen Telenor må betale, er trist. Da regningen lett dyttes over på kundene og ikke der den hører hjemme. Jeg mener dog at dommen er vel fortjent da selskapet har hatt og har en holdning til kunder og konkurrenter som man knapt finner andre steder. Innad i selskapet har ledelsen en holdning som gjør at tilbakemeldinger nedenfra blir avfeid og ignorert. Selv ved problemstillinger som kunne vært lett fikset for det beste for alle. Jeg sier ikke at andre selskap er bedre om de hadde hatt samme dominerende posisjon som Telenor i det Norske markedet, men jeg er rystet over at Telenor har fått lov til å holde på slik som de har gjort nå siden monopolist dager, og som delvis privateid selskap.

 

Men om det dyttes over på kundene så vil de fleste bytte selskap. De aller færreste har jo bindingstid.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...