Gå til innhold

PUBG har nådd diger milepæl


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En million spillere som samtidig har forsvunnet på pc plattformen siden Januar.

Prosentmessig har PUGB klart seg ekstremt bra med tanke på spillere.

 

Etter hva jeg ser på Steam Charts er det nå 1.1mill in game, imot en topp på 1.7.

 

Det er gøy å lese alt folk tror PUGB dør fordi de "blør" spillere om dagen. De kan miste 90% av spillerne og fortsatt ligge dobbelt så høyt som de mest populære skytespill på markedet.

 

Note: Spilte PUGB da det kom ut, ingen mega fan av spillet.

Lenke til kommentar

Mulig jeg misforstår, men dette kan da umulig stemme? 400 millioner spillere, der 50 millioner er på Xbox og PC, så de resterende 350 millionene spiller på...mobil?

Uansett er 400 millioner spillere rimelig sinnsykt.

 

Skjønner ikke helt hvordan antall unike spillere kan være 8 ganger så høyt som antall salg jeg heller. Kanskje de teller mobil, test server og experimental server som unike spillere? Har de kjørt noen gratishelger på noen plattformer?

 

50 millioner salg er jo uansett imponerende, men for resten av tallene virker det som det er litt ugler i mosen.

Lenke til kommentar

Mulig jeg misforstår, men dette kan da umulig stemme? 400 millioner spillere, der 50 millioner er på Xbox og PC, så de resterende 350 millionene spiller på...mobil?

Uansett er 400 millioner spillere rimelig sinnsykt.

 

 

PUBG er gratis på mobil, så regner med de teller alle som på et eller annet tidspunkt har lastet ned spillet på mobil.

Endret av Happyherb_InnleggNO
Lenke til kommentar

Sjekka playstore og der har spillet 2.6 millioner nedlastinger. Skjønner heller ikke hvordan dette regnestykket kan gå opp. La oss dra på litt ekstra og si at de har 5 millioner på app store og 10 millioner på ps4(realiteten er sikkert nærmere halvparten). Det blir omlag 70 millioner nedlastinger. Skulel likt å vist hvordan de får det til å bli 400 millioner spillere....

Lenke til kommentar

Sjekka playstore og der har spillet 2.6 millioner nedlastinger. Skjønner heller ikke hvordan dette regnestykket kan gå opp. La oss dra på litt ekstra og si at de har 5 millioner på app store og 10 millioner på ps4(realiteten er sikkert nærmere halvparten). Det blir omlag 70 millioner nedlastinger. Skulel likt å vist hvordan de får det til å bli 400 millioner spillere....

Hvis de i det hele tatt har en eneste nedlasting på PS4 vil jeg si det er imponerende :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Vi føler oss svært beæret over PUBGs pågående suksess og vekst"

 

Pågående? Det er i så fall ikke på PC da gjennomsnittlig aktive spillere på steam nå er halvert på 4-5 måneder og ser ut til å fortsette å falle.

 

Kommer riktignok et nytt brett ut fra hva jeg har hørt, og da vil aktiviteten få en liten midlertidig boost, men hva hjelper vel det når problemet med spillet er at det rett og slett er laget av noen som ikke har kompetanse til å få det til å fungere skikkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...