Gå til innhold

E-SPORT: Valve har endelig lansert brukergrensesnittet Panorama


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig? Har dere mistet forstanden? Dette så jo ut som noe touchscreen inspirert ræl, likt mye av de dårlige brukergrensesnittene som har vært på moten en stund. Det er overhode ikke noe å feire. Det gamle brukergrensesnittet i Steam er enkelt og funksjonelt. Hvorfor skal man bytte det ut? Hvem er disse gjøkene som klager over at Valve ikke har byttet grensesnitt? Hva er poenget? Å gjøre slik at man må klikke mye mer for å finne det man skal ha?

Lenke til kommentar

Jaggu bra valve klarte å skvise inn dette i den travle timeplanen sin. Skjønner ikke hvordan de får tid til dette, med all løpingen til og fra banken med sekkene av penger de tjener på steam. Om de nå klarer å sette av litt tid til å streamline steam og gjøre det litt mer responsivt, så er jeg en happy camper.

Lenke til kommentar

Endelig? Har dere mistet forstanden? Dette så jo ut som noe touchscreen inspirert ræl, likt mye av de dårlige brukergrensesnittene som har vært på moten en stund. Det er overhode ikke noe å feire. Det gamle brukergrensesnittet i Steam er enkelt og funksjonelt. Hvorfor skal man bytte det ut? Hvem er disse gjøkene som klager over at Valve ikke har byttet grensesnitt? Hva er poenget? Å gjøre slik at man må klikke mye mer for å finne det man skal ha?

 

Er vel smak og behag? sitter du å sutrer fordi noen har en annen mening enn deg? Ta deg en bolle :)

Lenke til kommentar

Er i bunn og grunn helt poengløst imo, har ikke noe å gjøre med selve gamplayet... og alle cheaterne :huh:

 

Grensesnittet skal, når det kommer i fullverdig utgave, forbedre mange funksjoner i spillet og gi alle spillere bedre FPS.

 

Det vil jeg ikke kalle poengløst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel smak og behag? sitter du å sutrer fordi noen har en annen mening enn deg? Ta deg en bolle :)

 

Den bollen kan du ta selv, det er en sjokoladebolle og jeg foretrekker rosinboller :)

 

Estetikken i et grensesnitt er selvfølgelig smak og behag, men funksjonaliteten er ikke bare det. Hvor oversiktlig et grensesnitt er, hvor mange ganger man må klikke på noe for å nå fram til det man ønsker, hvor intuitivt eller logisk det er bygd opp, alle disse tingene har mye å si for brukeropplevelsen og er definitivt mer enn smak og behag. Det vil si at det er måter å lage disse på som de aller fleste kan enes om er dårlige. F.eks hvis en funksjon er gjemt bort ett sted der den er veldig vanskelig å finne eller om man må klikke åtte ganger for å komme inn på noe. Et godt grensesnitt skal ikke være slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Endelig? Har dere mistet forstanden? Dette så jo ut som noe touchscreen inspirert ræl, likt mye av de dårlige brukergrensesnittene som har vært på moten en stund. Det er overhode ikke noe å feire. Det gamle brukergrensesnittet i Steam er enkelt og funksjonelt. Hvorfor skal man bytte det ut? Hvem er disse gjøkene som klager over at Valve ikke har byttet grensesnitt? Hva er poenget? Å gjøre slik at man må klikke mye mer for å finne det man skal ha?

 

Å så sinna :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grensesnittet skal, når det kommer i fullverdig utgave, forbedre mange funksjoner i spillet og gi alle spillere bedre FPS.

 

Det vil jeg ikke kalle poengløst.

Fint det. Jeg kan ingenting om Counter Strike, kanskje hadde det til og med et verre grensesnitt en det som var avbildet her. Det jeg er bekymret over er at Valve kommer til å bytte ut grensesnittet på Steam med noe som ligner på dette. Det er mange som klager over at Steam ennå ikke har byttet det ut. Hva slags idioti er det egentlig at man må bytte ut et grensesnitt som fungerer med jevne mellomrom?

Lenke til kommentar

 

Grensesnittet skal, når det kommer i fullverdig utgave, forbedre mange funksjoner i spillet og gi alle spillere bedre FPS.

 

Det vil jeg ikke kalle poengløst.

Fint det. Jeg kan ingenting om Counter Strike, kanskje hadde det til og med et verre grensesnitt en det som var avbildet her. Det jeg er bekymret over er at Valve kommer til å bytte ut grensesnittet på Steam med noe som ligner på dette. Det er mange som klager over at Steam ennå ikke har byttet det ut. Hva slags idioti er det egentlig at man må bytte ut et grensesnitt som fungerer med jevne mellomrom?

Grensesnittet i Counter-Strike har nok lite med Steam å gjøre. Grensesnittet som er i CS per i dag er et gammelt Flash-basert grensesnitt som er tregt og uryddig. Det ser også veldig gammeldags ut.

 

Et godt eksempel på en stor mangel i dagens grensesnitt er at hvis du sitter i en lobby og venter på kamp, så kan du ikke gå inn i spillets innstillinger å endre på noe, du må vente til du er inne i kampen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er i bunn og grunn helt poengløst imo, har ikke noe å gjøre med selve gamplayet... og alle cheaterne :huh:

 

Det nye grensesnittet i seg selv er, akkurat nå, i stor grad bare en visuell greie. Det forbedrer FPS og navigering mens du venter på kamp, men utover det er det utviklingsmulighetene framover som er de viktigste endringene.

 

Dette er samme grensesnitt som brukes i Dota 2, det er laget med på en mer moderne måte, integrerer bedre med selve spillet og gjør at utvikling av nye tjenester vil kunne skje raskere.

 

Det er for eksempel mulig at de nå kan få på plass en bedre demoavspiller og server-browser, for å nevne noe. Nye spillmoduser vil også kunne rulles ut både raskere og oftere.

 

Du kan lese mer om det her: https://developer.valvesoftware.com/wiki/Dota_2_Workshop_Tools/Panorama

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...