Gå til innhold

Den originale arkadeversjonen av Donkey Kong gis ut på nytt for første gang på 37 år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt drøyt mye nostalgi. Hadde vært artigere om de la med den gamle uoppusset, samtidig som at hovedattraksjonen var noe litt mer nytt tilført spillet og oppusset til dagens grafikk. Konsollet takler moderne grafikk, så hvorfor ikke ha en hårete troverdig gorilla og sånn?

 

Pluss tilføre litt mer enn det originale spillet. Første brett kan jo være det gamle med oppusset gorilla, tønner mm. også burde det vært laget andre brett, sånn at det ble et komplett nytt spill av det. Litt ala "Super Mario Kart" i dybde av brett eller dypere.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt drøyt mye nostalgi. Hadde vært artigere om de la med den gamle uoppusset, samtidig som at hovedattraksjonen var noe litt mer nytt tilført spillet og oppusset til dagens grafikk. Konsollet takler moderne grafikk, så hvorfor ikke ha en hårete troverdig gorilla og sånn?

 

Pluss tilføre litt mer enn det originale spillet. Første brett kan jo være det gamle med oppusset gorilla, tønner mm. også burde det vært laget andre brett, sånn at det ble et komplett nytt spill av det. Litt ala "Super Mario Kart" i dybde av brett eller dypere.

 

Er vel for at de som ønsker å spille det originale spillet uten å sette opp en mame emulator skal få mulighet til det.

 

Er enig at de kunne ha laget en oppusset versjon av spillet hvor mario så ut slik som har gjør i Mario Odyssey, men det er noe som de kan selge utenom.

 

Er foresten Pac-Man kommet ut til switch ?

Lenke til kommentar

Litt drøyt mye nostalgi. Hadde vært artigere om de la med den gamle uoppusset, samtidig som at hovedattraksjonen var noe litt mer nytt tilført spillet og oppusset til dagens grafikk. Konsollet takler moderne grafikk, så hvorfor ikke ha en hårete troverdig gorilla og sånn?

 

Pluss tilføre litt mer enn det originale spillet. Første brett kan jo være det gamle med oppusset gorilla, tønner mm. også burde det vært laget andre brett, sånn at det ble et komplett nytt spill av det. Litt ala "Super Mario Kart" i dybde av brett eller dypere.

Uenig. Mye bedre å få spille spillet med det originale utrykket det har enn noe uinspirert jalla som har lik grafikkstil som alle de nye Mario spillene. Det har ingenting med nostalgi å gjøre. Jeg spilte aldri Donkey Kong på en arkademaskin. Selv velger jeg selvsagt det beste alternativet som er å laste ned MAME, sette det opp og så kose seg med arkadeklassikere som Outrun, Super-Hang On, Metal Slug, Golden Axe, Arabian, Commando, Gradius 2, Raiden 2, Xevious, 1943, Anteater, Galaga mm. Jeg er veldig glad for at jeg kan spille disse spillene med den grafikken og lyden de hadde og ikke noe som ser og høres helt likt ut som alt som blir lagd i dag.

Lenke til kommentar

Hadde donkey kong-versjonen som jeg tror det var krokodiller i, på en sånn håndholdt greie som fantes når jeg var ung. Den der ville blitt kjedelig å kjøre i svart-hvitt sånn som det ble servert originalt, er dere ikke litt enige i det?

 

 

Endret av G
Lenke til kommentar

Hadde donkey kong-versjonen som jeg tror det var krokodiller i, på en sånn håndholdt greie som fantes når jeg var ung. Den der ville blitt kjedelig å kjøre i svart-hvitt sånn som det ble servert originalt, er dere ikke litt enige i det?

 

 

Der kan du snakke om nostalgi ja :) Jeg spilte på en slik da jeg var barn. Det kom mye moro ut av den. Når det gjelder det visuelle synes jeg ikke det er noe galt i det. Spillet ser pent ut fortsatt. Det er jo farger, selv om de ikke kan bevege seg. Men måten spillet fungerer på med forhåndsplasserte spillobjekter som "lyses opp" legger mange begrensinger på spillmekanikken. I tillegg så vil det være mye vanskeligere å legge til nye elementer senere i spillet for å gi variasjon. Og ikke minst så får man ikke den samme flyten og variasjonen i bevegelsene som man får i mer avanserte spill.

 

Det hadde vært gøy å spille det igjen, men jeg anser Game & Watch som fullstendig mindreverdig i forhold til den tidens data, arkade og konsoll-spill. Men når det var det eneste man hadde så var det selvsagt veldig gøy!

Lenke til kommentar

De fleste som hadde slikt leketøy, brakte gjerne med seg forskjellig varianter spill. Plutselig så ble det svært populært. Husker man stod gjerne å kikket på de andres spillprogressjon over skulderen og dette var det mye underholdning i ja. Den donkey-kong 2 varianten hadde vel metalldekorplate på utsiden. Stålbørstet i forskjellige retning så det ga en visuell effekt (synes jeg å huske). Jeg husker at jeg var så uheldig å få brudd på en av lederene i lokkhengselet. Men spillet fungerte fortsatt, men et sted på skjermen kom det da en død celle, så man måtte gjette seg til at fuglene eller hvor det var hadde fløyet inn i den cellen som en ekstrautfordring :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...