Gå til innhold

TEST: LG OLED55E8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fortell

Grå letterbars på Dolby Vision UHD Blu-ray filmer. Fra 4K Apple TV pluss Netflix spesielt i mørke film scener. Lg har lovet oppdatering som rette feilen siden 2016. 3 oled generasjoner senere og Lg har fortsatt DV problemet på 2018.

 

Loewe og Sony oled har ikke problemet.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp en Panasonic EZ950 oled. Utifra det jeg leser av internasjonal fora, så er den sammens med A1 fra sony som leverer best bilde, selv om tek prøver seg med philips og noe samsung greier på topp. :p Kjøpte første gen oled fra LG 970 når den kom. Kostet en liten formue. Har nå innbrenning av windowslinje på den. Dog selvforskyldt da jeg kun kjører htpc på den. Bildet dog via jriver er helt supert. Blir spennende med panasonic, som jeg ikke har hatt siden plasmas glansdager.

Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp en Panasonic EZ950 oled. Utifra det jeg leser av internasjonal fora, så er den sammens med A1 fra sony som leverer best bilde, selv om tek prøver seg med philips og noe samsung greier på topp. :p Kjøpte første gen oled fra LG 970 når den kom. Kostet en liten formue. Har nå innbrenning av windowslinje på den. Dog selvforskyldt da jeg kun kjører htpc på den. Bildet dog via jriver er helt supert. Blir spennende med panasonic, som jeg ikke har hatt siden plasmas glansdager.

 

Panasonic har til en hver tid (forutenom tre måneder hvert fjerde år) den definitivt beste tven på markedet.
Lenke til kommentar

 

Fortell

Grå letterbars på Dolby Vision UHD Blu-ray filmer. Fra 4K Apple TV pluss Netflix spesielt i mørke film scener. Lg har lovet oppdatering som rette feilen siden 2016. 3 oled generasjoner senere og Lg har fortsatt DV problemet på 2018.

 

Loewe og Sony oled har ikke problemet.

Hvilken TV har du? Regner med du har oppdatert firmware? For dette problemet ble fikset av LG men kun for modeller kjøpt i 2017 eller senere. Firmwaren kommer ikke for eldre tv'er.

Lenke til kommentar

Hvilken TV har du? Regner med du har oppdatert firmware? For dette problemet ble fikset av LG men kun for modeller kjøpt i 2017 eller senere. Firmwaren kommer ikke for eldre tv'er.

Feilen er ikke fikset på 2017 Lg oled dessverre. Forbes TV omtaler John Archer har aktivt skrevet og kontaktet Lg om problemet med lovnader om software fixes.

 

Ryktes i dag om en beta sw fix for 2016 B6 til E6 som er ute i dag G6 eiere er litt frustrert Lg ikke har inkludert tvn med fixen.

Lenke til kommentar

UHD Blu-ray som lett viser DV feil. Fast 8 på Flyplassen med lyse grå letterbars. Siste Transformers i bibliotek scenen der letterbars og selve bildet blinker grått. The Matrix som er mere grå en oled sort i hele bildet. Star Wars last jedi med sin grå stjerne himmel og bonus grå letterbars.

 

Enkel fiks er å ikke bruke DV på Lg oled før problemer blir løst med spillere som kun dekoder Hdr 10. Eller Oppo eiere tvinger 203/205 i forced HDR10 modus.

 

Oled med ingen av problemene Loewe sine oleds og Sony A1 og AF8 så feilen ligger til Lg.

Endret av samco
Lenke til kommentar

 

Hvilken TV har du? Regner med du har oppdatert firmware? For dette problemet ble fikset av LG men kun for modeller kjøpt i 2017 eller senere. Firmwaren kommer ikke for eldre tv'er.

Feilen er ikke fikset på 2017 Lg oled dessverre. Forbes TV omtaler John Archer har aktivt skrevet og kontaktet Lg om problemet med lovnader om software fixes.

 

Ryktes i dag om en beta sw fix for 2016 B6 til E6 som er ute i dag G6 eiere er litt frustrert Lg ikke har inkludert tvn med fixen.

Jeg har B7, og har sett et hav av dolby vision materiale både fra blu-ray (UHD) og Apple TV 4K. Kan ikke si at jeg har merket meg noen problem etter rundene med firmware oppdateringer som ble lagt ut for å fikse disse problemene.

Lenke til kommentar

Sitt i et mørkt rom.

Det gjør jeg da. La merke til problemet inntil firmware oppdateringer kom. Ikke sett noe til disse problemer etterpå, at det finnes materiale som kan gi et problem er jeg helt sikker på - det er vanlig når nye system kommer ut og encoding er litt variabelt (samme så vi ved lansering av blu-ray og blu-ray UHD; HDR osv osv).

Lenke til kommentar

Det gjør jeg da. La merke til problemet inntil firmware oppdateringer kom. Ikke sett noe til disse problemer etterpå, at det finnes materiale som kan gi et problem er jeg helt sikker på - det er vanlig når nye system kommer ut og encoding er litt variabelt (samme så vi ved lansering av blu-ray og blu-ray UHD; HDR osv osv).

HDR 10 på Lg oled er stabilt men DV har vært en nedtur. AVS forum har en bruker tråd som diskuterer problemet.

 

Synd med Lg det gjør mye riktig men er bestandig noe tull med Oled tvn fra 960 ingen hdr på hdmi inputs, til den berømte HDR game mode flausen på 2016/17 der en oppdatering fikk game mode mørkere en resten av bilde modusene . Til 2018 lille bombe 120hz på USB men ikke hdmi som er virkelig nyttig.

Endret av samco
Lenke til kommentar

120Hz på UHD er umulig via HDMI 2.0/2.0a/2.0b.

 

Man må vente på HDMI 2.1, den ble sluttført for seint til å bli med på 2018 modellene, men kommer på 2019 modellene.

Litt riktig og litt feil 120hz er bare endel av 2.1 Specs og Samsung har ingen problemer med å oppdatere sin Q9 for å støtte det

Med 2.0b.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...