Gå til innhold

Battle Royale med 1000 spillere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke antallet spillere i seg selv er nok, men det virker som de har planlagt en del nytt og. Vi får se hvor godt det til syvende og sist fungerer.

 

Og PUBG startet forøvrig som en mod til Arma 3, ikke DayZ.

 

Nope. Startet som en modifikasjon til DayZ som igjen var en modifikasjon til Arma 2.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/PlayerUnknown%27s_Battlegrounds#Development

http://playbattlegrounds.com/news/24.pu

http://www.usgamer.net/articles/playerunknowns-battlegrounds-interview-brendan-greene

Lenke til kommentar

Det her var veldig tydelig ikke gameplay. Var jo helt krise på slutten når han tar opp våpenet å skyter de 3 etter hverandre, våpenet peker langt til venstre for det han skyter. Synes det er litt amatørmessig å ikke gjøre sånt mindre synlig.

 

Ellers er jeg absolutt en av skeptikerne til det prosjektet her, de bør ha en plan for nedskalering om de ikke fyller 1000 folk på en server fort nok, ingen som gidder å sitte 20-30 min i kø om de kan hoppe rett inn i PUBG eller Fortnite. Tror de har gått i den klassiske bigger = better fella her.

Lenke til kommentar

Det her var veldig tydelig ikke gameplay. Var jo helt krise på slutten når han tar opp våpenet å skyter de 3 etter hverandre, våpenet peker langt til venstre for det han skyter. Synes det er litt amatørmessig å ikke gjøre sånt mindre synlig.

 

Ellers er jeg absolutt en av skeptikerne til det prosjektet her, de bør ha en plan for nedskalering om de ikke fyller 1000 folk på en server fort nok, ingen som gidder å sitte 20-30 min i kø om de kan hoppe rett inn i PUBG eller Fortnite. Tror de har gått i den klassiske bigger = better fella her.

 

Står vel ingen steder at det er gameplay heller? Game engine footage er ikke det samme som gameplay footage.

Lenke til kommentar

Har ikke helt trua på det her. CEO så ut som han var maks 25 år og det første de fokuserer på er "bigger is better" virker det som? Hva i allverden skal vi med 1000-spillere per game? Nå vet vi jo ikke hvordan de har tenkt å implementere dette, hvor store kart det er snakk om osv men det å bare øke mengden spillere på denne måten er jo ikke noen oppskrift på suksess. Det hele må jo balanseres, om man da bare ender opp med at 10x så mange lander på de mest populære stedene med ditto dårlig ytelse og clusterfuck også er det 70 spillere igjen etter 5 min hva er da poenget?

 

Skal jo naturligvis gi den en fair sjanse og det er jo vanskelig å bedømme det når man ikke vet noe som helst om hvordan spillet faktisk kommer til å fungere i praksis.

Lenke til kommentar

Har ikke helt trua på det her. CEO så ut som han var maks 25 år og det første de fokuserer på er "bigger is better" virker det som? Hva i allverden skal vi med 1000-spillere per game? Nå vet vi jo ikke hvordan de har tenkt å implementere dette, hvor store kart det er snakk om osv men det å bare øke mengden spillere på denne måten er jo ikke noen oppskrift på suksess. Det hele må jo balanseres, om man da bare ender opp med at 10x så mange lander på de mest populære stedene med ditto dårlig ytelse og clusterfuck også er det 70 spillere igjen etter 5 min hva er da poenget?

 

Skal jo naturligvis gi den en fair sjanse og det er jo vanskelig å bedømme det når man ikke vet noe som helst om hvordan spillet faktisk kommer til å fungere i praksis.

 

Det står oppgitt i artikkelen hvor stort map det er... Vil også anbefale at du leser deg opp på Spatial OS, som er en viktig teknologi dette spillet baserer seg på.

 

Skjønner ikke hvorfor det er så mye negativt her, jeg kan skjønne at folk er skeptiske, men jeg for min del syns det høres kjempegøy ut å spille 1000 spillere mot hverandre. Om det viser seg å fungere i praksis kan det jo ha veldig gode følger for andre spill i fremtiden også. Tenk hvor kult det hadde vært å spille battlefield med enda større maps, flere points og 1000 spillere pr match. Jeg har troen på dette konseptet frem til det blir bevist at det ikke fungerer i praksis. (noe jeg håper ikke vil skje, håper så absolutt dette viser seg å fungere i praksis)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...