Gå til innhold

SAMLETEST: Hørselvern med DAB+ og Bluetooth


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PO(o)P@WORK BT HEADBAND har helt elendig samtalekvalitet i støyende omgivelser.

Det er ikke så rart, siden mic sitter i headsettet.

 

Jeg er avhengig av telefon i jobbsammenheng, så jeg måtte gå bort fra disse og tilbake til Peltor WS5.

Disse har ikke Dab, men har mic på "stang" så man får den rett foran munnen.

Overlegen samtalekvalitet!

 

Heldigvis er ikke Dab viktig hvis man har podcast, internett-radio og en streame tjeneste for musikk. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

PO(o)P@WORK BT HEADBAND har helt elendig samtalekvalitet i støyende omgivelser.

Det er ikke så rart, siden mic sitter i headsettet.

 

Jeg er avhengig av telefon i jobbsammenheng, så jeg måtte gå bort fra disse og tilbake til Peltor WS5.

Disse har ikke Dab, men har mic på "stang" så man får den rett foran munnen.

Overlegen samtalekvalitet!

 

Heldigvis er ikke Dab viktig hvis man har podcast, internett-radio og en streame tjeneste for musikk. :)

 

Ganske overrasket at de ikke også sammenligner med eller nevner Peltor som har det meste av markedet innen professionell støydemping som tilbys innen HMS utstyr til bedrifter. Eks http://www.univern.no/nor/Verneutstyr/Hoerselvern

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å ha en test av hørselvern uten å inkludere peltor/3m er omtrent som å ha en samletest av CPUer og ikke ha med Intel. Krav til både dab+ og blåtann virker noe kravstort.

 

Hva har denne puslete samletesten i det hele tatt med teknologi å gjøre? Ingen av de tre er akkuratt revolusjonerende.

 

For 1-2k tror jeg ville hatt et eller annet med aktivstøydempning fra peltor/3m eller msa sordin og koblet til telefonen med en 3.5mm kabel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte "testvinneren" for 2-3 uker siden , men butikken fikk hørselsvernet tilbake.

 

Lydkvaliteten var elendig..

Selv med lav lyd så skurret høyttalerelementene.

Det var plagsom "sus" når lyden var skrudd helt ned på Dab.

Jeg måtte le når jeg satt på bassfunksjonen.. Her kom all bassen litt forsinket i forhold til når den skulle ha vært..

 

Heldigvis hadde butikken "100% fornøydgaranti" - som gjorde at jeg leverte disse tilbake.

 

Hadde trodd at for 1300-1500kr så burde man klart å laget noe bedre enn dette..

 

Så foreløpig bruker jeg bluetooth headsett under vanlige hørselsvern - i påvente at det kommer noe bedre på markedet. Peltor/3M er helt sikkert bedre enn dette - men synes at 3000-3500 kr for hørselvern til hobbybruk er litt for mye..

Lenke til kommentar

Jeg bruker noen passive peltor og et par blåtann ørepropper når jeg ønsker noe lyd. Rundt 300 eller noe sånt for hørselvern og ørepropper for musikk får man omtrent så dyrt som man ønsker det.

 

Kanskje ikke like fancy og slikt, men en greit fungerende løsning.

Lenke til kommentar

Det virker mest som tek trenger å møte en klikk kvote og i disse forbrukertesttider kom noen på at var lurt å teste hørselvern med både dab+ og blåtann. Måten testen er satt opp tyder på begrenset erfaring med og bruk av hørselvern i redaksjonen.

Lenke til kommentar

Hvor mange trenger egentlig hørselvern med bluetooth?

 

Får Peltor hørselvern med DAB+, uten blootooth, ned til 1700,-

Jeg klarer meg med min Peltor med FM, men om jeg blir lei så har den 3,5mm jack for musikk

 

Jeg ville mye heller hatt bluetooth så jeg kan spille akkurat hva jeg vil via mobil. setter du virkelig DAB+ støtte først? hvorfor?

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Fordi folk flest vil ha radio og det er svært liten sjangs for at det kommer hørselvern med kun bluetooth

En betaler 1500,- bare for bluetooth..

Men internettradio får man jo via bluetooth. Og en drøss andre muligheter. Som å velge sin egen musikk via spotify f.eks. Jeg tror du tar feil i at folk flest vil ha DAB+ over bluetooth.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...