Gå til innhold

SNIKTITT: Anthem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor bioware lager anthem?

Fordi EA har fått for seg at det er denne typen spill folk vil ha. Så de beordret Bioware til å lage en looter shooter. Selv om deres spesialitet er single player RPG.

 

Litt som å be Bethesda lage det nye fifa spillet.

 

Tror dem så destiny salget. Begynte å lage dette. Tenker ikke at d2 døde sånn halveis og kjører på med sitt eget. Skal testes men tviler på kjøp

Lenke til kommentar

Jeg tenker dette er ett eller annet Destiny surr som jeg lett står fint over. Ser drittkjedelig ut rett og slett. Det var inntrykket mitt etter fjorårets reveal, og etter det som ble vist i går fikk jeg bare bekreftet mistankene mine om at dette ikke er noe for meg.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Spill basert på historiefortelling er i vinden som aldri før, mange av dem på lavbudsjett/indie. Men BioWare går for der de virkelig store pengene er, spill der man bare trenger å engasjere seg i noen minutter av gangen med skyting og flashy loot. Tror det vil bite dem i ræva på lang sikt, siden folk flest også vil bli lei denne trenden. 

Lenke til kommentar

Jeg skjønner meg ikke på disse AAA.

En ting er uoriginalieten med å slenge seg på BR. Det er en relativt billig ting å slenge på BR i et BF eller Cod spill. Selv om jeg synes det er bedre å bygge opp et rent BR spill der gameplay matcher temaet.

 

Men det er en stor, lang og dyr ting å lage et spill som anthem, også bruke en utvikler som bioware.

Det hele virker som bom fra dag en.

De går sikkert i pluss, de kunne gi ut pong og kalt det battlefield pong. Så ville det solgt 10 millioner kopier og ha 7.7 på meta critic.

 

Også gir de opp mass effect fordi spillet fikk litt kritikk (mye pga EA sine avgjørelser, som å bruke feil utvikler og dytte ut spillet for tidlig)

Alt fordi de de tror singleplayer spill er døde. En ideer de har funnet opp av seg selv og ikke stemmer med den virkelige verden (EA er med andre ord flat earthers of the gaming world)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke spilt Destiny, så ser ut som midt i blinken for meg :D Traileren var bra den, og mtp at det blir til neste år så er det nok av tid til å få vite mer. Det synes jeg også at Sniktitten her ikke bryr seg om. Litt dårlig trend at vi skal neste ha "spilt" gjennom spillet før det er ute. Og er det så gale om det er litt i samme gate som Destiny da, la dem gjøre det på sin måte og så ser vi om det blir noe bra utav det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er akkurat slik type spill jeg digger. Service baserte online spill som utvikler seg å fortsetter å gi i flere år. I motsetning til andre spill som idag er noen timer og så er en og føler seg ferdig. Det er ikke tilfellet med slike spill som nå Anthem ser ut til å bli. Og det er heldigvis noe store deler av spill samfunnet også liker når en ser hvor sykt bra dem selger.

 

Så får en håpe at Anthem har tatt lærdom av Destiny.

 

Nå venter jeg bare på en skikkelig fet Collectors Edition.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvilke konsekvenser? Hvilke valg? Hvordan skiller det seg ut fra spillets næreste konkurrent, Destiny? Hvorfor har vi enda ikke fått vite mer om historien? Hva går spillet egentlig ut på? Skal vi redde verdenen, eller er målet bare å overleve? Dette er spørsmål som burde vært besvart for lenge siden, men som jeg ikke har sett snurten av.
 

 

Folk er forskjellige tydeligvis. Alt du etterlyser her er hva jeg vil kalle spoilers, og ha meg strengt frabedt!! :p

Lenke til kommentar

Ser ut som en helt vanlig generisk looter-shooter satt i en pen verden, med et stort gjesp av en historie. Skytingen så utrolig tam ut. STORE TALL OG COMBOS tildekker mange av fiendene man skyter på, hjelper absolutt ikke.

Nei dette så rett og slett møkkjedelig ut. Presentasjonen var ørten hakk verre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Jeg skjønner meg ikke på disse AAA.

En ting er uoriginalieten med å slenge seg på BR. Det er en relativt billig ting å slenge på BR i et BF eller Cod spill. Selv om jeg synes det er bedre å bygge opp et rent BR spill der gameplay matcher temaet.

 

Men det er en stor, lang og dyr ting å lage et spill som anthem, også bruke en utvikler som bioware.

Det hele virker som bom fra dag en.

De går sikkert i pluss, de kunne gi ut pong og kalt det battlefield pong. Så ville det solgt 10 millioner kopier og ha 7.7 på meta critic.

 

Også gir de opp mass effect fordi spillet fikk litt kritikk (mye pga EA sine avgjørelser, som å bruke feil utvikler og dytte ut spillet for tidlig)

Alt fordi de de tror singleplayer spill er døde. En ideer de har funnet opp av seg selv og ikke stemmer med den virkelige verden (EA er med andre ord flat earthers of the gaming world)

EA ser på spille industrien som en business model for å tjene mye penger, derfor prøver de å se på hva som selger og kopierer andre som har suksess istedenfor å prøve å lage noe eget.

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar

EA ser på spille industrien som en business model for å tjene mye penger, derfor prøver de å se på hva som selger og kopierer andre som har suksess istedenfor å prøve å lage noe eget.

Og det gjelder alle spill utgivere av AAA spill. Det jeg sier er at de er dårlige u sin jobb.

Mass effect ble sånn som det ble. Delvis fordi EA flyttet hoved bioware til å jobbe på anthem. Mens reserve laget måtte lage andromeda. Og de tar andromeda sin dårlige kritikk og (salgstall? ) som bevis for at singleplayer er upopulært.

Med andre ord en selvoppfyllende sak.

EA er rett og slett dårlige til det de skal være gode på.

Lenke til kommentar

Jeg tipper at ea/bioware satte på bremsen når de ser hvor dårlig destiny 2 og battlefront 2 er motatt av kundene. Ja spillene har solgt i bøtter og spann, men det virker ikke som de har klart å holde på spillermassen. I hvertfall ikke destiny 2. Har du først mistet spillere er det ikke lett å få dem tilbake.

 

Jeg vil anta at loot boxes var opprinnelig tenkt som en ekstra inntektskilde, men me støyen rundt boksene og spørsmålet rundt lovligheten i enkelte land ble nok dette revudert

Lenke til kommentar

Vi hører jo mange store selskaper utsette spillene sine, det er jo ikke en negativ ting. Bedre å få et spill som er tilnærmet ferdig enn noe som er halvferdig.

(basically de fleste "early access" spillene på markedet per nå.

 

Får litt Division vibes fra Anthem. Liker open world men det må være nok å gjøre så det ikke bare blir store tomme områder fylt med noen tilfeldige fiender.

Borderlands har jo en suksess på looter shooter, artig story, orginale karakterer etc. Selv med store maps har de klart å benytte seg av quests og tilleggspakker / updates til å gjøre spillet spennende for spillerbasen sin i årevis etter lansering.

 

Spent på hva de byr på når det kommer til eventer(seasons feks.) world bosses og eller instances

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...