Gå til innhold

TEST: The C64 Mini


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var med å starte den legendariske gruppen illusion som var en av de beste cracking gruppene på 80-90 tallet. Hero kallte jeg meg. Har vel faktisk 2 C-64 maskiner med modem og floppydisk og sikkert 1000 floppydisker med spill/demoer og prg varer fra, Abnormal, Illusion, Enigma, Talent. Grupper jeg var med i. De støver ned, kom med ok bud og du kan få hele samlingen. Mail: [email protected]

Om du lover å ta vare på dem.

Odd Harry Bakkli

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg har ingen fartstid med C64 så tilgi meg om jeg har gått glipp av noe, men hvorfor skal man måtte koble til ett tastatur for å skrive kommandoer? Konsollen er jo strengt tatt ett tastatur med litt mere hardware. Kan man ikke bare bruke tastaturet til konsollen?

Lenke til kommentar

Jeg har ingen fartstid med C64 så tilgi meg om jeg har gått glipp av noe, men hvorfor skal man måtte koble til ett tastatur for å skrive kommandoer? Konsollen er jo strengt tatt ett tastatur med litt mere hardware. Kan man ikke bare bruke tastaturet til konsollen?

 

På en standard Commodore 64 hadde dette vært riktig, men som de påpeker i artikkelen er tastaturet her bare til pynt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har ingen fartstid med C64 så tilgi meg om jeg har gått glipp av noe, men hvorfor skal man måtte koble til ett tastatur for å skrive kommandoer? Konsollen er jo strengt tatt ett tastatur med litt mere hardware. Kan man ikke bare bruke tastaturet til konsollen?

 

På en standard Commodore 64 hadde dette vært riktig, men som de påpeker i artikkelen er tastaturet her bare til pynt.

Det blir jo bare for dumt. Hadde ikke kostet mange kronene å få ett fungerende tastatur i konsollen. Tipper det blir den vanligste modden av konsollen etter hvert :-)

Lenke til kommentar

Giana Sisters er ikke blant de forhåndsinstallerte spillene:

 

https://thec64.com/games/

Ok, jeg tok utgangspunkt i bildet til artikkelen, hvor det spilles og tenkte at dette var med. Bildet er tatt av tek ansatte, så da trodde jeg det var med som forhåndsinstallert.

 

Synd min C64 med diskettstasjon ble solgt for maaange år siden. Hadde den ikke mange år, da Amiga 500 overtok. Den har jeg ennå. Kjøpte 1 Mb ekstra minne til kr 1500..

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...