Gå til innhold

Komplett Mobil hevder seg tvunget av Telenor til å sette ned farten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det herlige telemonopolet i Norge. Sjekk hva du får for 129 danske kroner, fri alt. I Norge derimot betaler vi gladelig 399 for et sånn «billig» abbo.

 

Det blir litt søkt å sammenligne Danmark og Norge. Når du har nesten 6 millioner innbyggere i et paddeflatt land med mindre overflate enn bare Finnmark fylke sier det seg selv av kostnadene på utbygging, drift og vedlikehold av mobilnettet og dermed prisene blir totalt annerledes...

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Tror du leser veldig riktig mellom linjene ;-)

 

Vet ikke hvordan avtalen er mellom Komplett og Telenor, men hvis Komplett hadde avtalen på 128 kbits til kr. 0 og nå plutselig må betale for å beholde 128 kbits, så virker det som at Komplett har en dårlig avtaletekst med Telenor, eller så har Telenor gjort som de pleier... dvs. gjort som de vil.....

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tror du leser veldig riktig mellom linjene ;-)

 

Vet ikke hvordan avtalen er mellom Komplett og Telenor, men hvis Komplett hadde avtalen på 128 kbits til kr. 0 og nå plutselig må betale for å beholde 128 kbits, så virker det som at Komplett har en dårlig avtaletekst med Telenor, eller så har Telenor gjort som de pleier... dvs. gjort som de vil.....

Kan ikke tenke meg at de må betale for tjenesten utover at de muligens må betale for trafikken de slipper gjennom, som absolutt gir mening. Hvorfor skulle de ikke måtte det?

Lenke til kommentar

Gjør meg ingenting, jeg forstår komplett og de gir meg det jeg vil ha i et abonnement. Det er Telenor som høyner prisen på struping av mobilnett, forstålig det komplett skriver da. Virker som man må skrive mer rett frem hvis de skal bli fornøyd. "Telenor utnytter makten sin og øker prisen på noe latterlig som strupehastigheten, derfor velger vi i stedet å beholde de faste prisene og informere våre kunder om at hastigheten har blitt satt ned til 40kbit. Håper dette er forstålig for alle kunder at vi velger dette fremfor å øke prisen. Alle henvendelser om denne idiotiske forandringen må henvendes til Telenor. PS send e-mail, for kundeservice over telefon koster svært mye penger."

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Norge trenger fler nett. Det er for lite konkurranse.

Ja, enda flere frekvensbånd som er reservert i områder hvor de ikke er i bruk er nøyaktig var Norge trenger!

Samme frekvensbånd. Her er det snakk om kanaler og datapakker. Dessuten er Norge svært sparsommelig befolket.

Lenke til kommentar

"Som operatør synest vi å ha gjort den tabbe å velge en overføringshastighet i nedstupet tilstand som viste seg fortsatt kunne nyttegjøres. Dette var selvfølgelig ikke meningen. Dere som kunder skal ikke tilbys noe annet alternativ som å kjøpe større datapakke. Hilsen Telenor."

Endret av 1P4XZQB7
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er poengløst å sammenligne en elektronisk tjeneste med et fysisk produkt. Nå må vi få slutt på det der en gang for alle.

 

Operatørene må selvfølgelig lov til å tjene penger på butikken sin, men det er uenigheter mellom tilbyderen og kunder om hvor mye gøy man skal få for hver krone kunder betaler, inkludert og ekskludert månedspris.

 

Personlig mener jeg at man burde beholde 128 kbit/s strupehastighet. Uavhengig av operatør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det herlige telemonopolet i Norge.

 

Det er dyrere med mobil i Norge, og som flere påpeker, er det nok dyrere å bygge og vedlikeholde her enn i Danmark.

 

Men strengt tatt er det vel ikke et monopol vi har, men et duopol med Telia, eller tripol med Ice, som også bygger sitt eget nett i tillegg til å leie av en av de andre inntil egen dekning blir tilfredsstillende.

Lenke til kommentar

Om jeg inngår 1 års avtale og betaler fast mnd pris i nærbutikken for 100 øl og drikker dem opp første helga. Vil da Ringnes bryggeri gi meg 2 øl uten kostnad hver helg ? Bytt ut øl med Gbyte .....

Hvorfor skal telenor gi deg gratis tilgang på nett etter at Du har brukt opp den mengde data du har betalt for ?

Er det ikke svinepris på data man bruker etter kvota er brukt opp? Type 1kr/MB?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...