Gå til innhold

RYKTE: – Neste GTX-serie er langt unna


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

- Nvidia tar en Intel...

Forståelig nok med tanke på minimal komkuranse.

 

Pluss at som det ble nevnt i en annen tråd, R&D er ikke akkurat gratis.

Så det er naturlig av Nvidia velger å vente litt.

 

Selv med hard konkuranse så lønner det seg å la det gå en god tid imellom hvert nytt produkt.

For på den måten så kan kanskje flere forbrukere se nytteverdien i å bytte til noe nytt om Performance-utbytte rettferdigjør prisen.

Slik at det ikke koster mer enn det smaker, for å si det på den måten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis det blir utsatt flere mnd sammenliknet med normalt lanseringstidspunkt så var 1080Ti på lansering et betraktelig bedre kjøp enn tidligere toppkort. Det er jo såklart umulig å vite det et år i forveien men kjipt for entusiaster som hadde ventet på årets kort.... :p

Lenke til kommentar

Hvis det blir utsatt flere mnd sammenliknet med normalt lanseringstidspunkt så var 1080Ti på lansering et betraktelig bedre kjøp enn tidligere toppkort. Det er jo såklart umulig å vite det et år i forveien men kjipt for entusiaster som hadde ventet på årets kort.... :p

 

Blir slitsomt å spekulere slik, det letteste er jo bare å kjøpe nytt hver gang det dukker opp noe...

Lenke til kommentar

Skulle trodd de selv hadde endel å tjene på å vise mye råere grafikkprosessorer hvis det er slik at de holder igjen?

 

Altså - qualcomm og Snapdragon prosessorer begynner jo for alvor å befeste windowsultrabooks og det holder for store deler av markedet.

 

De som bruker grafikkort til tyngre ting i arbeidet og hobbyer som spill osv. er nå de som gidder å kjøpe dyre skjermkort, og selv disse kjøper de aller fleste mellomklasse/sjeldent oppdaterer skjermkort så vi en statistikk på tidligere i en annen artikkel.

 

Da må man vel forsøke å få nye kunder? Er ikke en mulighet VR og AR, og virkelig vise at rå skjermkort kan få til noe spektakulært og gi et boost til den sjangeren der?

 

Jeg tror qualcomm og GPUer stjeler mer markedsandeler enn AMD sine konkurrerende skjermkort? Greit - de har hatt lykken på sin side med kryptovaluta da.

Lenke til kommentar

Ønsker meg en Ti jeg å og en 144 hz skjerm, men ser ikke helt oppgraderingen for 1080 ti. Alle spill jeg spiller går helt fint på 1070 uansett.. Utenom noen få simulasjon spill som aldri blir fornøyd.

Skjønner hva du mener, men jeg merker at 1070 på en 1440p skjerm ikke helt gir meg den ytelsen jeg vil ha, så da ble oppgraderingen verdt det for min del. Det gikk jo helt fint, men jeg er FPS hore, og med en 144hz skjerm så er det en helt annen verden. Hadde jeg hatt 60hz så hadde jeg ikke oppgradert.

 

https://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_1080_Ti_Gaming_X/

 

Det er kortet jeg har kjøpt, og ytelseshoppet er jo ingenting annet enn stort. De viser blant annet til en 30% økning i ytelse over 1080, som allerede er en del bedre enn 1070.

Endret av fiskerdigg123
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...