Gå til innhold

Philips' nye app gir deg heftige lyseffekter til filmene, låtene og spillene dine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testet dette i helga. Funker OK. Det er litt delay over chromecast syntes jeg.

 

Å koble til en hdmi kabel til en laptop blir tungvint i lengden. Det er dog snakk om at dette er på vei til Apple TV og android TV

 

Det er også litt forsinkelse mellom hue-bridge og lampene, fra 50-60ms sist jeg målte her. Funka dog veldig greit om man kjører innholdet lokalt på pc og ikke bruker den "Intense" stillingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Testet dette i helga. Funker OK. Det er litt delay over chromecast syntes jeg.

 

Å koble til en hdmi kabel til en laptop blir tungvint i lengden. Det er dog snakk om at dette er på vei til Apple TV og android TV

 

Hvordan er det til vanlige filmer ( action f.eks) og ikke sånn spesiallaget video som i videoen her?

 

Har Hue og også Chromecast, og har tenkt på å investere i et par lysskinner for stuen og da ville jo dette vært kult.

 

Vurderer også å oppgradere tv'en til en ny Sony, og da vil vel Chromecast/Android være innebygget så da unngår man kanskje eventuell delay?

Lenke til kommentar

Har en løsning som heter lightpack og det gjør den samme jobben, dog så er det ikke like lyssterkt som philips hue løsningen i videoen. Men Lightpack følger det som skjer på skjermen, dvs hvis f.eks deler av toppen av skjerm viser grønne trær og den andre blå himmel, så kan man se det i lysen, til og med ting som beveger seg over til andre siden kan man se lyset fra. Det funger best når tv, står nærme veggen. Løsningen jeg har er en tidlig utgave som dekker bare området rundt skjermen/tvn, jeg har lest at de nyere modellene skal være langt bedre og ha muligheten for langt flere lys soner. Det følger det som skjer på skjermen i realtime.

 

Det er veldig moro i spill, film og tv-serier

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Testet dette i helga. Funker OK. Det er litt delay over chromecast syntes jeg.

 

Å koble til en hdmi kabel til en laptop blir tungvint i lengden. Det er dog snakk om at dette er på vei til Apple TV og android TV

 

Hvordan får du Chromecast til å fungere? Jeg starter en Netflix-video på PCen, lysene blinker som de skal, så "caster" jeg videoen og lysene lyser bare hvitt. Også forsøkt plex og youtube. Finner ingen guider på nettet, kun info om at det er støttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...