Gå til innhold

Kan noen forklare meg westworld


Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg Westworld uten å spolie serien etter episode 5 (sett frem til episode 5, sesong 1 altså).

Blir bare mer og mer forvirret jo lengre jeg kommer ut i serien, og lurer på om noen kan oppklare et par ting for meg.

 

Er folkene i Westworld ekte folk som er blitt hjernevasket og brukt mot sin vilje i Westworld?

 

Til å begynne med trodde jeg at det kun var sinnet eller sjelen til disse folkene som på en måte ble teleportere eller sendt ut digitalt for å styre folkene i Westworld, men da deres fysiske kropper også tok skade, ble jeg veldig usikker. Spesielt når de som  jobber på laboratoriet fysisk må inn i Westworld å hente døde personer. Folk sendes inn i Westworld ved hjelp av teknologi, men må hentes ut manuelt, gir meg ingen mening.

 

Foregår Westworld i en digital verden, eller er det en reel verden i en boble (alla "The Truman Show")?

 

Er William og Hector de eneste spillerne i Westworld, og alle andre skuespillere? I isåfall hvorfor lage en gedigen verden kun for at 2 personer skal kunne spille i Westworld. Har en følelse på meg at The Man in Black muligens kan være en ekte person som prøver å finne veien ut av Westworld.. stemmer det?

 

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal plassere Dr. Ford. Er han god eller ond, har han andre hensikter, hvem er han?

 

Håper jeg blir klokere. Takk.

Endret av Skribenten_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Figurene er androider skrevet inn i en historie som utarter seg i en fornøyelsespark de kaller Westworld. Androidene har en kunstig intelligens slik at de virker naturlige mot "the guests" som er rike mennesker som er gjester i Westworld og lever ut cowboy-fantasien sin.

 

Du kommer til å bli bedre kjent med de forskjellige folkene i Westworld etter hvert, de prøver å gjøre de mystiske med vilje.

Lenke til kommentar

Er William og Hector de eneste spillerne i Westworld, og alle andre skuespillere?

Nei

Har en følelse på meg at The Man in Black muligens kan være en ekte person som prøver å finne veien ut av Westworld.. stemmer det?

Han er en ekte person.

 

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal plassere Dr. Ford. Er han god eller ond, har han andre hensikter, hvem er han?

Han er en av skaperne av Westworld.

 

Youtube kanalen Alt Shift X har mange gode videoer hvor de tar opp spørsmål og hendelser i Westworld. Det er en video for sesong 1, mens fra sesong 2 så er det en per episode. Verdt å ta en titt på etterhvert.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Kan noen forklare meg Westworld uten å spolie serien etter episode 5 (sett frem til episode 5, sesong 1 altså).

Blir bare mer og mer forvirret jo lengre jeg kommer ut i serien, og lurer på om noen kan oppklare et par ting for meg.

 

Er folkene i Westworld ekte folk som er blitt hjernevasket og brukt mot sin vilje i Westworld?

 

Til å begynne med trodde jeg at det kun var sinnet eller sjelen til disse folkene som på en måte ble teleportere eller sendt ut digitalt for å styre folkene i Westworld, men da deres fysiske kropper også tok skade, ble jeg veldig usikker. Spesielt når de som  jobber på laboratoriet fysisk må inn i Westworld å hente døde personer. Folk sendes inn i Westworld ved hjelp av teknologi, men må hentes ut manuelt, gir meg ingen mening.

 

Foregår Westworld i en digital verden, eller er det en reel verden i en boble (alla "The Truman Show")?

 

Er William og Hector de eneste spillerne i Westworld, og alle andre skuespillere? I isåfall hvorfor lage en gedigen verden kun for at 2 personer skal kunne spille i Westworld. Har en følelse på meg at The Man in Black muligens kan være en ekte person som prøver å finne veien ut av Westworld.. stemmer det?

 

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal plassere Dr. Ford. Er han god eller ond, har han andre hensikter, hvem er han?

 

Håper jeg blir klokere. Takk.

 

Så du den ferdig, hva syntes du?

 

Mulig serien ikke er for deg, tenker i utgangspunktet at man ikke skal være så forvirret etter 5 episoder. Kunne kanskje være til hjelp å se serien sammen med noen som har sett den før, som kan være med å oppklare enkelte ting underveis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...