Gå til innhold

TEST: OnePlus 6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer ganske bra med min oppfattning. Kunne ikke finne nevnt at den heller ikke er IP sertifisert (dvs testet for å være vannmotstandsdyktig), OnePlus selv sier den tåler vann ja, men den har ikke sertifisering.

 

Telefoner den kan sammenlignes mot ytelsesmessig i samme prisklasse er Asus Zenfone 5Z (Snapdragon 845) som kommer i midten av juni, og til dels Huawei Honor 10 (Kirin 970) som koster ca 4500,-

Lenke til kommentar

Må si meg enig med Gold Damage. Har hatt OP3, OP5 og nå OP6 og har ikke vært mer fornøyd med noen andre telefoner. De treffer rett på visjonen sin, det er klart at til den prisen de sikter seg inn på så må de ofre enkelte ting.

 

Trådløs lading er i mine øyne bortkastet med en så kjapp lader, de kunne gått for QC men, dash charge er langt overlegen. Jeg kobler heller i laderen i 10min og får 30% strøm vs 10min for 10% som det er med trådløs.

Lenke til kommentar

Vet dere er fan av OnePlus, men.... P20pro koster 8300. OnePlus 6 med like mye ram koster 5700…. Dobbel pris ?

 

Det andre : Hvis du er vilig til å fire på prisen....?? er Nokia 7 som koster 1000 kr mindre ett alternativ..

Fire på prisen som at du mister status fordi du kjøper en billigere telefon ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet dere er fan av OnePlus, men.... P20pro koster 8300. OnePlus 6 med like mye ram koster 5700…. Dobbel pris ?

 

Det andre : Hvis du er vilig til å fire på prisen....?? er Nokia 7 som koster 1000 kr mindre ett alternativ..

Fire på prisen som at du mister status fordi du kjøper en billigere telefon ?

Tror du blingser litt her. P20 Pro har 6GB ram, og Oneplus 6 til 5700kr har 8GB ram.

 

Den billigste oneplus til 5000kr har 6GB ram.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet dere er fan av OnePlus, men.... P20pro koster 8300. OnePlus 6 med like mye ram koster 5700…. Dobbel pris ?

 

Det andre : Hvis du er vilig til å fire på prisen....?? er Nokia 7 som koster 1000 kr mindre ett alternativ..

Fire på prisen som at du mister status fordi du kjøper en billigere telefon ?

 

Nei, fire på prisen som at du ofrer annet, i dette tilfellet CPU-kraft, men mot bedre kamera.
Lenke til kommentar

Minnekort, ip sertifisering, middels kamera what a load of horseshit.

Kamera i min oneplus 5T tar mye bedre bilder enn kona sin S8 dette har vi testet sammen og sammenlignet.

Minnekort? Seriøst? Hva skal du med minnekort med en 256 gb intern minne? Er det Nasa sitt spaceprogram du skal lagre på telefonen? I dont think so. IP sertifisering? Skal du dusje og bade eller svømme med den? Den tåler vann og det er det som er det viktigste.

 

Følelsen av flyt og at mobilen aldri stopper opp er svært sterk med OnePlus 6. Her går det meste som et olja lyn.

 

Ser du på ytelsgrafen vår på side 2 ser du at det ikke er noen andre Android-mobiler som yter like godt som OnePlus 6.

Her har du det viktigste i en mobil telefon og dette slår ingen oneplus på så enkelt er det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vet dere er fan av OnePlus, men.... P20pro koster 8300. OnePlus 6 med like mye ram koster 5700…. Dobbel pris ?

 

Det andre : Hvis du er vilig til å fire på prisen....?? er Nokia 7 som koster 1000 kr mindre ett alternativ..

Fire på prisen som at du mister status fordi du kjøper en billigere telefon ?

Nokia 7 har mye billigere innmat enn OP6.

 

Den har nok ikke engang bedre kamera, bare bedre SW for kamera. 

 

Tror du det er status å kjøpe OP6? Nesten ingen har den, og nesten ingen vet om den. Nokia derimot. Nokia er jo mer status enn OP6....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stemmer ganske bra med min oppfattning. Kunne ikke finne nevnt at den heller ikke er IP sertifisert (dvs testet for å være vannmotstandsdyktig), OnePlus selv sier den tåler vann ja, men den har ikke sertifisering.

 

Sannsynligvis fordi det koster mye å få en ip sertifisering.

Lenke til kommentar

Kan være en ide å lese seg opp på produktet skikkelig før du skriver om det, selvfølgelig får du ikke "Quick" Charge til å fungere når "Fast Charge" fra Oneplus selv er raskere.

 

Har Oppo selv og der er VOOC enda verdens raskeste kommersielt tilgjengelige mobillading med, 4,5A, såvidt jeg veit er Oneplus på 2.plass

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Stemmer ganske bra med min oppfattning. Kunne ikke finne nevnt at den heller ikke er IP sertifisert (dvs testet for å være vannmotstandsdyktig), OnePlus selv sier den tåler vann ja, men den har ikke sertifisering.

Sannsynligvis fordi det koster mye å få en ip sertifisering.

 

Hvis du sier den er vanntett må du og være ansvarlig for eventuelle skader som følge av vann. 

Lenke til kommentar

Vet dere er fan av OnePlus, men.... P20pro koster 8300. OnePlus 6 med like mye ram koster 5700…. Dobbel pris ?

 

Det andre : Hvis du er vilig til å fire på prisen....?? er Nokia 7 som koster 1000 kr mindre ett alternativ..

Fire på prisen som at du mister status fordi du kjøper en billigere telefon ?

Helledussen, mobil som status gjelder vel bare 14 år gamle jenter...

OnePlus lager gode telefoner med topp specs og bra UI.

OnePlus med like mye RAM som P20 Pro koster kr 4999...

Nokiaen er nok en god telefon, men blir dessverre en slapp fisk i forhold, og uten OLED

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan være en ide å lese seg opp på produktet skikkelig før du skriver om det, selvfølgelig får du ikke "Quick" Charge til å fungere når "Fast Charge" fra Oneplus selv er raskere.

 

Har Oppo selv og der er VOOC enda verdens raskeste kommersielt tilgjengelige mobillading med, 4,5A, såvidt jeg veit er Oneplus på 2.plass

Både Oppo (som eier OnePlus) Og Huawei benytter seg av ladeteknologi som leverer mye strøm istedenfor spenning. 

 

4,5A 5V er specsene for Huawei som gir dem 22,5W Mens QC er 6,5V 3A for nesten 20W. 

 

Lavere volt er en fordel i forhold til varme, og QC vil skru ned spenningen en del om du faktisk bruker telefonen, da den ikke kan lade ved 6,5V om den er i bruk. så denne lademetoden er helt klart bedre. Eneste ulempe er større lader, som er gjerne 2-3 ganger større.

Lenke til kommentar

Nei.. kameraet kunne ikke vært bedre, det ville blitt for dyrt, og da ryker visjonen til selskapet.

Hele poenget til 1+ er å gi så mye som mulig for så lite som mulig med best mulig brukeropplevelse og det klarte de.

 

Lykkelig 1+6-eier.

 

Forklar gjerne hvordan konkurrentene har klart å skape en telefon med god flyt og bedre kamera til en lavere pris? Her har de inngått ett kompromiss som kan slå negativt ut for salgstallene. Samsung bruker såpass gode kamera i galaxy serien, at det blir vanskelig å overbevise alle om at one+ 6 er et bedre valg, pluss at de har ikke samme markedsføringskrefter som samsung har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Forklar gjerne hvordan konkurrentene har klart å skape en telefon med god flyt og bedre kamera til en lavere pris? Her har de inngått ett kompromiss som kan slå negativt ut for salgstallene. Samsung bruker såpass gode kamera i galaxy serien, at det blir vanskelig å overbevise alle om at one+ 6 er et bedre valg, pluss at de har ikke samme markedsføringskrefter som samsung har.

 

Finnes 5 store selskaper som lager mobiler, alle andre er veldig små. De er Samsung, Apple, Huawei, Xiaomi og BKK Electronics, der mest kjente merker er Oppo og OnePlus. 

 

Nokia 7 Plus er ikke i nærheten av å slå en OnePlus 6 på flyt. Ikke bare er SoCen mye bedre, men også andre komponenter som NAND er ekstremt bra i OnePlus. Noe så godt som ingen tester, men det er veldig viktig for systemytelse. Trist så få er klar over det. NAND benchmark forteller 100 ganger så mye om ytelse i forhold til Geekbench f.eks. Gamle OnePlus 5T slår Nokia 7 Plus med 150% i sekvensiell og 4K random read. 150%. Skjermen er og i en helt annen klasse. Så mye bedre. Du får uten tvil mye mer for pengene med OnePlus 6.

 

Men nå er jo begge mobilene laget i Shenzhen Kina, så forskjellene blir jo mindre da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...