Gå til innhold

ANMELDELSE: State of Decay 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig har jeg mye moro med spillet. Vil ikke kalle det genialt, men om jeg hadde skrevet en anmeldelse så hadde jeg nok lagt på et par poeng til. Men for folk der ute som syns 1'ern var møl så tror jeg det er lurt å passere i stillhet siden de egentlig bare har forbedret og utvidet grunnlaget som lå der. Helt fint for meg med andre ord :p

Lenke til kommentar

Sukk og huff og atter sukk.

ja ja hadde egentlig ikke regnet med noe annet. Når det gjelder ms så får vi sikkert se forza 8. Halo 2020. Gears of war 5 på e3. Neppe noe nytt derfra. Så viser dem så klart noe gameplay fra crack down 3 som sikkert kommer ut i 2020 om vi er heldig.

Lenke til kommentar

Dette er et spesielt type spill som ikke alle vil like fordi spillkonseptet her er ganske unikt. Hvis du liker utforsking, basebygging og zombieslakting så er dette spillet vanvittig moro. Jeg har spilt i 5 dager nå og ikke i nærheten av lei. Det som driver meg er og finne den ultimate basen som passer til din spillestil, balansere denne med tanke på hvilke facilities du installerer og håndtere resurser. Du har 3 kart og det tar laaang tid og utforske alle steder. Coop delen er helt grei selv om ting kunne vært gjort bedre der.

 

Problemet med spillet på Xbox er bugs og atter bugs. Det er ganske mange av de. Har ikke sett noen gamebreaking bugs enda, men regner med det kommer en patch ganske snart.

 

Per dags dato ville jeg gitt spillet 7/10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Begynner ikke hele zombie-greia å bli ganske oppbrukt, både når det gjelder TV-serier og dataspill? Det er enda en ting når zombier brukes som et av flere typer monstre i et spill (a la STALKER), men disse zombie-spillene føles veldig mye som generiske "#metoo" nå i 2018. Dying Light var artig nok, selv om PC-grafikken og spillet generelt sett hadde for mange konsoll-aktige gimmicks etter min smak.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

 

Ja dette var dårlige greier. Er en del av xbox game pass men selv gratis gidder jeg ikke å spille dette. Ser ut og oppfører seg som et spill lagd i 1990 :o

 

Er jo ikke no godt tegn om et splitter nytt splitt er en del av noe gratis greie som psn+, xbox game pass etc.

Microsoft har jo som mål å lansere alle sine spill i Game Pass ved lansering. Sea of Thieves var der ved lansering og Crackdown 3 vil være der ved lansering når det lanseres. Samme når et nytt Halo/Gears kommer også.

Lenke til kommentar

Begynner ikke hele zombie-greia å bli ganske oppbrukt, både når det gjelder TV-serier og dataspill? Det er enda en ting når zombier brukes som et av flere typer monstre i et spill (a la STALKER), men disse zombie-spillene føles veldig mye som generiske "#metoo" nå i 2018. Dying Light var artig nok, selv om PC-grafikken og spillet generelt sett hadde for mange konsoll-aktige gimmicks etter min smak.

 

Stort sett enig i det, men hadde ikke sagt nei takk til ett Left 4 Dead 3, eller en god Dead Island Oppfølger :)

Lenke til kommentar

Dette er et spesielt type spill som ikke alle vil like fordi spillkonseptet her er ganske unikt. Hvis du liker utforsking, basebygging og zombieslakting så er dette spillet vanvittig moro. Jeg har spilt i 5 dager nå og ikke i nærheten av lei. Det som driver meg er og finne den ultimate basen som passer til din spillestil, balansere denne med tanke på hvilke facilities du installerer og håndtere resurser. Du har 3 kart og det tar laaang tid og utforske alle steder. Coop delen er helt grei selv om ting kunne vært gjort bedre der.

 

Problemet med spillet på Xbox er bugs og atter bugs. Det er ganske mange av de. Har ikke sett noen gamebreaking bugs enda, men regner med det kommer en patch ganske snart.

 

Per dags dato ville jeg gitt spillet 7/10.

 

Jeg syntes spillet er ok men litt kjedelig etter hvert men det kan få 6 av 10 mulige :)

Lenke til kommentar

Dette er det absolutt dårligste spillet jeg har spilt i 2018. Her er mine grunner for det:

1.Selve spillet er bare en eneste stor sirkel av identisk gjentagelse, og det er levert på en håpløs måte, der sanking og slakting er flatt ut kjedelig.

2. Du må gjøre alt selv, på tross av at du har en base full av andre overlevende så er de ikke en millimeter til hjelp.

3. Bilkjøringen og alt som har med biler å gjøre, håpløst elendig, eneste plusset i hele spillet finner jeg dog her. "Ta dem med døra" dette var eneste gangen jeg smilte litt i min tid i spillet.

4. Animasjonene, spesielt når du roterer høyre/venstre så flyter på en måte karakteren rundt. Dette er ikke lov i 2018, slett arbeide.

5. Basebyggingen er totalt uinteressant med bare generiske "slots" der du kan bygge enkelt rom med enkle funksjoner, ikke det vi er blitt vandt med fra andre overlevelses spill.

6. Bugs, bugs og atter bugs.

7. Og verst av alt hvordan coop er implementert. Som er gjort slik at hosten har all kontroll, de som blir med i spillet er bare slaver med ryggsekker og evnen til å drepe zombier. Om du ønsker å virkelig kjede deg i et spill bli med i en annen spiller fellesskap, du kan ikke engang legge fra deg ressurssekker i basen. Helt elendig coop

Jeg vil si at 5/10 er generøst. Jeg vil si 3/10 for en spiller 2/10 for coop. Hvordan dette har sluppet igjennom og blitt utgitt er et stort spørsmål for meg.

Lenke til kommentar

Ikke helt enig i anmeldelsen. Looting trenger ikke bli en kjedelig repeterende del av spillet. Og basebyggingen er ikke uten konsekvenser. Bygger en basen feil, ender en opp uten produksjon av mat, drivstoff, medisiner og ammunisjon. Uten basebygging står en også uten mulighet til bygging og reparasjon av våpen eller en enklere reparasjon av biler. Bygger en basen feil blir resultatet da at en må konstant ut å finne disse ressursene slik anmelderen mener er kjedelig. Er enig at det burde vært mer uavhengige medlemmer av clanen. Men hvordan ville spillet ha vært om de selv dro ut uten deg? Du drar selv ut og kommer hjem for å se at alle har blitt drept ved å dra på egne oppdrag. Og hva skal du egentlig selv gjøre da? Bare sitte i basen og dirigere andre ut for å ta seg av oppdrag. Også litt overrasket over å høre at en må drepe de samme zombiene. Dette er jo spillet med stor variasjon på typer zombier (fra bloaters og armed zombier til den store kjempen som jeg aldri husker navnet på.).

Spillet er ikke mye pent. Grafikkmessig minner det om et 15 år gammelt spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...