Gå til innhold

Sony-sjef: – PlayStation 4 går mot slutten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er jo om man da skal kjøpe spillene nå, eller vente på remasterne som kommer på PS5?

 

Lurer på akkurat det samme. Dog med tanke på at PS4 ( og Xbox One ) er x86 systemer så ville det vært meget overaskende om ikke PS5 vil kunne spille PS4 spill. Vil gi større grunn for spillere å kjøpe eldre PS4 spill for å spille på PS5 om endel av de får quick fix patch for å ta mer nytte av PS5 hardwaren. F.eks høyere oppløsning, stabil framerate, økt framerate.

 

For min del så har jeg kun PS4 for eksklusive titler så håper Bloodborne og Uncharted 4 og The Lost Legacy kan spilles på PS5 med høyere oppløsning, gjerne 60fps. Om ikke så er det ikke krise, men hadde vært kjedelig å måtte kjøpe de spillene på nytt igjen for å kunne oppleve dem i 60fps. Men gjorde det med både The Last of Us og Uncharted Collection så når spillene er verd det går det helt fint.

Lenke til kommentar

Tja, kan jo synse litt eg og basert på nevnte linker.

 

PS4 går nå inn i sin siste fase fram til og med mars 2021. I denne fasen vil PS4 forsatt selge godt, men konsollsalget dabber av. Underforstått vil PS4-markedet mest sannsynlig kollapse idet PS5 blir annonsert våren 2021, mest fordi "alle vanlige folk" blir klar over at PS5 er på vei, men muligens og fordi PS5 vil kunne spille av PS4-spill.

 

Når det kommer til "crouch down once to grow further in the future" er det mest sannsynlig eit bilde på ei større forandring og investering for framtida. Det kan være så enkelt som at PS5 kan spille PS4-spill med påfølgande PS4-kollaps. Men det kan og handle om PSVR eller PSAR.

 

For PSVR er salget forsatt bra til tross for eit heller labert VR-salg totalt sett for heile VR-markedet. Man kan og anta at 4k/120fps blir neste trinn for PSVR samt trådløst. PSAR er ein mulig retning vidare, men trur teknologien treng fleire år på seg før den blir aktuell som spillskjerm blanda med virkeligheten.

 

Blir og spennande å sjå om MS og Sony forsatt sikter seg inn på samme tidspunkt for ny konsoll, eller om di denne gangen rir kvar sin kjepphest.

Lenke til kommentar

 

Spørsmålet er jo om man da skal kjøpe spillene nå, eller vente på remasterne som kommer på PS5?

 

Lurer på akkurat det samme. Dog med tanke på at PS4 ( og Xbox One ) er x86 systemer så ville det vært meget overaskende om ikke PS5 vil kunne spille PS4 spill. Vil gi større grunn for spillere å kjøpe eldre PS4 spill for å spille på PS5 om endel av de får quick fix patch for å ta mer nytte av PS5 hardwaren. F.eks høyere oppløsning, stabil framerate, økt framerate.

 

For min del så har jeg kun PS4 for eksklusive titler så håper Bloodborne og Uncharted 4 og The Lost Legacy kan spilles på PS5 med høyere oppløsning, gjerne 60fps. Om ikke så er det ikke krise, men hadde vært kjedelig å måtte kjøpe de spillene på nytt igjen for å kunne oppleve dem i 60fps. Men gjorde det med både The Last of Us og Uncharted Collection så når spillene er verd det går det helt fint.

Antar at de vil være kompatible begge veier.

Dvs du kan lansere et spill som kjører på PS5 men også 4 med reduserte innstillinger.

Som du sier er det også trolig du kan spille eldre spill med bedre innstillinger om de har en konfig fil for dette.

Lenke til kommentar

PSVR og VR generelt er et konsept som kom 10-20 år for tidlig. Først når man får får naturtro grafikk blir VR interessant.

 

blir ikke det litt som å si; "tvspill kom 50-60 år for tidlig. først når man får naturtro grafikk blir tvspill interessant"? hvorfor trenger du 100% realistisk grafikk i vr?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

PSVR og VR generelt er et konsept som kom 10-20 år for tidlig. Først når man får får naturtro grafikk blir VR interessant.

 

Som Rogshit skriver. Hvorfor må du ha naturtro grafikk i VR før det blir interessant? Vi trenger jo ikke det på andre type spill for at et spill skal være bra. 

 

Godt mulig du tenker mer på det tekniske at en må få et skarpere bilde ved høyere oppløsning og bedre optikk etc. Og ja det er helt klart noe som vil forbedre opplevelsen. Men allerede nå er jo VR helt fantastisk. Det er ikke teknologien som holder VR tilbake men software. Det er rett og slett for lite veldig bra VR innhold. Mye skrot som for dem som prøver VR kan få en til å lure på hva all ståhei rundt VR egentlig er...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da er det bare å vente på Skyrim PS5 edition. Bethesda skal vel skvise litt melk til ut av jurene

 

Haha ja det forundrer meg ikke ser ut som den "kua" aldrig går tom for melk! For å si det så er jeg drittlei av hel spillet det var kult første gangen man spilte det så ble det ikke spilt noe mere!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

PSVR og VR generelt er et konsept som kom 10-20 år for tidlig. Først når man får får naturtro grafikk blir VR interessant.

 

Som Rogshit skriver. Hvorfor må du ha naturtro grafikk i VR før det blir interessant? Vi trenger jo ikke det på andre type spill for at et spill skal være bra. 

 

Godt mulig du tenker mer på det tekniske at en må få et skarpere bilde ved høyere oppløsning og bedre optikk etc. Og ja det er helt klart noe som vil forbedre opplevelsen. Men allerede nå er jo VR helt fantastisk. Det er ikke teknologien som holder VR tilbake men software. Det er rett og slett for lite veldig bra VR innhold. Mye skrot som for dem som prøver VR kan få en til å lure på hva all ståhei rundt VR egentlig er...

 

Det heter tross alt Virtual Reality, og da er det litt ironisk i mine øyne at grafikken man får (i det fleste spill) ligger en konsollversjon bak det vi har nå. Det finnes unntak, men VR blir ikke interessant før grafikken er tilnærmet realistisk.

 

At det skorter på softwarefronten er heller ikke så rart, VR er fremdeles et nisje-produkt for spesielt interesserte. Vår tids Virtual Boy. Om en 10-20 år kommer det sikkert tilbake for fullt, men innen da ser jeg null grunn til å kjøpe en selv.

Lenke til kommentar

 

Da er det bare å vente på Skyrim PS5 edition. Bethesda skal vel skvise litt melk til ut av jurene

 

Haha ja det forundrer meg ikke ser ut som den "kua" aldrig går tom for melk! For å si det så er jeg drittlei av hel spillet det var kult første gangen man spilte det så ble det ikke spilt noe mere!

Jeg orker ikke å starte på nytt rett og slett fordi det er for stort. Jeg vandret rundt i evigheter da det kom til PC, men gjorde stort sett sjelden main story oppdrag. Var altfor mye annet å gjøre i den verdenen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...