Gå til innhold

NetOnNet tar inn Xiaomi – varsler større satsing på kinesiske produkter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært fint om NetOnNet begynte å satse litt på kundeservice også...

Har ventet siden mars på å få pengene mine tilbake (etter at de spurte meg om hvilket kontonummer de skulle betale til) på en retursak som har vært pågående siden før jul(!), svartid på e-post har vært fra en uke til en måned (de gangene jeg har fått svar i det hele tatt).

 

Kommer ikke til å handle fra dem igjen om de så er eneste norske butikk som har et produkt. De er kanskje billige men nå vet jeg hvorfor - be om at du ikke trenger hjelp fra dem etterpå hvis du kjøper noe derfra.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Jeg har en Xiaomi A1 bestilt fra Kina, med norsk språk og nordiske menyer. Norsk språk er det, såvidt meg bekjent, på alle Android-modeller, eller?

 

Absolutt ikke. Japanske Androidtelefoner (unntatt Sony) kommer med Japansk og Engelsk. Mange kinesiske som Xiaomi og Oppo kommer med mange språk, men er ofte ment for andre markeder enn her i Europa. Så de kan ofte komme uten norsk språk.

Lenke til kommentar

Jeg har en Xiaomi A1 bestilt fra Kina, med norsk språk og nordiske menyer. Norsk språk er det, såvidt meg bekjent, på alle Android-modeller, eller?

 

Mi A1 har stock Android, men alle andre mobiler fra Xiaomi kjører Android med MIUI, som er Xiaomis egne menyer. Såvidt jeg vet er ikke MIUI oversatt til norsk ennå.

Lenke til kommentar

 

Jeg har en Xiaomi A1 bestilt fra Kina, med norsk språk og nordiske menyer. Norsk språk er det, såvidt meg bekjent, på alle Android-modeller, eller?

 

Mi A1 har stock Android, men alle andre mobiler fra Xiaomi kjører Android med MIUI, som er Xiaomis egne menyer. Såvidt jeg vet er ikke MIUI oversatt til norsk ennå.

Norsk er nå et av språkene som er offisielt støttet av Xiaomi og som følger med i nyeste global beta rom.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg har en Xiaomi A1 bestilt fra Kina, med norsk språk og nordiske menyer. Norsk språk er det, såvidt meg bekjent, på alle Android-modeller, eller?

 

Mi A1 har stock Android, men alle andre mobiler fra Xiaomi kjører Android med MIUI, som er Xiaomis egne menyer. Såvidt jeg vet er ikke MIUI oversatt til norsk ennå.

MIUI 9.5 som jeg har på min MI6 er på norsk :) Håper de tar inn toppmodellene til XIaomi også. MI6 er vel fremdeles nesten 2 år etter lansering en av de ypperste mobiler på markedet med hele 3 simkort. (ett virtuelt).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Samtidig tilbyr NetOnNet - som eneste aktør i Norge - nå mobiltelefoner fra Xiaomi med norsk språk og nordiske menyer, sier Peter Andersson, leder for NetOnNets norske virksomhet. "

 

Dette stemmer ikke, jeg har kjøpt Mi Mix 2 SE via en mindre nettbutikk i Norge, og jeg har norsk språk og menyer.

 

Har samme erfaring. Helt elendig kundeservice.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har MIUI v. 9.5.2.0 global og har ikke norsk som valg av språk.

Er det fra Xiaomi.eu dere som har norsk språk har ROM fra?

 

Spørs hvilken telefon du har?

 

Mi A1 skal vel ha Norsk språk uansett, men denne har jo ikke MIUI.

 

Har 9.5.4.0 (android 6) på min redmi note 3 SE, ikke norsk språk her heller (men fikk svensk i siste oppdatering.... :p)

 

Global versjoner av MIUI basert på android 8.1 skal ha Norsk språkvalg om jeg ikke tar feil.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Hadde vært fint om NetOnNet begynte å satse litt på kundeservice også...

Har ventet siden mars på å få pengene mine tilbake (etter at de spurte meg om hvilket kontonummer de skulle betale til) på en retursak som har vært pågående siden før jul(!), svartid på e-post har vært fra en uke til en måned (de gangene jeg har fått svar i det hele tatt).

 

Kommer ikke til å handle fra dem igjen om de så er eneste norske butikk som har et produkt. De er kanskje billige men nå vet jeg hvorfor - be om at du ikke trenger hjelp fra dem etterpå hvis du kjøper noe derfra.

 

Jeg har også samme erfaring som deg. Bestiller aldri noe mere der igjen, selv om de har et kjempe tilbud på et produkt der.

Lenke til kommentar

Har bestilt et par ting fra NetOnNet tidligere, heldigvis ikke hatt behov for kundeservice.. Trist å høre at en såpass stor aktør er såpass på jordet, minner meg om gode gamle NextGenTel (fremdeles helt ubrukelig kundeservice).. Ellers burde de heller ta in den første MiMix telefonen, den ser mye bedre ut enn den nye.. De burde også ta inn Xiaomi sitt 1More merke.. hodetelefonene (plugger) med 3 elementer er fantastiske, de med 4 er absolutt ikke verdt prisen!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...