Gå til innhold

Nytt mobilabonnement lar deg bruke akkurat så mye data som du vil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende! Men Fleksi fra Telenor setter nok en demper for salget.

 

Dette blir dessverre et ekstremt nisjeprodukt om de ikke skal tilby fri sms/ringetid for en månedspris. Hvem vil gå rundt å tenke på at samtalen koster penger i 2018?

 

Utrolig at ingen andre har en slik Norge-løsning som gjør det mye billigere å tilby flere GB. Vet at Telipol har, men den koster penger for hvert bytte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har gått og ventet på et sånt abonnement, 50 øre for en MB er jo mye bedre enn kontantkort fra telenor der en MB koster 10 kroner selv om det er makspris hver dag, så koster telenor kontantkort 300 kroner i måneden hvis man bruker data hver dag. Jeg kan jo bytte ut de fleste samtaler fra meg med SMS eller enda bedre, en meldingsapp. Er det noen som vet en meldingsapp for android som kan sende gratis over wifi?

Lenke til kommentar

Jeg kan jo bytte ut de fleste samtaler fra meg med SMS eller enda bedre, en meldingsapp. Er det noen som vet en meldingsapp for android som kan sende gratis over wifi?

 

Går ikke. Skal du sende noe som skal bli mottatt som SMS fra ditt nummer, så går det via operatøren din. (kan selvfølgelig bruke penger på en løsning som spoofer nummeret ditt, men det koster mer enn vanlig SMS)

Lenke til kommentar

 

Jeg kan jo bytte ut de fleste samtaler fra meg med SMS eller enda bedre, en meldingsapp. Er det noen som vet en meldingsapp for android som kan sende gratis over wifi?

 

 

Går ikke. Skal du sende noe som skal bli mottatt som SMS fra ditt nummer, så går det via operatøren din. (kan selvfølgelig bruke penger på en løsning som spoofer nummeret ditt, men det koster mer enn vanlig SMS)

Ok :) takk for info

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Endelig noe befriende nytt - eller gammeldags, hvor man betaler etter forbruk. Slett ikke dumt, særlig for ustabile brukere.

Utenlandsprisene er jo relativt stive... Så stive at man kan vurdere å kjøpe seg et norskt kontantkort eller tegne et eget abonnement akkurat i ferien, så har man i det minste mulighet for litt bruk av datatrafikk. Særlig smart er dette om man har mobil med mulighet for to sim-kort.

Lenke til kommentar

Sandaker sier at "nå slipper du å følge med på hva du bruker, og kun betaler for det du bruker". Men det er jo da man må følge med!

Jeg personlig har blitt veldig vant til å ha "all inclusive", slik at jeg slipper å passe på utgiftene. Har jeg brukt opp alt, så har jeg brukt opp alt. Om jeg trenger å bruke mer, kan jeg oppgradere abonnementet i løpet av 10 minutter.

 

Om herr Sandaker (jeg har savnet deg pus), lager et abonnement der EU og fri tale/sms/mms/bankID bruk er bakt inn i abonnementet samt at man øker datapakken etter bruk, kan jeg derimot lukte litt mer på selskapet han straks setter ut i livet.

 

Jeg betaler gjerne og villig mer for abonnementet om alt blir bakt inn, jeg vil bare ha en flat og fast sum å forholde meg til!

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Om herr Sandaker (jeg har savnet deg pus), lager et abonnement der EU og fri tale/sms/mms/bankID bruk er bakt inn i abonnementet samt at man øker datapakken etter bruk, kan jeg derimot lukte litt mer på selskapet han straks setter ut i livet.

 

Jeg betaler gjerne og villig mer for abonnementet om alt blir bakt inn, jeg vil bare ha en flat og fast sum å forholde meg til!

Slik jeg ser det er dette abm skreddersydd et relativt snevert bruksområde, nemlig typisk mobile bredbånd på hytta.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sandaker sier at "nå slipper du å følge med på hva du bruker, og kun betaler for det du bruker". Men det er jo da man må følge med!

Jeg personlig har blitt veldig vant til å ha "all inclusive", slik at jeg slipper å passe på utgiftene. Har jeg brukt opp alt, så har jeg brukt opp alt. Om jeg trenger å bruke mer, kan jeg oppgradere abonnementet i løpet av 10 minutter.

 

Om herr Sandaker (jeg har savnet deg pus), lager et abonnement der EU og fri tale/sms/mms/bankID bruk er bakt inn i abonnementet samt at man øker datapakken etter bruk, kan jeg derimot lukte litt mer på selskapet han straks setter ut i livet.

 

Jeg betaler gjerne og villig mer for abonnementet om alt blir bakt inn, jeg vil bare ha en flat og fast sum å forholde meg til!

 

Enig i alt, bortsett fra EU som gjør at data blir dyrere. Tar heller mange GB ekstra hver mnd jeg ikke er i utlandet, så færre de ukene når jeg reiser.

 

Happybytes bør gjøre som Fleksi, bare flere intervaller. Betaler for hver GB, og resten av GB'en tar du med deg til neste månded. Liker ikke tanken på at en snapvideo plutselig koster en krone å åpne.

Endret av kim_InnleggNO
Lenke til kommentar

nesten spennende, men uten fri sms/ringe tid er dette ikkje aktuelt desverre.

eneste grunnen til at operatørene har lav GB/mnd forsatt er fordi det er eneste måten de kan skvise ut mer penger fra forbrukerene.

jeg har i dag 1gb og bruker knapt 4g fordi etter en dag så er den tom uansett, hjelper lite med fin hastighet når en kan laste ned nada pga pris for mere nedlastning koster mer en det bør. gi meg ett abb. med 25gb til 300kr/mnd så snakker vi.

Lenke til kommentar

Selvsagt er dette markedet en sakte lommetømming av forbrukere. Samme som med telleskritt før. Og dritdyre internettabb i starten. Husker med gru nettspilling regninger på dobbel isdn på 10tusen. Slik er det nå å, sakte tilbys det litt og litt bedre. Mobildata er melkekua nå, der vi streamer og spiller og fyller lomma på aksjonærene. Det går ikke rett på 300gb til 400 eller fri nedlast til 800 ser vi. Men det kommer. 5år så har 1tera til under tusingen med fokus på fart i abb prisene. Er bare at det skal melkes oppover, fordi det er altfor få eiere av nett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om herr Sandaker (jeg har savnet deg pus), lager et abonnement der EU og fri tale/sms/mms/bankID bruk er bakt inn i abonnementet samt at man øker datapakken etter bruk, kan jeg derimot lukte litt mer på selskapet han straks setter ut i livet.

 

Jeg betaler gjerne og villig mer for abonnementet om alt blir bakt inn, jeg vil bare ha en flat og fast sum å forholde meg til!

Slik jeg ser det er dette abm skreddersydd et relativt snevert bruksområde, nemlig typisk mobile bredbånd på hytta.

 

 

Det var egentlig min konklusjon her, uten at jeg fikk sett prislista, da jeg nå sitter på maskin uten officepakke installert, hverken fra MS eller konkurrenter. Trodde først det var hopp på de tallene som sto i tabellen, til jeg leste litt bedre. For i utgangspunktet virket det som dyre hopp for å bryte grensen.

 

 

Sandaker sier at "nå slipper du å følge med på hva du bruker, og kun betaler for det du bruker". Men det er jo da man må følge med!

Jeg personlig har blitt veldig vant til å ha "all inclusive", slik at jeg slipper å passe på utgiftene. Har jeg brukt opp alt, så har jeg brukt opp alt. Om jeg trenger å bruke mer, kan jeg oppgradere abonnementet i løpet av 10 minutter.

 

Om herr Sandaker (jeg har savnet deg pus), lager et abonnement der EU og fri tale/sms/mms/bankID bruk er bakt inn i abonnementet samt at man øker datapakken etter bruk, kan jeg derimot lukte litt mer på selskapet han straks setter ut i livet.

 

Jeg betaler gjerne og villig mer for abonnementet om alt blir bakt inn, jeg vil bare ha en flat og fast sum å forholde meg til!

 

Enig i alt, bortsett fra EU som gjør at data blir dyrere. Tar heller mange GB ekstra hver mnd jeg ikke er i utlandet, så færre de ukene når jeg reiser.

 

Happybytes bør gjøre som Fleksi, bare flere intervaller. Betaler for hver GB, og resten av GB'en tar du med deg til neste månded. Liker ikke tanken på at en snapvideo plutselig koster en krone å åpne.

 

 

Selv om pakker fort kan virke fordyrende, så er de med på å begrense bruken, men først og fremst for å unngå å bli overrasket over store regningshopp er hjemkomst om man tilfeldigvis får en feil eller havner på en side som bruker masse data selv ved "inaktivitet".

 

For min egen del så har jeg forsåvidt mer bruk for mye data når jeg er utenlands, da man ikke alltid er innenfor wifi-soner man vanligvis logger seg på. Greit på hotell, som jeg faktisk sitter på nå, så er det om oftest greit, selv om gratisløsningen ofte er endel tregere enn bruk av 4G. På mobilen tar jeg meg i å slå av wifi innimellom, når selv normale websider går tregt å lase via Wifi. På 4G så er det ihvertfall mye raskere her jeg er nå. 

 

Men når man går om kring i byen, så er det fort gjort å bruke mere data enn vanlig. f.eks. ved å bruke karttjenester, oversettinger av korte tekster, prissammenligninger og valutakalkulasjoner på farten.

 

Bruken min gikk kraftig opp i utland innen EU/EØS etter att jeg fikk "roam like home". Med "tellerskritt" på mobildataen min, så vil jeg fort få tilbake regningsparanoiaen jeg hadde tidligere, og fremdeles har når jeg er på båt eller er utenfor EU/EØS-området.

Lenke til kommentar

Høres i utgangspunktet fristende ut, men fortsatt mer av det samme.. I teorien enkelt, men like fordømt komplisert med datapakkene. Dessuten dyr ringing og SMS-sending.

 

Ser kort og godt ikke hva som er så jevt, med mindre man har et enormt dataforbruk - og er stinn av gryn.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Sandaker sier at "nå slipper du å følge med på hva du bruker, og kun betaler for det du bruker". Men det er jo da man må følge med!

Jeg personlig har blitt veldig vant til å ha "all inclusive", slik at jeg slipper å passe på utgiftene. Har jeg brukt opp alt, så har jeg brukt opp alt. Om jeg trenger å bruke mer, kan jeg oppgradere abonnementet i løpet av 10 minutter.

 

Om herr Sandaker (jeg har savnet deg pus), lager et abonnement der EU og fri tale/sms/mms/bankID bruk er bakt inn i abonnementet samt at man øker datapakken etter bruk, kan jeg derimot lukte litt mer på selskapet han straks setter ut i livet.

 

Jeg betaler gjerne og villig mer for abonnementet om alt blir bakt inn, jeg vil bare ha en flat og fast sum å forholde meg til!

 

Enig i alt, bortsett fra EU som gjør at data blir dyrere. Tar heller mange GB ekstra hver mnd jeg ikke er i utlandet, så færre de ukene når jeg reiser.

 

Happybytes bør gjøre som Fleksi, bare flere intervaller. Betaler for hver GB, og resten av GB'en tar du med deg til neste månded. Liker ikke tanken på at en snapvideo plutselig koster en krone å åpne.

 

 

Selv om pakker fort kan virke fordyrende, så er de med på å begrense bruken, men først og fremst for å unngå å bli overrasket over store regningshopp er hjemkomst om man tilfeldigvis får en feil eller havner på en side som bruker masse data selv ved "inaktivitet".

 

For min egen del så har jeg forsåvidt mer bruk for mye data når jeg er utenlands, da man ikke alltid er innenfor wifi-soner man vanligvis logger seg på. Greit på hotell, som jeg faktisk sitter på nå, så er det om oftest greit, selv om gratisløsningen ofte er endel tregere enn bruk av 4G. På mobilen tar jeg meg i å slå av wifi innimellom, når selv normale websider går tregt å lase via Wifi. På 4G så er det ihvertfall mye raskere her jeg er nå. 

 

Men når man går om kring i byen, så er det fort gjort å bruke mere data enn vanlig. f.eks. ved å bruke karttjenester, oversettinger av korte tekster, prissammenligninger og valutakalkulasjoner på farten.

 

Bruken min gikk kraftig opp i utland innen EU/EØS etter att jeg fikk "roam like home". Med "tellerskritt" på mobildataen min, så vil jeg fort få tilbake regningsparanoiaen jeg hadde tidligere, og fremdeles har når jeg er på båt eller er utenfor EU/EØS-området.

 

Ser den, men jeg snakker om datapakker på 10GB+ som virkelig fikk kjenne på EU. Bruken du skisserer vil ikke være nevneverdig i den sammenheng.

Endret av kim_InnleggNO
Lenke til kommentar

nesten spennende, men uten fri sms/ringe tid er dette ikkje aktuelt desverre.

eneste grunnen til at operatørene har lav GB/mnd forsatt er fordi det er eneste måten de kan skvise ut mer penger fra forbrukerene.

jeg har i dag 1gb og bruker knapt 4g fordi etter en dag så er den tom uansett, hjelper lite med fin hastighet når en kan laste ned nada pga pris for mere nedlastning koster mer en det bør. gi meg ett abb. med 25gb til 300kr/mnd så snakker vi.

 

Dra til Sverige eller Danmark der du få ubegrenset datapakke 300 kr/mnd

Lenke til kommentar

 

nesten spennende, men uten fri sms/ringe tid er dette ikkje aktuelt desverre.

eneste grunnen til at operatørene har lav GB/mnd forsatt er fordi det er eneste måten de kan skvise ut mer penger fra forbrukerene.

jeg har i dag 1gb og bruker knapt 4g fordi etter en dag så er den tom uansett, hjelper lite med fin hastighet når en kan laste ned nada pga pris for mere nedlastning koster mer en det bør. gi meg ett abb. med 25gb til 300kr/mnd så snakker vi.

 

Dra til Sverige eller Danmark der du få ubegrenset datapakke 300 kr/mnd

Hadde det bare vært så enkelt. Det blir dyrt da man må flytte dit og få seg svensk/dansk personnummer, kredittverdighet osv. De 300kr blekner i forhold til tiltaket som kreves.

Lenke til kommentar

Tror ikke dette blir tingen for de fleste

Nå har folk vent seg til å kunne ringe og sende sms til fast pris ubegrenset og kunne bruke telefonen på samme måte i eu og komplett har vel dratt med usa og Thailand også så venter de fleste igrunn bare på ubegrenset data inkludert i prisen slik danmark og finland har med 1000gb tak som er så og si ubegrenset . Ikke å gå tilbake i tid slik denne happybytes opratøren gjør med og betale for alt.

Ringer man mye sender mye sms og bruker mye data og i tillegg er i utlandet og bruker en del der feks i eu så blir dette happybytes greiene myeee dyrere.

 

Man får jo ikke kontroll man mister det fordi man hele tida må følge med. Eneste det er billigere for dette er folk som ikke bruker data og ringer eller tekster veldig lite da kan det bli billigere. Men de klarer seg ganske bra med kontantkort eller 99 kr mnd og fribruk+ 1 gbdata abb allerede så ser ikke helt nytteverdien.

 

den kan fungere som i en hytterouter eks en helg men hvis man er på ferie 3-4 uker og uten noe tak eller brems i abbonomentet kan jo regninga bli rimlig høy hvis kidsa sitter på og kan bruke å laste ned helt fritt over noen uker kontroll har man ihvertfall ikke.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...